2026-01-14, 18:10
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, när hjul tappar fäste så spinner de mycket fortare innan anti-sladdsystemet stoppar dem, precis som man ser på filmen. Hon gasade alltså inte mer än styrfart (du vet, för att vrida om ratten, som hon gör).

Ingen Maga som har körkort eller är ni bara lika värdelösa i trafiken som i övriga samhället?

Mycket svårt för ICE-agenten att uppfatta ståendes vid huven om det öht stämmer. Han har en stor SUV framför sig och hör hjulen spinna och tror att galningen kommer köra över honom.

Det här revolutionära äventyret av kvinnan var kanske inte en sådär jättestrålande idé?

Man kanske inte ska gasa med SUV:ar mot beväpnad myndighetspersonal?
Citera
2026-01-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Om du inte bor i USA så borde det väl inte vara något problem för dig.
I Sverige har inga organisatörer för anti ICE nätverk då vi inte har några ICE agenter här. Har jag missat nånting?

Då har inte du rätt att uttrycka dig om saken heller? Jag har rätt att tycka vad jag vill även om jag bor utanför USA. Precis som alla andra svenskar i tråden som uppenbarligen har mycket att säga om amerikansk inrikespolitik som blir nyheter även i Sverige.
Citera
2026-01-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Mycket svårt för ICE-agenten att uppfatta ståendes vid huven om det öht stämmer. Han har en stor SUV framför sig och hör hjulen spinna och tror att galningen kommer köra över honom.

Det här revolutionära äventyret av kvinnan var kanske inte en sådär jättestrålande idé?

Man kanske inte ska gasa med SUV:ar mot beväpnad myndighetspersonal?
Ja, det är mycket svårt för ICE-agenten att uppfatta ståendes vid huven om det öht stämmer.

Där är vi överens.

Vad vi inte är överens om är vad vi ser på video i efterhand, där vi har olika vinklar, möjlighet att pausa och köra slow motion och se alla synvinklar vad som skedde.

Enligt dig så var det en välutbildad Rambo som med livet som insats satte tre välriktade skott i en terrorists huvud för att stoppa hennes vansinnesfärd som kunde dödat hela skolklasser av små barn.

Enligt alla som har ögon så var det en ung dam som försökte köra iväg från utomsocknes maskerade män och blev avrättad för det.
Citera
2026-01-14, 18:15
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Bara han blir dömd så är jag nöjd, vet inte vad partnern tycker men om upplägget i dagens Trump-USA är att han helt går utan straff eftersom "hon var en woke-terrorist" så blir allt bättre.

Trumplägret stämplar henne som woke-terrorist men du gör det från en vänstervinkel och måste beskriva henne som en stackars 3-barnsmor.

Huruvida hon är det ena eller andra bör inte göra någon större skillnad.

Jag kan skriva under på att han borde få någon form av reprimand för att han ställde sig framför bilen och ICE bör fundera ut andra strategier om liknande scenarion inträffar igen. Kanske omgående punktera däcken på bilen innan det eskalerar.

Hur hård bör domen vara enligt dig? "Tjänstefel" är ett vitt begrepp. Hur allvarligt är tjänstefelet och vad bör konsekvenserna bli? Ska han bli nypen i kinden eller sitta inlåst i 20 år?
Citera
2026-01-14, 18:20
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Trumplägret stämplar henne som woke-terrorist men du gör det från en vänstervinkel och måste beskriva henne som en stackars 3-barnsmor.

Huruvida hon är det ena eller andra bör inte göra någon större skillnad.

Jag kan skriva under på att han borde få någon form av reprimand för att han ställde sig framför bilen och ICE bör fundera ut andra strategier om liknande scenarion inträffar igen. Kanske omgående punktera däcken på bilen innan det eskalerar.

Hur hård bör domen vara enligt dig? "Tjänstefel" är ett vitt begrepp. Hur allvarligt är tjänstefelet och vad bör konsekvenserna bli? Ska han bli nypen i kinden eller sitta inlåst i 20 år?
Trump-lägrets formuleringar om offret avslöjar hela Trump-bygget USA som naket och ynkligt.

Den avlidna spelar extremt stor roll. Hon var vit kvinna mamma och ICE har ingenting med sådana att göra och alla domstolar och media vet att just den gruppen begår få brott. Den här tråden hade aldrig funnits om det var en 19-årig somalisk man.

Jag tycker detta brott är värre än Floyd-mordet och han fick 22 år. I Sverige hade iofs den polisen fått 2.5 år.
Citera
2026-01-14, 18:21
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Till exempel kan man ifrågasätta friheten när en federation kör över sina staters egna beslutsrätt,

Det gör de ju inte. De utövar sin lagstadgade makt i egenskap av federal ordningsmakt. Delstaterna har inte rätt att förhindra ICE att genomföra federala lagliga operationer i federala frågor.

Citat:
skickar dit beväpnade maktutövare staten inte har bett om,

Staten varken bör eller måste be om att få federalt beskydd, det ingår så att säga i federationen. Organisationer som FBI, ICE, ATF, eller för den delen Secret Service, har både rätt och plikt att ingripa över hela USA mot federala brott.

Citat:
har ihjäl invånare i staten

Har ihjäl invånare i staten som ägnar sig åt att förhindra, försvåra och skapa osäkerhet för ICE-tjänstemän som agerar inom ICE federala ansvarsområde, snarare.

Citat:
och sen förvägrar staten att delta i utredningen, utan man utreder sig själv.

Ja...? Det är ju fråga om en internjuridisk fråga i första hand. Agerade agenten rätt inom ramen för sitt federala mandat, eller inte?

Det är knappast någonting som delstatliga organisationer ska, eller bör, utreda.
Citera
2026-01-14, 18:21
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ja, det är mycket svårt för ICE-agenten att uppfatta ståendes vid huven om det öht stämmer.

Där är vi överens.

Vad vi inte är överens om är vad vi ser på video i efterhand, där vi har olika vinklar, möjlighet att pausa och köra slow motion och se alla synvinklar vad som skedde.

Enligt dig så var det en välutbildad Rambo som med livet som insats satte tre välriktade skott i en terrorists huvud för att stoppa hennes vansinnesfärd som kunde dödat hela skolklasser av små barn.

Enligt alla som har ögon så var det en ung dam som försökte köra iväg från utomsocknes maskerade män och blev avrättad för det.

Där vi skiljer oss är momenten när hon gasar mot honom och sladdar. Du beskriver det skämtsamt som en petitess medans jag beskriver det som ett dråpförsök. Det viktiga är här om han uppfattar det som ett dråpförsök eller ej. Det agerar han på och det är också vad han juridiskt har rätt att agera på.

Vad du som youtube-analytiker sen tycker att du ser gällande sladdandet är irrelevant. Du befinner dig inte vid platsen med vapen i hand.
Citera
2026-01-14, 18:23
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Konstigt, för i alla youtube-filmer jag får upp kallas hon Soccer mom eller Good. Har vi kanske olika flöden...

Jag har dock inte sett en enda youtube-film som dömer HENNE före skytten utom från kända Extrem-Högerkanaler. Inte ens Tucker Carlson, Joe Rogan, Ben Shapiro, är på polisens sida. De tycker alla mordet är förskräckligt.

Ja, man får söka längre ut på högerkanten och galenskapen där man finner personer som Nick Fuentes, han som gillar både Hitler och Stalin, för att höra någon prata om henne som en "libtard protestor".
Citera
2026-01-14, 18:25
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Den här tråden hade aldrig funnits om det var en 19-årig somalisk man.

??? Det hade väl blivit George Floyd 2.0
Citera
2026-01-14, 18:27
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ja...? Det är ju fråga om en internjuridisk fråga i första hand. Agerade agenten rätt inom ramen för sitt federala mandat, eller inte?

Det är knappast någonting som delstatliga organisationer ska, eller bör, utreda.
Eftersom det svaret är totalt falskt så antar jag att resten också är det.
¨
Nästan alla liknande fall, t.ex Kirk- och Trump-attentaten i nutid, har lösts av fed och lokala myndigheter tillsammans.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Konstigt, för i alla youtube-filmer jag får upp kallas hon Soccer mom eller Good. Har vi kanske olika flöden...

Du förstår hur Youtube fungerar, eller? Du inser att man visar dig mer av vad du vill se och mindre av vad du inte vill se?
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
??? Det hade väl blivit George Floyd 2.0
Nej, det är skillnad på en Somalisk invandrare i USA och en färgad amerikan.

Fast kanske har du rätt, det får vi aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in