2026-01-14, 13:42
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Allt för att mer skattepengar ska ner i den svenska vapenindustrin.
Skrämselpropagandans klassiska mantra.
/QUOTE]
E]
Klart vi skall rusta upp och helst bli självförsörjande med mat också i närtid. Rysstroll som dig kan vi deportera omgående!
Citera
2026-01-14, 13:53
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej Viktor Orbán har visat att de inte är omöjliga att ha att göra med, så länge man har goda intentioner. Men om man har en fix idé om att med alla medel "försvaga Ryssland" så kommer de inte vara vänliga.

Du har fel. Det ingår i den ryska s.k. strategiska kulturen, som genomsyrar allt, att aldrig sluta att prata om det fientliga väst som ständigt hotar Ryssland.

Visst, ett land kan välja att bli en klientstat, men det är inte Sveriges väg.
Citera
2026-01-14, 13:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Du har fel. Det ingår i den ryska s.k. strategiska kulturen, som genomsyrar allt, att aldrig sluta att prata om det fientliga väst som ständigt hotar Ryssland.

Visst, ett land kan välja att bli en klientstat, men det är inte Sveriges väg.
Att inte vara fientlig innebär inte att man blir en "klientstat". Sådana halmgubbar biter inte på mig. Jag är påläst gällande falska dikotomier.
Citera
2026-01-14, 14:04
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att inte vara fientlig innebär inte att man blir en "klientstat". Sådana halmgubbar biter inte på mig. Jag är påläst gällande falska dikotomier.

"Beroende" då. Kanske bättre. Klientstat var kanske lite starkt.

Fast inte bra att vara beroende av den ryska diktaturen. Smöra för Putin? Aldrig.
Citera
2026-01-14, 14:06
Medlem
Svensk militärs omdöme är ena jävla pajaser. Om de i denna påhittade troliga/löjliga scenario skulle få rätt. Hade de även trott detsamma om vi inte var med i Nato? Om inte, varför ville de utsätta Sverige för detta elände. Bara vänstermuppar och övriga krigshetsare önskar död och elände.
Citera
2026-01-14, 14:16
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Följer du inte nyheter? Det har kommit varningar om detta i flera månader. Det kommer komma större mobiliseriningar i Ryssland som kommer enbart vara riktade mot EU.

Oj, har du en länk till detta? Jag anser mig följa nyheterna men har inte läst om några riktade mobiliseringar mot EU, då läser jag även den mest extrema propagandan som Cornucopia t.ex.
Citera
2026-01-14, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duterte
/QUOTE]
E]
Klart vi skall rusta upp och helst bli självförsörjande med mat också i närtid. Rysstroll som dig kan vi deportera omgående!

Rusta upp för varför? Det är väl bättre att satsa på Sveriges välfärd. Samt strypa invandringen helt.
Vi bör sträva efter Ungerns samhällssystem
Citera
2026-01-14, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Man inser att det går rätt dåligt för ryssland när det sitter avlönade kräk av ryssland och sprider skit på Svenska forum att vi inte ska satsa på försvaret som här ovan.

Kasta pengar i sjön det är nu vänster troll bra på. Satsa på försvaret?
Ukitroll
Citera
2026-01-14, 15:49
Medlem
Skulle inte alls förvåna mig. Är ingen militär expert själv.
Rysslands ekonomi är ju snart i ruiner. De bli svårt att klättra upp om det nu bli "fred' på Putins vilkor. För att visa lite stolthet måste Ryssland släppa lös helvetet för att komma in i matchen igen och visa världen att dom inte är att jävlas med.

Nu tänker jag utifrån ett ryskt perspektiv. Putin har väl kanske 10-15 år kvar. Fredens man eller stalins efterträdare?
Citera
2026-01-14, 15:52
Medlem
Hänt i veckan är nog mera pålitliga.

Det enda som skulle kunna få Ryssland att anfalla, är om Kina är med på tåget.
Citera
2026-01-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storgalten
Hänt i veckan är nog mera pålitliga.

Det enda som skulle kunna få Ryssland att anfalla, är om Kina är med på tåget.

Kina är rätt sugna på Taiwan. Om Kina tar Taiwan. Så kan Ryssland ta Baltikum? Är det dealen kanske?
Citera
2026-01-14, 16:25
Medlem
Ja, någonting behöver ju ryssarna göra för att väga upp det totala fiaskot som Ukrainakriget har inneburit för dem.

Vem vet hur desperata de blir efter att inte ha lyckats erövra Ukraina? De kanske försöker sig på att ta de baltiska staterna istället. Det är inte på något sätt otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in