2026-01-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Undrar om Katja Nyberg håller med om att hårda straff ska gälla henne själv jag tror inte det 😉
Tror du hon är skyldig? Kanske bäst att vänta lite innan du vräker ur dig anklagelser.
Citera
2026-01-14, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Inte omöjligt. Hon lär ha en hel del polare hos polisen som hjälper henne här.

Skulle bli väldigt förvånad om det blir något av detta.

Jag tror det finns risk att hon försöker då hon inte verkar ha någon större respekt för rättsväsendet. Problemet för henne är att det finns många poliser som har det, och att respekten för Nyberg inom kåren troligen inte är den högsta...
Citera
2026-01-14, 13:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har god insyn i utredningen och den påse som beslagtogs hittades i en mindre ficka i handväskan. Påsen var en oöppnad 2-gramspåse med fuktabsorberande pulver, d v s sådana små påsar man ofta får med i nya väskor, skor och liknande. Påsen var märkt som sådan men de valde ändå att skicka den på analys. Enligt min källa var de redan från början mer eller mindre säkra på att den inte kommer visa sig innehålla narkotika, men valde alltså den här vägen ändå.

Jag litar fullt ut på min källa.

Intressant inlägg. Har din källa ngn förklaring till varför polisen valde den här vägen, trots att "de redan från början [var] mer eller mindre säkra på att den inte kommer visa sig innehålla narkotika"?
Citera
2026-01-14, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dingly
Om vi vanliga dödliga ska behöva gå med på pissprov på jobbet så kan för fan dom fittiga politikerna få med?!?

Ta pissprov på allihopa!

Ja det är ju inga problem om man har rent mjöl i påsen att gå med på drogtester?
En annan var tvungen att blåsa varje morgon 06:30 på en station innan jobbet bara på ett enkelt sommarjobb.
Därtill slumpmässiga drogtester där man fick sitta och suga på någon bomullspryl som skulle visa det ena och det andra.
Men detta gäller kanske bara oss dödliga, har man någonsin gjort slumpmässiga drogtester inne på Rosenbad?

Iallafall i det här fallet gick det att säga nej.
Thomas Bodström vägrar ta drogtest men vill införa obligatoriska drogtester på skolungdomar

https://www.youtube.com/watch?v=32nWoN1d6lY
Citera
2026-01-14, 13:18
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Nyhetsmedier sprider fake news. Det vet alla som kan tänka själva.
Om nu SD är så hemska. Vilket parti ska man då rösta på om man vill ha så låg invandring som möjligt och hårdare straff för brott?
Vilket parti är mer trovärdigt än SD i dessa frågor?

Just nu är alla partier mer trovärdiga än SD skulle jag säga och tillägger att jag är förbannat glad över att de inte gav några ministerposter till detta skandal parti!

Dock gränsar väl det lite till OT gällande SD s handel och vandel.

Men du kommer också med ett fakta fel då du säger man vill ha mindre invandring ska man rösta på SD och då säger jag till dig att under den här perioden när SD och Moderaterna har haft makten så har det varit exakt lika många som har kommit in i landet så du kan försöka att köra med någon annan lögn för vi andra vanliga har redan sett igenom det.

Men du måste ju ställa dig frågan själv om en kvinna är justitieskottet blir av med körkortet två gånger!! andra gången nu i jul när hon kör rattpåverkad för det är ju faktiskt så att hon har gjort det ? Snabb testet som jag tror väldigt mycket på har ju redan visat spår av kokain.

Att nu alla andra människor sitter här och väntar på att det ska bli någon slags fällande dom när testet verkligen kommer det är ju liksom helt onödigt för i mina ögon och många andra så har ju den här kvinnan gjort bort sig någonting så fruktansvärt jämfört med den fruktansvärda järnrös skandalen.

Och jag vill minnas att det var även Åkesson som bad den här aktuella personen att kliva av sin eventuella post som blivande justitieminister.
Jag har glömt var den här personen heter men han stack väl utomlands till Ungern vill jag minnas.
Just då var Åkesson och SD ledningen jättesnabba med att fördöma innan de faktiskt hade något fakta på fötterna.

Men i det här fallet så verkar ju både SD och Åkesson helt tysta när det gäller den här Katja kvinnan. Varför kan vi bara spekulera i.
Citera
2026-01-14, 13:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Korkat inlägg, då hon inte är fälld för något ännu. Man behöver väl åtminstone invänta provresultaten innan man tar ställning till någon åtgärd.

Att hon inte är fälld för något har inte hindrat Åkesson och hans uteslutningsivrande innan, men jag syftade på allt annat hon har i bagaget.
Citera
2026-01-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Tror du hon är skyldig? Kanske bäst att vänta lite innan du vräker ur dig anklagelser.

Ja jag är övertygad om det men vem vet jag kan ha fel även om jag aldrig brukar ha det
Citera
2026-01-14, 14:04
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja ni är de nya sosseväljarna som bara fortsätter att rösta på samma parti i val efter val oavsett vad deras politiker hittar på. Stor ironi.

Hur mången gånger har du bytt parti och valt annorlunda än tidigare?

Denna Katja är dyngskyldig - det kommer snart bevisas och den botoxade och drogälskande slynan kommer få ett högt fall från sina höga hästar - tänk att vara sådan slav under drogerna så att man riskerar hela sin framtid för att musen skall få lite mer sprall...
Citera
2026-01-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Hade hon blåst "negativt" hade hon inte varit i den här knipan alls. Hon har åkt med till stationen eftersom hon misstänkts vara full, och eftersom blåsningen på plats inte har gett något resultat. Påsen har hittats i en liten handväska som Katja haft med sig. Hon har gjort ett snabbtest som testar för en rad olika vanliga narkotikaklassade substanser, och detta snabbtest har gett utslag för kokain.

Med detta i åtanke är det ganska lätt att se vem som ljuger i den här historian. Tips: I en rättsstat som Sverige brukar det inte vara polis och tjänstemän som gör det. Det brukar vara politruken.

Kan någon förklara för mig hur en liten påse med vitt pulver i en handväska skulle kunna vara annat än narkotika?

Vad finns det för rimliga alternativ?
Citera
2026-01-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan någon förklara för mig hur en liten påse med vitt pulver i en handväska skulle kunna vara annat än narkotika?

Ja precis. Man ser ju viss desperation här bland SD-svansen. Utöver att svaret på din fråga är "rimligen är narkotika det enda svaret", ska ju tilläggas att polisen som bestämt sig för att undersöka saken närmare ju faktiskt har väldigt mycket erfarenhet med att bedöma och hantera knark och knarkare. Trots att det går att skapa sig en rimlig uppfattning redan från det vi läst, ska man alltså komma ihåg att polisen har långt mycket mer att skapa sig en bedömning av en vad som kan återges i tidningsartiklarna.
Citera
2026-01-14, 14:12
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Ja det kanske är något nytt super tvättmedel som en tidigare här i tråden var inne på?
Kanske något fukt utdrivande medel, som en annan var inne på?

Jag tror nog ganska säkert på att det faktiskt var kokain som ligger och är i denna påse. Men efter läst Expressen idag så verkar det ju inte ens som om åklagaren är säker på att han kommer att få något resultat förrän i slutet på nästa vecka.

Det kanske man inte kan beskydda polisens oduglighet för men man kan se det som ett tecken på ett fallerande samhälle som inte lyckas få fram tillräckligt med labbfolk för att bemanna tjänsterna så de kan fullgöra sina arbetsuppgifter.
Uselt skött så som mycket annat just nu i detta landet.

Men jag tror nog vi kan vara ganska säkra på vad det var för vitt pulver i påsen.
Sedan att kvinnan ifråga sitter i justitieutskottet och även SD s talesman i polisiära frågor gör det hela ännu mer roligt eller kanske skrämmande.

Humor dock att hon skyllde på en råtta sprang över vägen då hon " väjde" och körde av vägen in i en stolpe. Det verkade som att åklagaren och polisen i aktuella ärendet inte riktigt köpte den historien dock.
Citera
2026-01-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det kanske är något nytt super tvättmedel som en tidigare här i tråden var inne på?
Kanske något fukt utdrivande medel, som en annan var inne på?

Jag tror nog ganska säkert på att det faktiskt var kokain som ligger och är i denna påse. Men efter läst Expressen idag så verkar det ju inte ens som om åklagaren är säker på att han kommer att få något resultat förrän i slutet på nästa vecka.

Det kanske man inte kan beskydda polisens oduglighet för men man kan se det som ett tecken på ett fallerande samhälle som inte lyckas få fram tillräckligt med labbfolk för att bemanna tjänsterna så de kan fullgöra sina arbetsuppgifter.
Uselt skött så som mycket annat just nu i detta landet.

Men jag tror nog vi kan vara ganska säkra på vad det var för vitt pulver i påsen.
Sedan att kvinnan ifråga sitter i justitieutskottet och även SD s talesman i polisiära frågor gör det hela ännu mer roligt eller kanske skrämmande.

Humor dock att hon skyllde på en råtta sprang över vägen då hon " väjde" och körde av vägen in i en stolpe. Det verkade som att åklagaren och polisen i aktuella ärendet inte riktigt köpte den historien dock.
Det var åklagaren som nedlåtande sa typ att det kanske var en råtta och ingen viltolycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in