2026-01-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Är det inte mer stört att börja trakassera som många gör utanför flashback?

Ja exakt, som de 100-tals hot som kommit varje dag till Chrippas halvbror, från "nån".
Det är inte bara stört. Det är maniskt.
Citera
2026-01-14, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Det är ju ett typsnitt från en dator.

Ja, nästan som Comic Sans, kursiv och skrivstil.
Citera
2026-01-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran

Och helt perfekt och exakta mått varje bokstav.
Både Chrippa och Linnea har ju handstil som barn.
Citera
2026-01-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är Chrippa placerad i Jönköping? En artikel från Jönköpingsposten 2024:

Häktet har 63 platser, varav 24 är i dubbelbelagda rum.
För de intagna är kontakten med människor utanför kraftigt begränsad. Och det går inte att säga hur lång vistelsen kommer att bli.

Som häktad gäller enhetlig klädsel i grönt. Böcker får lånas från biblioteket. En gång i veckan finns chansen att köpa godis.
Ett paket cigaretter, en Coca-Cola, och fyra godisklubbor, är precis vad som täcks av veckobidraget på 100 kronor som de intagna får för att handla i kiosken.

De får inte ha telefoner, och får inte kommunicera med utomstående annat än under kontrollerade former.

Gröna kläder istället för märkeskläder? Och hur kan det vara för den som eventuellt måste dela rum med Chrippa?

https://r.search.yahoo.com/_ylt=Awr.oMbTv2dp2ZEuXAA_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzM EdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1768435796/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.jp.se%2f2025-03-12%2flivet-som-inlast-pa-haktet-detta-ses-som-veckans-hojdpunkt %2f/RK=2/RS=U6Q2fYk3jOmkFV.CRisTlvrbxpI-

Det är ju ändå mera äkta märkeskläder än han någonsin burit
Citera
2026-01-14, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Ja utan tvekan. Jag tycker det är bra att Christoffer nu sitter häktad, kanske får han lite distans från Linnea som får honom att inse ett och annat. Av det som jag kunnat ta del av på nätet så kan man ju fundera på om inte Linnea är en typisk borderline profil. Jag tror hon driver på hatet mot Jocke rätt bra.

Och jag tror att du har 100 % rätt!
Citera
2026-01-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför är det "stört" .. vad du läser in i bilen är inte hennes problem.

Du är ju också störd som inte ser det sjuka i att lägga ut just en sån bild precis efter att ens make blivit häktad. Vad har det ens för relevans till att han häktades? De andra bilderna fattar jag men just den är bara stört.
Citera
2026-01-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Eller så hjälps vi åt i tråden... Ingen kan ta del av allt som skapas.

I stora drag.
Efter att J vittnat för barnet i förvaltningsrätten, började anonyma hot komma dagligen, redan dagen efter. Rena dödshot, vad som skulle hända om J inte tog tillbaka vissa saker som han sagt. Saker som ingen kunde redan då veta, eftersom det inte fanns dokument att hämta ut än. ingen utifrån visste att J skulle vittna den dagen.
Sen fortsatte hoten komma varje dag, adresser skickades var barnens förskola var, var J bor, barn skulle försvinna, termosbomber skulle sprängas utanför huset osv.
Hot som alltid handlade i grunden om att Chrippa skulle komma efter J om han inte tog tillbaka saker, inte vittnade osv. Chrippa nämns alltid i tredje person. Utom en gång när nån råkade? skriva jag istället för Chrippa. Konton blockades, nya skapades dagligen.
Polisen har fått ta del av varenda hot. De har undersökt, utrett, begärt ut info från Instagram osv.
Polisen ville att J skulle fortsätta blocka så att nya konton skapades så de lättare skulle kunna spåra.
Nu har de tydligen fått fram ett IP-nummer, mm. J har bett att inte få ta del av än vad de kommit fram till då han inte vill veta just nu. Utredningen pågår, Jonna skulle på förhör nu också, även hon har fått massa hot.
J har haft en kontaktperson, har haft larm. Kontaktförbudet går ut i morgon, tror jag det var. Men nu behövs det ju inte längre.
Hoten har haglat i princip ett år. Hoten slutade komma i fredags.

När J gick ut med att han fått hot inför rättegången i november, gick Linnea ut på stories och sa "vi sov när hoten skickades". Polisen har fått ta del av det också, då hon inte kunde veta vilken tid hoten skickades.... ;-)

Polisen har tänkt spegla Chrippas mobil igen, om han hade den på sig nu inför häktningen. Då har de den nu.

Sen en massa mer.....
Citera
2026-01-14, 17:44
Medlem
Citat:
Några dokument ang crirstophers uppfattning att näringsförbudet inte överträtts i och med försäljningen av kepsar och videohälsningar på chrippa.nu.

Göta HR B 66-26 - Svarsskrivelse, anställningsavtal och domänägare
https://pixeldrain.com/l/JUR3qEm8

Ritzer har misslyckats nästan helt i det här målet - inget går hans väg. Kommer crirstopher, som frugan redan gjort, vilja byta till "killen som försvarade Yassin, liksom"...?

Nu ska jag ge ett tips till kräftan ... byt din looser som advokat ta tex Advokat Hans Strandberg eller Henrik Olsson Lilja men kanske slantarna sinar men där får han 2 som kan detta
Citera
2026-01-14, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Du är ju också störd som inte ser det sjuka i att lägga ut just en sån bild precis efter att ens make blivit häktad. Vad har det ens för relevans till att han häktades? De andra bilderna fattar jag men just den är bara stört.
Jag frågade varför det är stört. Vad är stört med det?
Att ni inbillar er saker är ju inte hennes problem .. och ni övertolkande mobbare är ju knappast den bilden är riktad till.

Ni fan helt sjuka som tror att ni kan diktera rätt och fel i varenda detalj i deras tillvaro.
Citera
2026-01-14, 17:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Det är absolut inte Christofer som skrivit under det avtalet. Dom som sett hans handstil tidigare håller säkert med.
Nej, jag håller inte med eftersom Chrippa har bra handstil och skriver med ganska jämstora bokstäver.
Har du verkligen sett hans handstil undrar jag?
Han skrivstil har jag inte sett, men det där kan mycket väl vara det.
Citera
2026-01-14, 17:49
Avstängd
Citat:
Några dokument ang crirstophers uppfattning att näringsförbudet inte överträtts i och med försäljningen av kepsar och videohälsningar på chrippa.nu.

Göta HR B 66-26 - Svarsskrivelse, anställningsavtal och domänägare
https://pixeldrain.com/l/JUR3qEm8

Ritzer har misslyckats nästan helt i det här målet - inget går hans väg. Kommer crirstopher, som frugan redan gjort, vilja byta till "killen som försvarade Yassin, liksom"...?

Snygg underskrift av C på Anställningsavtalet.......
Citera
2026-01-14, 17:52
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Det är ju ett typsnitt från en dator.

Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran

Det är absolut ett typsnitt från en dator/digitalt, både när jag och min man anlitade en advokat (i ett migrationsärende -så ingen övertolkar det till att jag skulle vara kriminell…) och när vi sålde vårat hus (utomlands men det verkar vara samma) ett skrev vi under digitalt, det finns några olika typsnitt att välja från i de programmen, eller vad det är.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-01-14 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in