2026-01-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så man begär att få tillgång till en offentlig försvarare om man har bikarbonat i en påse i handväskan? Möjligen om det är starkt koncentrerad bikarbonat men jag är tvivelsam...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkQlEq/jimmie-akesson-da-maste-katja-nyberg-avga

Saken är redan klar för min del.
Det handlade om att hon är hårt ansatt och för att kunna försvara sig så är det lämpligt med advokat så det blir mer "juridiskt rätt", min tolkning av artikeln.
Citera
2026-01-14, 16:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Nu har Åkesson uttalat sig
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=b57fb091-424b-4dd8-84e2-827237092088

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkQlEq/jimmie-akesson-da-maste-katja-nyberg-avga

Katja verkar ganska gränslös så det kostar nog några miljoner från SD för att hon inte ska sitta kvar som politisk vilde.
Citera
2026-01-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja verkar ganska gränslös så det kostar nog några miljoner från SD för att hon inte ska sitta kvar som politisk vilde.
Frågan är, från vad skall hon avgå, utskottet, riksdagen och/eller partiet?
Citera
2026-01-14, 16:20
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Om man rycker körkortet på blotta misstanken på (drog)rattfylla, hon blåste ju negativt på alkotestet. Då får man fan se till att man får fram ett resultat inom 24h.
Tänk om det var en yrkeschaufför eller för den delen vem som helst. Folk behöver ju bilen, skjutsa ungar , ta sig till arbetet m.m

Jo jag tycker verkligen som dig men det här landet har blivit folk har blivit vana vid att ha det för bra det ska vara långledighet och ledighet på det och sedan lite extra ledighet.

Det här är ju inte bara en grej att visst folk behöver sitt körkort men det finns även de som väntar inom vården på en operation som har väntat ett och ett halvt år. Sverige i ett nötskal
Fast jag känner väl att den debatten gör jag mig OT med.

Men å andra sidan tycker det känns bra och säkert att polisen kan ta körkortet vid blotta misstanken när det är enskilda polismannens uppfattning som gäller.
För jag vill inte ha någon påverkad i trafiken som Katja.
Jag undrar om Katja själv har barn förresten då borde man tänka lite längre i varje fall Tänk om hon hade kört på en småbarnsfamilj eller någonting.

Men som vanligt är man polis och sverigedemokratisk politiker och kvinna så gör man lite som man själv vill.
Annars kan man ju alltid skylla på patriarkatet.
Citera
2026-01-14, 16:22
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Det går väl att spekulera om att bilen inte gick att backa upp igen på vägen? Annars hade väl färden fortsatt. Man undrar vad Katja gjorde ute på Värmdö?

Kan hennes kran bo där? Kanske någon hemlig "vän i viken"?

Ja det är faktiskt en ganska så märklig grej.
Varför polisen inte var mer intresserad av var hon kommer ifrån och var hon skulle med tanke på hennes påse i handväskan med det vita pulveret.

Som jag skrev igår så när min polare blev tagen av polisen med innehav av anabola steroider på gymmet så fick han husrannsakan direkt både i bilen och i sin bostad.
Men är det här fallet så har man inte kunna läst någonting alls om husrannsakan hos Fröken Kajsa.

Men jag får väl återgå till mitt gamla mantra att Kajsa gör nog lite som hon själv vill det har varit så i hela hennes uppväxt och förmodligen i hela hennes karriär.
Citera
2026-01-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Om man rycker körkortet på blotta misstanken på (drog)rattfylla, hon blåste ju negativt på alkotestet. Då får man fan se till att man får fram ett resultat inom 24h.
Tänk om det var en yrkeschaufför eller för den delen vem som helst. Folk behöver ju bilen, skjutsa ungar , ta sig till arbetet m.m

Du tar inte körkortet på "blotta misstanken". Här vet vi ju att hon har blivit positiv på ett test för narkotika och att hon haft misstänk narkotika på sig. Och det är de grunder vi vet om säkert - polisen kan ju ha ytterligare bevis i form av beteende, berusnings- och påverkanssymptom och så vidare som inte rapporterats i tidningarna.

Så nej, "vem som helst" blir inte av med lappen i väntan på blodprovet. Det krävs mer än att inte ha giltigt resultat från blåsning för att bli av med körkortet i väntan på svar.
Citera
2026-01-14, 16:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Frågan är, från vad skall hon avgå, utskottet, riksdagen och/eller partiet?

Jimmies problem är att det är Katja som beslutar att avsäga sig sin riksdagsplats.

Där behövs det lite "smörjmedel" gissar jag. Ett par miljoner borde räcka då Katja antagligen är girig av normalgraden.
Citera
2026-01-14, 16:27
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han har av svaret att döma redan distanserat sig från henne. Annars skulle han uttala sig mera hovsamt.

Tack ska du ha för uppdateringen det hade jag faktiskt missat.

Men jag måste säga att det känns ju glädjande att SD och herr Åkesson äntligen vågar uttala sig om saken.

Och med tanke på allt som har framkommit nu i den här tråden rörande Kajsa ikväll så tycker jag att det känns väldigt mycket som att det pekar i en och samma riktning.

Jag håller med dig för mig är också saken redan klar.

Nybergskan får helt enkelt börja leta efter ett nytt jobb och nytt parti.
Måste svida den här grejen för henne.
Kanske första gången i hela hennes liv som någon / några gått emot henne.

Jag vet inte riktigt varför men ända sedan det här historien började så har jag fått vibbar från den här galna kvinnan i Arboga som tog livet av sina föräldrar och den finska maken enbart pga pengar.

Lite psykopat varningar för jag av hela detta med Kola-kajsa och hennes beteende.
Citera
2026-01-14, 16:28
Moderator
Meijis avatar
Dagens utspel från åklagaren:

"Åklagaren Anders Jakobsson betonar att polisens snabbtester kan visa fel.

– Jag har varit med om att snabbtester ger indikation på något som sen visar sig vara helt felaktigt, säger han."

https://www.dn.se/sverige/aklagaren-om-utredningen-mot-katja-nyberg-varit-med-om-att-snabbtester-varit-fel/
Citera
2026-01-14, 16:30
Medlem
HonkenHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenHolmes
Det är klart att det är kokain i påsen, och troligtvis över 1 promille alkohol i blodet.

Hon vet att hon är rökt, vad som förvånar är hur långsamma man är i partiledningen med

att agera. Mycket illa att Lag och Ordningpartiet får detta på sig ovanpå alla andra straff

och lagförningar. Dessutom sitter hon komiskt nog i justitieutskottet.

Om hon bromsade för en råtta kan man ju verkligen kalla det Breaking Bad.

och så...

Citera
2026-01-14, 16:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det är faktiskt en ganska så märklig grej.
Varför polisen inte var mer intresserad av var hon kommer ifrån och var hon skulle med tanke på hennes påse i handväskan med det vita pulveret.

Som jag skrev igår så när min polare blev tagen av polisen med innehav av anabola steroider på gymmet så fick han husrannsakan direkt både i bilen och i sin bostad.
Men är det här fallet så har man inte kunna läst någonting alls om husrannsakan hos Fröken Kajsa.

Men jag får väl återgå till mitt gamla mantra att Kajsa gör nog lite som hon själv vill det har varit så i hela hennes uppväxt och förmodligen i hela hennes karriär.

Var är Katja skriven? Vet vi det?

Hon kanske bara tycker det är avkopplande att köra runt i bilen lite som 'Katharina Blum'?

Jag gissar att åtalet hamnade i Nacka tingsrätt eftersom brottet begicks där?
Citera
2026-01-14, 16:31
Medlem
Citat:

Detta hoppas vi naturligtvis på, då det vore än mer besvärande för SD. Och det skulle inte förvåna mig ett dugg. Rattfylleriet, lögnerna, den egna "detektivbyrån" och bakgrund i ravekommissionen tyder ju inte på en person av någon vidare bra vandel eller omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in