2026-01-07, 19:21
Medlem
OldButBaldGuys avatar
God afton! Det blir en snabb uppdatering eftersom livet utanför skärmen kallar på mig. Utan en lång, poänglös, utläggning kommer här dagens födointag: 2 bananer, 1 proteinshake, 1 päron, 2 apelsiner, 150g pasta, 250g köttfärssås, 125g broccoli, 5 Falu rågrut med alldeles lagom (för) mycket ost. Dag 7 på deffen är därmed avklarad. Det är lika jobbigt som dag 1-6, det vill säga att varje tanke ägnas åt semlor, godis och ostbågar.

Jag genomförde ett kort löppass på lunchen. Det tog cirka 23 minuter och större delen av tiden spenderade jag i 3% lutning i 4:17-tempo. Enligt Foreskinrunner 265 arbetade hjärtat i 147bpm, men det är lögn och förtal. Passet var betydligt mer utmanande än så. Jag skulle gissa att genomsnittspulsen snarare låg strax över 170bpm.

Sedan efter jobbet hade jag det tvivelaktiga nöjet att få skotta snö - igen. Det var som tur är mindre än tidigare. Jag ägnade 41:30 åt aktiviteten och brände 308 kcal med en genomsnittspuls på 120bpm. Den avläsningen tror jag ligger nära sanningen. Då jag kör periodisk fasta var det otroligt skönt att komma in efter jobb och skottning. Aldrig förr har en köttfärsås smakat bättre.
Citera
2026-01-09, 19:50
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Glad fredag! Jag ska försöka författa ett inlägg samtidigt som jag är så trött att ögonen går i kors. Tre dagars arbetsvecka tar ut sin rätt. Hur fan ska det gå med fem dagar nästa vecka? Det är ett senare problem. Först ska helgen avnjutas till fullo. Ikväll blir det tidig sänggång vilket följs av tidig uppgång imorgon bitti. Jag ser redan fram emot den första koppen kaffe då allt är tyst, förutom ena katten som inte kan mjau-hålet stängt.

Det här är dag nio av fitnesslivet. Jag har unnat mig ett glas sossebubbel. Ja, Crémant de Bourgogne, ingen prosecco alltså. Viss värdighet har väl även en sosse? Eller? Que? I vilket fall motiverade jag glaset med att flaskan var gratis, så då är det också tomma kalorier. Smart va? Utöver det har jag käkat Falu rågrut, ost, 2 ägg, kvarg, banan, 3 apelsiner, 1 proteinshake. Det är rätt stor skillnad mot en halv flaska champagne och 500 gram snacks som tidigare var fredagspraxis.

Idag skulle jag ha försökt springa ifrån mina problem på lunchen. Dessvärre hade jag med mig helt fel skor. Så jag fick gott lyfta vikter istället. Same same, lika mycket lidande men annorlunda. Det är tydligt att nyårslöftena har hittat vägen till gymmet. Jag önskar nog att de hade gått vilse istället för det blir så trångt och högljutt. /Gubbjävel.

Latsdrag.
55kg x 10
55kg x 9
55kg x 7

Maskinrodd.
50kg x 10
50kg x 9
50kg x 7

Skivstångscurl.
30kg x 11
30kg x 10
30kg x 8
30kg x 8

Omvänd skivstångscurl. Var faktiskt riktigt bra idag! Bra kontakt med såväl biceps som underarmar. Får rätt bra pump av denna övning så egentligen bör den vara med i varje pass.
20kg x 12
20kg x 10
20kg x 10
20kg x 10

Shrug med skivstång.
40kg x 14 (PB LOL)
40kg x 12
40kg x 10

Det tog 37 minuter vilket får vara godkänt. Hade jag inte varit på gymmet så hade jag varit i lunchrummet och diskuterat kollegornas helgplaner... EDIT: På tal om helgplaner, vad säger ni professorer i bodybuilding, bör jag börja träna mage nu när kaloriintaget strypts? Magrutor på någon som är heroin chic räknas ju ändå inte så det är nog lika bra att avstå.
Senast redigerad av OldButBaldGuy 2026-01-09 kl. 19:53.
Citera
2026-01-10, 20:46
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Hey hey! Kvällens låtval är Neil Young - My my, hey hey (berätta att du är en skallig men klen gubbjävel utan att säga att du är det). Just ikväll är jag dock stark. Spegeln jag passerade på väg till datorn visade upp en riktigt välbevarad herre i sina bästa år. Vem hade kunnat ana att ett par glas bubbel skulle påverka perceptionen? Skål!

Imorse klev jag upp exakt 06:15 och bryggde kaffe för en. Ena katten satt nedanför och skrek. Jag försökte ignorera honom för att njuta av stilla morgonstund till det lovande ljudet av kaffebryggaren. Katten började stånga mig som en get som muckar gräl. Jag fortsatte ignorera honom och fokuserade på gurglandet från bryggningsprocessen. Katten la sig i som en ring kring min vrist och bet mig i hälsenan. Jag gav upp och gav honom frukost.

Sedan fick jag vara ifred! Och vilken morgon det blev. Sambo såväl som avkomma och kattjävlar var totalt frånvarande när jag började njuta av min morgonkopp. Jag satt framför denna portabla porrmaskin och surfade på en annan typ av porr: Rolex. Det känns som att det är nära nu. Jag kan nästa känna stålarmbandet kring min handled. Fast det är gummi och Foreskinrunner 265, då.

Efter den magiska starten på dagen begav jag mig mot gymmet kring åtta. Då började solen gå upp och det fanns inte ett moln på himlen. Trots att det var svinkallt så blev jag varm inombords. Jag hade även en dunparkas som skulle hålla mig varm vid vilken polarexpedition som helst. Det var bara jag ute, och någon hundrastare men det var okej - jag tillät dem existera.

På gymmet.
Liggande hantelpress.
30kg x 10
32.5kg x 8
35kg x 3 (redan där tog det uppenbarligen slut)

Uppåtlutande hantelpress.
25kg x 8
25kg x 7
25kg x 6

Stående kabelflyes (nerifrån)
20kg x 8
20kg x 7
20kg x 6

Stående kabelflyes (uppifrån)
15kg x 17
15kg x 16
15kg x 12 (här tappade jag fokus helt och sket i allt)

Löpband, 1% lutning, i 4:16-tempo, 174bpm. Det var även denna gång jobbigare än vad jag anser mig förtjäna. Allvarligt talat vet jag inte vad som är fel men något är det uppenbarligen. Hur svårt ska det vara att springa snabbt? Det är som att gå, men lite snabbare, typ.

Jag lät dock inte frustrationen över löpningen lägga sig som en våt yllefilt över en i övrigt så fin start på dagen. På matvarubutiken upptäckte jag att jag var i princip ensam idiot att handla så tidigt. Vanligtvis brukar jag gå runt och vara förbannad på allt och alla som är i vägen. Men i dag så var det på gränsen till gemytligt att fylla varukorgen med allt annat än vad jag egentligen ville ha.

Fitnesslivet dag 10 är avklarad.
Citera
2026-01-11, 18:15
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Beklagar att det är söndag, Hulk-fränder! För att göra dagen extra pissig valde jag att träna ben, samt spendera okristligt mycket tid på crosstrainern. Hujiamej! Kosthållningen har även den varit deprimerande: Lax med fullkornsnudlar och broccoli, kefir med banan, proteinshake, fullkornsknäcke med ost, äpplen, apelsiner (gillar dock frukt men vem gör inte det).

Rumänska marklyft.
70kg x 9
70kg x 9 (hade 6 minuters vila från föregående set tack vare ett kärt återseende av en vän jag saknar)
70kg x 8

Hacksquat.
40kg x 10
40kg x 8
40kg x 7

Benpress.
50kg x 10
50kg x 10
50kg x 10

Sittande vadpress.
20kg x 14
20kg x 12
20kg x 12
20kg x 9
20kg x 9

Som avslutning blev det 40 minuter på crosstrainer med 150bpm i medelpuls. Att vid upprepade tillfällen göra samma sak, och förvänta sig ett annat resultat, är efterblivet - Gunde Svan. Jag har efter sjukdomsperioden innan jul bara har fått sämre resultat på löpningen. Därför testar jag nu, extremt motvilligt och gubbtjurigt, att ersätta ett "kvalitetspass" med tröskelträning. Fy fan vad vidrigt.

Edit: Bjuder frikostigt på en bild från tidigare porrsurfande. Diskbänksrealism. https://i.imgur.com/OlptYvf.jpeg
Senast redigerad av OldButBaldGuy 2026-01-11 kl. 18:20.
Citera
2026-01-14, 20:51
Medlem
OldButBaldGuys avatar
God natt! Kortaste uppdateringen: För första gången på vad jag tror är en månad kändes löpningen bra idag. Det var så att jag fällde en glädjetår. Eller så var det svett som rann ner i ögat.

1% lutning på löpbandet. 16 minuter i 4:15-tempo, sedan 5 minuter i 4-tempo. Medelpuls på 159 bpm, men det kan vara glädjesiffror. Å andra sidan gick jag inte över 170 bpm förrän de sista 5 minuterna, så det kan stämma.
Citera
2026-01-17, 11:55
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Hur fan kan jag vara bakfull efter endast fyra öl, två glas rött och ett glas bubbel? Jag är tydligen inte bara vek när det kommer till styrkelyftning, utan det gäller även alkoholkonsumtion. Ett plus är dock att rödvinet för en gångs skull inte bestod av Château L'Hospitalet. Istället fick en gammal favorit, Le Volte, göra ett efterlängtat återbesök i mitt vinglas. Om det bara hade funnits i ordinarie sortiment på mitt lokala Systembolag så skulle jag utse det till husets rödtjut för 2026.

Gårdagen spenderades på grekisk restaurang med fina människor. Maten var hyfsad. Det blev souvlaki med vitlöksbröd och greksallad, samt rikligt med potatis. Jag lyckades trots den utsatta situationen, med påtaglig berusningsgrad och efterrätter inom en armslängds avstånd, stå emot att spåra ut helt i kosthållningen. Starkt, ändå! Just nu är det ostbågar som upptar hela min tankeverksamhet men jag tror att det stannar vid sjuka fantasier.

Det här är dag 17 av fitnesslivet. Jag kan inte påstå att det blir lättare att göra medvetna val. Utan det krävs fortfarande 100% fokuserad disciplin för att inte trilla dit och fylla ansiktet med ultraprocessad skräpmat. Det hade ju varit behagligt om suget avtog med tiden men det kommer antagligen inte att ske. I vilket fall har jag märkt av viss förbättring gällande kroppshyddan, och det ger lite bränsle till dietmotorn.

Senaste träningspasset.
Liggande tricepsextension med EZ-stång.
42kg x 8
42kg x 7
42kg x 6

Liggande tricepsextension med hantlar.
12.5kg x 11
12.5kg x 8
12.5kg x 6

Sidolyft med hantlar. Här skulle jag egentligen ha använt mig av tjejhantlar, men det stället stod så långt bort från min bänk där jag huserade. Så jag tog lättaste killhantlarna istället. Trots svinigt dålig form på lyftet så kändes det ordentligt i axlarna.
11kg x 6
11kg x 6
11kg x 5
11kg x 5

För att bekräfta föregående formbesked vid löpningen så körde jag under liknande förhållanden men på ett annat löpband. 1% lutning, 16 minuter i 4:17-tempo följt av 5 minuter i 3:98-tempo. Medelpulsen hamnade på 168 bpm, och 268 kcal förbrändes. Jag känner mig riktigt nöjd över att återigen kunna hålla detta tempo utan att hjärtat totalhavererar.
Citera
2026-01-18, 18:46
Medlem
OldButBaldGuys avatar
God afton! Inspirerad av fredagens restaurangbesök så har jag käkat fläskfilé med tzatziki och greksallad. Smakade bra, saknade dock tinkturen. Ett glas vatten står sig slätt mot ett glas rött. Men tydligen är helgen slut och vardagen hägrar. Måste inför er kära bodybuilding-kollegor erkänna att jag inte är speciellt taggad.

Jag har haft en bebis på magen en stor del av dagen. Det är inte så att jag har blivit korpulent på sistone utan jag har haft bebisen i en sele. Förhoppningsvis var det ingen som såg mig. Det är ganska förnedrande det här med att vara förälder. Utöver knäböj med illvrålande bebis har jag även varit till gymmet och ryckt i skivstängerna (utan avkomman):

Liggande hantelpress.
30kg x 10
30kg x 8
30kg x 6

27.5kg x 7
25kg x 7
22.5kg x 7

Det var supertydligt att alkoholintaget tillsammans med askass sömn hade påverkat mig. Varenda repetition kändes som att jag försökte förflytta berg. Jag kände mig kränkt.

15kg x 10
15kg x 10
15kg x 8
15kg x 7

Sedan 50 minuter på crosstrainer med 157 bpm i medelpuls. De här långa sessionerna är så mycket värre än att springa kort men snabbt. Det kräver disciplin. Något jag försöker undvika att ha! Ps. Har beställt nya löpardojor, några från Adidas som tydligen ska göra en minst 33% snabbare eller så. Tänker att jag vill nå 5k sub20 så snart som möjligt så jag kan lägga ner löpningen. Är beredd att ta alla genvägar.
Citera
2026-01-18, 18:56
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
God afton! Inspirerad av fredagens restaurangbesök så har jag käkat fläskfilé med tzatziki och greksallad. Smakade bra, saknade dock tinkturen. Ett glas vatten står sig slätt mot ett glas rött. Men tydligen är helgen slut och vardagen hägrar. Måste inför er kära bodybuilding-kollegor erkänna att jag inte är speciellt taggad.

Jag har haft en bebis på magen en stor del av dagen. Det är inte så att jag har blivit korpulent på sistone utan jag har haft bebisen i en sele. Förhoppningsvis var det ingen som såg mig. Det är ganska förnedrande det här med att vara förälder. Utöver knäböj med illvrålande bebis har jag även varit till gymmet och ryckt i skivstängerna (utan avkomman):

Liggande hantelpress.
30kg x 10
30kg x 8
30kg x 6

27.5kg x 7
25kg x 7
22.5kg x 7

Det var supertydligt att alkoholintaget tillsammans med askass sömn hade påverkat mig. Varenda repetition kändes som att jag försökte förflytta berg. Jag kände mig kränkt.

15kg x 10
15kg x 10
15kg x 8
15kg x 7

Sedan 50 minuter på crosstrainer med 157 bpm i medelpuls. De här långa sessionerna är så mycket värre än att springa kort men snabbt. Det kräver disciplin. Något jag försöker undvika att ha! Ps. Har beställt nya löpardojor, några från Adidas som tydligen ska göra en minst 33% snabbare eller så. Tänker att jag vill nå 5k sub20 så snart som möjligt så jag kan lägga ner löpningen. Är beredd att ta alla genvägar.
Kör NIKE VAPORFLY 4 om du vill bli snabb, kolfiberplatta och allt, men håller inte för så många rundor Som Almgren körde 10km med senast i Valencia.
Citera
2026-01-18, 19:12
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Kör NIKE VAPORFLY 4 om du vill bli snabb, kolfiberplatta och allt, men håller inte för så många rundor Som Almgren körde 10km med senast i Valencia.

Bra idé! Tänker dock att man måste vara proffs för att få ut något av teknologin. Jag har knappt ens ett löpsteg. Jag lunkar snabbt på hälarna. I vilket fall, om dessa Adidas Adizero EVO SL inte är kompatibla med mig så får jag testa Vaporfly 4, delvis tack vare ett häftigt namn.
Citera
2026-01-18, 20:43
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Bra idé! Tänker dock att man måste vara proffs för att få ut något av teknologin. Jag har knappt ens ett löpsteg. Jag lunkar snabbt på hälarna. I vilket fall, om dessa Adidas Adizero EVO SL inte är kompatibla med mig så får jag testa Vaporfly 4, delvis tack vare ett häftigt namn.
Du kan ju alltid köpa ett par vibram fivefingers om du vill träna på att få in ett naturligt löpsteg där du landar på framfoten. De är det enda jag kör i på sommaren. Ja vissa tycker man ser ur som en idiot i sånna (särskilt kvinnor), men vem fan bryr sig Om du kör på löpband så kan du springa i strumpor, du kommer garanterat inte landa på hälen då. (Var en lång länk så jag gömde den)

Senast redigerad av Artsoppamedflask 2026-01-18 kl. 20:48.
Citera
2026-01-19, 05:56
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Du kan ju alltid köpa ett par vibram fivefingers om du vill träna på att få in ett naturligt löpsteg där du landar på framfoten. De är det enda jag kör i på sommaren. Ja vissa tycker man ser ur som en idiot i sånna (särskilt kvinnor), men vem fan bryr sig Om du kör på löpband så kan du springa i strumpor, du kommer garanterat inte landa på hälen då. (Var en lång länk så jag gömde den)

Haha, nu tycker jag att det eskalerar här! Om jag ska börja springa med sådana där try hard-tåfflor så måste jag ju börja om från början. Lära mig gå igen och sedan öka belastningen långsamt. Det finns inte tid för det. Jag vill bara så snabbt som möjligt nå sub20 på 5k så att jag aldrig mer behöver genomlida ett konditionspass.
Citera
2026-01-19, 06:50
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Finns ju barfotaskor som inte ser ut som apskor kan jag ju inflika med. Använder ett par mest som marklyftstofflor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in