2026-01-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Bilen rör sig först bakåt kanske en halvmeter och accelererar sedan framåt. Vapnet dras inte förrän bilen rör sig framåt.
Vapnet lämnar hölstret 11 frames (29.97 fps) eller drygt 0.3 sekunder efter att bilen rör sig framåt.

Alttså: Vapnet är helt utanför hölstret efter 11 frames.
Senast redigerad av Omniscientpotent 2026-01-14 kl. 19:32.
Citera
2026-01-14, 19:30
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Nej, du missar sekvensen innan när han går på långsidan av bilen. Den andra flatan triggar honom. Han håller mobilen med högerhand och byter till vänsterhand för att frigöra högerhanden. Där och då har han bestämt sig för att ta fram pistolen. Sedan tar han tar fram pistolen och skjuter.

... och det är just där och då som frugan frågar honom "do you wanna come at us".

Kan tänka mig att hon såg den frigjorda högerhanden söka sig till machokompisen i hölstret. Att hon strax därpå närmast panikartat ropar till mordoffret att hon skall köra därifrån kan ha berott på att hon uppmärksammat mördarens mordiska mordavsikt.
Citera
2026-01-14, 19:30
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Den gemensamma nämnaren är att vi har en negativ syn på kriminalitet. Du stödjer statligt finansierad, grov kriminalitet (utan att veta om det). Jag stödjer folkets motstånd och med det en viss form av kriminalitet för att motarbeta statens förtryck. Märkligt att du avfärdar det jag säger om att ICE är kriminella. Motståndet mot ICE i USA växer hela tiden, och det finns en anledning till det.

Så du ser negativt på kriminalitet men stödjer en viss form av kriminalitet. Tack. Då vet jag.
Citera
2026-01-14, 19:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Klart de ska vara anonyma och maskerade, vänsterpöbeln drar sig inte för någonting! Charlie Kirk och flertal mordförsök på Trump!

Frihetskämpar, my ass!

Är det inte lite efterblivet att ha en polisiär styrka som bär civila kläder och är maskerade, som t ex jeans, T-shirt och rånarluva, och inte behöver identifiera sig och får arrestera vem som helst? Förstår du inte att vem som helst kan utge sig för att vara ICE? Och det gör det också möjligt för dem att utnyttja sin makt. Vilket också är hur det blivit. Detta har ju pågått i ett år. Alla som är intresserade av saken borde ha märkt det vid det här laget.
Citera
2026-01-14, 19:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Så du ser negativt på kriminalitet men stödjer en viss form av kriminalitet. Tack. Då vet jag.

Eftersom syftet är att få bort ICE ja. Jag är inte det minsta emot vanlig polis.
Citera
2026-01-14, 19:35
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Motståndet mot ICE i USA växer hela tiden, och det finns en anledning till det.

Jag vet inte om det växer hela tiden, det är ungefär samma människor som hatar ICE som alltid har hatat polisiära organisationer. De växte rätt friskt efter att Fentanyl-Floyd tog livet av sig, men sedan lugnade det ner sig betänkligt igen när organisatörerna av BLM visade sig vara simpla kriminella och bedragare själva.

Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.
Citera
2026-01-14, 19:38
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vapnet lämnar hölstret 11 frames (29.97 fps) eller drygt 0.3 sekunder efter att bilen rör sig framåt.

Alttså: Vapnet är helt utanför hölstret efter 11 frames.

Ingen nybörjare alltså. Som Lucky Luke, han drar snabbare än sin egen skugga. Erfaren polis som vet att man alltid skall vara beredd för man vet aldrig vad som kan hända. Hatten av!
Citera
2026-01-14, 19:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag vet inte om det växer hela tiden, det är ungefär samma människor som hatar ICE som alltid har hatat polisiära organisationer. De växte rätt friskt efter att Fentanyl-Floyd tog livet av sig, men sedan lugnade det ner sig betänkligt igen när organisatörerna av BLM visade sig vara simpla kriminella och bedragare själva.

Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.

Det är ju bara att kolla på opinionsmätningar. Gemensamt för de flesta som gillar ICE verkar tack o lov vara att de inte vet vad de pratar om.
Citera
2026-01-14, 19:40
Medlem
geytos avatar
Citat:
Eftersom syftet är att få bort ICE ja. Jag är inte det minsta emot vanlig polis.

Är du emot illegal invandring? Vilket är ICE uppdrag att bekämpa.
Citera
2026-01-14, 19:44
Medlem
Gerhardts avatar
ICE, förtryckarstatens lakejer, trakasserar och griper folk endast för deras accent och skapar kaos.

https://www.youtube.com/shorts/TjfnWMs0NrQ?feature=share
https://www.youtube.com/shorts/-I3rf7xs8Po?feature=share
Citera
2026-01-14, 19:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Är du emot illegal invandring? Vilket är ICE uppdrag att bekämpa.

Ja. Och jag har inte påstått att 100 % av vad ICE gör är olagligt eller dåligt, men alldeles för mycket för att det ska fungera. Det är ohållbart att ha maskerade män med vapen som griper folk på måfå och inte behöver identifiera sig. T o m JD Vance sa ju nyligen att de inte är tillräckligt effektiva. Nej det är klart de inte är, de är ju helt oorganiserade och irrar omkring och våldtar och slår ner förståndshandikappade och slår sönder bilar...
Citera
2026-01-14, 19:46
Medlem
remixutoheavens avatar
Agenten fick 'inre blödningar' enligt två stycken källor, dock inte så pass allvarligt då han skrevs ut samma dag. Skulle gissa på blåmärken runt bålen.

Så då blev han ju påkörd trots alla nekande här inne.

Citat:
Ursprungligen postat av cbsnews
The Immigration and Customs Enforcement agent who fatally shot Renee Good last week in Minneapolis, Jonathan Ross, suffered internal bleeding to the torso following the incident, according to two U.S. officials briefed on his medical condition.

https://www.cbsnews.com/news/ice-officer-who-shot-renee-good-internal-injuries-sources-say/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in