2026-01-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Mer intressanta frågor:

Varför känner den amerikanska presidenten att han måste svara när en kändis (även utländsk kändis) uttrycker åsikter?

Ska inte en president vara fokuserad på annat?
Ingen normalt fungerande president hade gått i svaromål men nu är Trump inte normal. Han är en jättebebis, som beter sig som en fjortis. Skrämmande att denne människa är en av världens mäktigaste män.
Citera
2026-01-14, 18:41
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jag delar upp den i 2.

1) Har du sett klippet ELLER känner du till fallet med denna numera döda ICE-agent (Isaiah Hodgson)? Hittades död några veckor efter denna händelse - sannolikt oavsiktlig kokainöverdos eftersom han var både kokain och alkohol-missbrukare men inget kan eg uteslutas då han själv påstår i arrest-videon att han fanns med på en hit-list från någon kartell. Var utöver detta inblandad i minst ett kontroversiellt ICE-gripande fångat på film med honom omaskerad.

2) Har du sett denna historia presenteras någonstans på några svenska officiella nyheter?

Jag är nyfiken pga jag vill veta hur bra koll folk har egentligen på saker som händer ang berörda ämnen + att jag själv inte sett något om denna händelse i svenska nyheter (jag kan ha dålig koll dock på just svenska nyheter). Samt. Jag undrar faktiskt hur bra koll Zara Larsson själv har ang sånt här - liksom, sitter hon å djupanalyserar saker som hon skriver om eller utgår hon ifrån att tex aftonbladet/etc alltid har koll å rätt fakta - vad tror du?
Capish?

Nope, det fallet hade jag inte hört talas om, eller sett i Svensk media (men jag läser ju inte allting i alla tidningar varje dag...).

Men jag tycker inte det känns relevant, dels har Zara uttalat sig som privatperson, inte diplomerad ICE-expert. Dels får faktiskt folk ha åsikter om grejer som de inte är experter på. Man kan tillexempel fördöma sedlighetspolisen i Iran utan att ha detaljkunskap om allting de hittat på senaste 20 åren.

Sen kan folk också ha befängda åsikter om ämnen som de faktiskt har mycket fackkunskap mycket om (Frida Stranne tillexempel.
Citera
2026-01-14, 18:51
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Nope, det fallet hade jag inte hört talas om, eller sett i Svensk media (men jag läser ju inte allting i alla tidningar varje dag...).

Men jag tycker inte det känns relevant, dels har Zara uttalat sig som privatperson, inte diplomerad ICE-expert. Dels får faktiskt folk ha åsikter om grejer som de inte är experter på. Man kan tillexempel fördöma sedlighetspolisen i Iran utan att ha detaljkunskap om allting de hittat på senaste 20 åren.

Sen kan folk också ha befängda åsikter om ämnen som de faktiskt har mycket fackkunskap mycket om (Frida Stranne tillexempel.

Mitt syfte var faktiskt också att sprida värdefull information i sammanhanget (sen hur folk tolkar det å ställer sig till det beroende på tex politisk åskådning - spelar ej ngn större roll för mig).

Jag tror jag helt missat Frida Stranne i sammanhanget Trump. Jag ska läsa lite om henne! *thumbs up* (kommer inte åt många emojis numera på flashen - undrar om det är min jävla webbläsare eller bugg på flashen)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-01-14 kl. 18:55.
Citera
2026-01-14, 18:58
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Att känna igen en rasistjävel på fb kan en 5-åring göra.

Gråt mer eller nåt.
Citera
2026-01-14, 19:00
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ingen normalt fungerande president hade gått i svaromål men nu är Trump inte normal. Han är en jättebebis, som beter sig som en fjortis. Skrämmande att denne människa är en av världens mäktigaste män.

Jag är ingen Trump-fanatiker, dock vet President Trump om vad en kvinna är.

BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURN!
Citera
2026-01-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Gråt mer eller nåt.

Gråt? Denna tråden är ju ren underhållning
Citera
2026-01-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Skojar du?
Det var ju inte svar på min fråga
Citera
2026-01-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag har inga höga tankar om Zaras insikter i statskunskap eller politik överlag. Men hennes begränsade insikter i dessa ämnen är ändå ASTRONOMISKT mycket högre än den kunskap som ApelsinHitler* besitter!

Sedan det faktum att Amerikas president spenderar typ 50 timmar om dagen på sociala medier, och gör en stor grej av att en Svensk artist hånat honom... det gör bara Trump så mycket mindre och så mycket mer patetisk!

Som i "Game of Thrones" fast att "Lejonet"** bryr sig JÄTTEMYCKET om vad elaka saker som lammet säger om honom! Och blir jätteledsen och jättekränkt och skriver långa inlägg på Twitter om hur elakt lammet varit mot hans maskulina lejonpersona...

*ApelsinHitler = Donald Trump.

** Trump är en parasit, inte ett lejon. Jag tog GoT som ett exempel bara.

Ingen av dessa två är någon intellektuell förebild lol. Som vanligt egentligen.
De extroverta oförståndiga bråkar med varandra.

Det finns något tragiskt med att det är typ kulturmänniskor som dominerar politiska diskussioner. Hade hellre sett sakkunniga diskutera.
Citera
2026-01-14, 20:06
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Varför betraktas en porrstjärnas åsikter som så intressanta och får så mycket mediauppmärksamhet?

Zara döljer sin sexverksamhet bakom en fasad av popmusik. Endast vältränade ögon ser att hon är nymfoman med såväl narcissistiska drag som psykopatiska drag mot Katy Perry.
Citera
2026-01-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Det var ju inte svar på min fråga
Då får du gärna förklara vad du undrade lite närmre.
Citera
2026-01-14, 21:08
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Zara döljer sin sexverksamhet bakom en fasad av popmusik. Endast vältränade ögon ser att hon är nymfoman med såväl narcissistiska drag som psykopatiska drag mot Katy Perry.
Det skrev hon inget om!
I love sex
borde varit med om din teori stämmer.
Citera
2026-01-14, 21:37
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det skrev hon inget om!
I love sex
borde varit med om din teori stämmer.
Nej. och ingen väntar sig att Zara ska skriva något. Hon nöjer sig med att manipulera er lättledda varelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in