Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag har läst två olika uppgifter (minns ej var). Dels att den skulle vara instoppad i en handske. Men även att den var tejpad med silvertejp runt hammaren. Jag utgår från att detta gjordes innan överfallet i tron att antingen skydda hammaren från spår (blod och hår), samt undvika blodspillan på plats och bil.
Alternativt att dämpa slaget i hopp om att han skulle få med henne levande. Men det är väl tveksamt med tanke på hans nekrofili intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noetlovskij
Vissa säger handske, andra strumpa. Gemensamt är att det mjuka tejpats med silvertejp runt huvudet på hammaren/lilla släggan för att ge en mjukare träffyta men samma tyngd i slaget.
Intressant om det är en vanlig handske/strumpa, då känns ju motivet vara mer av den stötdämpande effekten, medan gummi/plasthandske skulle vara mer för att undvika spår.
Då uppkommer ju fler frågor runt vad som orsakade döden, eftersom ett mindre hårt slag (hammare med stötskydd) låter som att han inte vill att offret ska dö direkt, men sedan stryper henne till döds på plats.
Blir lite motsägelsefullt om syftet skulle vara nekrofili som mål, men samtidigt kan han kanske velat uppleva själva dödsögonblicket på nära håll, alternativt att han faktiskt fick panik om hon skrek och började göra motstånd.
Känns oerhört skönt att anhöriga var så snabba, och att utredningen har kunnat (förhoppningsvis) samlat in mycket bevisning innan det gått till spillo.
Men stackars stackars anhöriga, och alla andra närstående!
Värsta tänkbara som kan hända! Bara det, alla Robins äckliga perversioner, sedan styckning... ja, jag har inga ord. Det borde i sig vara mycket försvårande... att ta hänsyn till i en dom.