Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnySamhall
Jag delar upp den i 2.
1) Har du sett klippet ELLER känner du till fallet med denna numera döda ICE-agent (Isaiah Hodgson)? Hittades död några veckor efter denna händelse - sannolikt oavsiktlig kokainöverdos eftersom han var både kokain och alkohol-missbrukare men inget kan eg uteslutas då han själv påstår i arrest-videon att han fanns med på en hit-list från någon kartell. Var utöver detta inblandad i minst ett kontroversiellt ICE-gripande fångat på film med honom omaskerad.
2) Har du sett denna historia presenteras någonstans på några svenska officiella nyheter?
Jag är nyfiken pga jag vill veta hur bra koll folk har egentligen på saker som händer ang berörda ämnen + att jag själv inte sett något om denna händelse i svenska nyheter (jag kan ha dålig koll dock på just svenska nyheter). Samt. Jag undrar faktiskt hur bra koll Zara Larsson själv har ang sånt här - liksom, sitter hon å djupanalyserar saker som hon skriver om eller utgår hon ifrån att tex aftonbladet/etc alltid har koll å rätt fakta - vad tror du?
Capish?

Nope, det fallet hade jag inte hört talas om, eller sett i Svensk media (men jag läser ju inte allting i alla tidningar varje dag...).
Men jag tycker inte det känns relevant, dels har Zara uttalat sig som privatperson, inte diplomerad ICE-expert. Dels får faktiskt folk ha åsikter om grejer som de inte är experter på. Man kan tillexempel fördöma sedlighetspolisen i Iran utan att ha detaljkunskap om allting de hittat på senaste 20 åren.
Sen kan folk också ha befängda åsikter om ämnen som de faktiskt har mycket fackkunskap mycket om (Frida Stranne tillexempel.