2026-01-14, 12:35
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nu är du där och ljuger om reglementet igen, citera det stycket tack!
Informationen har jag från en FBI-agent som analyserar Ross film i en länk jag redan gett.

Här CNNs take på det hela.
Citat:
https://edition.cnn.com/2026/01/09/us/ice-shooting-minneapolis-renee-good-cell-phone-invs
“If you’re an agent … then you should not be encumbered by anything in your hands,” said Jonathan Wackrow, a CNN law enforcement analyst. “That’s what body worn cameras are for. But they’re not wearing body-worn cameras.”
Du kan ju enkelt bevisa mig som lögnare genom att själv länka det reglemente som gör att du kallar mig lögnare. För inte kan du väl ha hittat på att jag ljuger.
Citera
2026-01-14, 12:37
Medlem
Citat:
Det är helt klart samhällsomstörtande verksamhet som ICE Watch håller på med.
Terroristklassning är befogat.

Knappast utom i Trumps värld.

Vet du vad definitionen av terrorist är? Du vet väl att även Stater kan vara terrorister.
Vad tycker du ex vis Om trumps hot att ta över grönland snuddar inte det vid terror att hota om våld om han inte får grönland.
Du är lurad allt handlar om trumps enorma ego .han måste vara den minst ödmjuka personen i världen
Citera
2026-01-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Informationen har jag från en FBI-agent som analyserar Ross film i en länk jag redan gett.

Du kan ju enkelt bevisa mig som lögnare genom att själv länka det reglemente som gör att du kallar mig lögnare. För inte kan du väl ha hittat på att jag ljuger.

Citera det stycket i reglementet skrev jag, inte en skvallerblaska.

Should är innebär heller inte att det strider mot reglementet, det är mer en rekommendation men sedan kommer verkligheten in och avgör från fall till fall. Om han inte hade en fungerande body cam är det nog snarare så att han bör filma på annat sätt.
Citera
2026-01-14, 12:39
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Men även om det skulle vara ett brott mot reglementet så är det ju en extremt ringa ?
Fattar inte varför du hakar upp dej på det . Knappt relevant i det som hände.

Han kommer inte bli fälld för något.
Citera
2026-01-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Knappast utom i Trumps värld.

Vet du vad definitionen av terrorist är? Du vet väl att även Stater kan vara terrorister.
Vad tycker du ex vis Om trumps hot att ta över grönland snuddar inte det vid terror att hota om våld om han inte får grönland.
Du är lurad allt handlar om trumps enorma ego .han måste vara den minst ödmjuka personen i världen

Ja stater kan vara terrorister men det är USA som gör klassningen av vilka de anser är terrorister, och där ligger ICE Watch nära nu. Vad du sedan anser om USA är det ingen som bryr sig om.
Citera
2026-01-14, 12:57
Medlem
Citat:
Vi vet redan att han kan vara hånfull "Fucking bitch".

Det är inte ens reglementsenligt att ha sin privatmobil i höger hand eftersom man gör sig sårbar, så han kan inte haft en order att göra så.

Har du själv sett poliser ta upp sin mobil, någonsin, i någon film?...

Försök förklara varför han förberedde för att dra pistolen efter halva rundan om du kan. Det motsäger ju ditt påstående att han skulle filma.

Kanske ska du invänta undersökningen så att du inte kategoriskt avslöjar att du är en Trump-supporter. Och det kan vara genant när Trump kastas ut ut Vita huset för att ha förstört USA.
Återigen, jag har full förståelse för att frågan kan väcka starka känslor. Den rättsliga bedömningen måste emellertid göras med utgångspunkt i objektiva omständigheter och gällande rätt.

I det aktuella fallet kan kvinnan inte betraktas som demonstrant i rättslig mening, eftersom detta upphörde i och med att hon aktivt försökte störa federala tjänstemän i deras tjänsteutövning. Av tillgängliga uppgifter framgår att hon, tillsammans med andra personer i den grupp hon tillhörde, deltog i ett agerande som gick långt utöver vad som är tillåtet enligt lag och som kan utgöra brott.

Vid tidpunkten för händelsen var hon föremål för ett ingripande och att betrakta som frihetsberövad, sannolikt med anledning av pågående brott enligt 18 U.S.C. § 111. Ingripandet var tydligt och präglades av flera klara identifieringsmoment. De federala tjänstemännen anlände med tjänstefordon, använde blåljus och bar tydlig märkning som identifierade dem som brottsbekämpande personal. Hon uppmanades vid upprepade tillfällen att stanna och lämna fordonet, samtidigt som försök gjordes att öppna förardörren. Mot denna bakgrund framstår det som uteslutet att föraren rimligen skulle ha kunnat missuppfatta att hon var föremål för ett lagligt ingripande.
18 U.S. CODE 111
Forcible Interference: It isa felony under 18 U.S.C. § 111 to forcibly assault, resist, oppose, impede, intimidate, or interfere with federal officers.
Vad gäller återkommande invändningar rörande interna riktlinjer för tjänsteutövning samt de inblandades sinnesstämningar eller personliga uppfattningar vid tidpunkten för händelsen kan konstateras att sådana omständigheter saknar självständig rättslig relevans vid ansvarsbedömningen. De interna riktlinjerna, exempelvis avseende användning av mobiltelefon eller videokamera, har i huvudsak ett riskminimerande och arbetsmiljörelaterat syfte och är som sådana inte straffrättsligt avgörande eller på annat sätt direkt relevanta för den rättsliga prövningen.

Den rättsliga prövningen kommer, som tidigare påpekats, i stället ta sikte på de faktiska omständigheterna, bedömda i ljuset av gällande lagstiftning. Avgörande är om den ingripande agenten, utifrån situationen i stunden, med fog kunde uppfatta förarens agerande som ett omedelbart och allvarligt hot. Bedömningen grundas på agentens objektivt rimliga uppfattning vid tidpunkten för ingripandet, snarare än på förarens subjektiva avsikter, vilka agenten saknade möjlighet att klarlägga i realtid.

Rättsläget är i detta avseende tydligt: när ett fordon förs mot en immigrationstjänsteman som befinner sig direkt i dess färdväg kan detta objektivt sett uppfattas som ett livshotande angrepp, vilket i förekommande fall kan ge rättsligt stöd för användning av dödligt våld. I det aktuella fallet framgår därutöver att immigrationstjänstemannen faktiskt träffades av fordonet.

Min samlade bedömning är att förutsättningarna för åtal i det aktuella fallet är mycket begränsade.
Citera
2026-01-14, 13:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Hon var ingen terrorist, hon var en demonstrant.

Det är väl ändå två parter: en som attackeras och en som är utbildad att ta hand om attacken. Alla poliser skjuter inte ihjäl alla demonstranter.

Du måste hata ICE som du inte tror har kompetensen att klara en en mamma i en bil utan att skjuta huvudet av henne.

Du argumenterar för Död i den här tråden. Jag och andra för Liv.

Men enligt regimen är hon terrorist och det kommer bara bli tydligare att de förföljer meningsmotståndare.

Det här är vad de anser kan innebära terrorism:

Antiamerikanism

Antikapitalism

Antikristendom

Stöd för störtandet av USA:s regering

Extremism på migration

Extremism på grund av ras

Extremism på kön

Fientlighet mot dem som har traditionella amerikanska synpunkter på familjen

Fientlighet mot dem som har traditionella amerikanska åsikter om religion

Fientlighet mot dem som har traditionella amerikanska åsikter om moral
Citera
2026-01-14, 13:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Många ICE agenter som blir filmade utsätts för hot, vissa har även dött. Det är hot och trakasserier från kartellerna. Varför tror du mexar polise alltid har huva på sig när de visar upp brottslingar?

De är maskerade eftersom de ofta blir filmade när de begår kriminella handlingar.

Deras arbetsuppgift ska vara att gripa illegala invandrare. Om de bara gör det, griper illegala invandrare, behöver de inte vara maskerade.
Citera
2026-01-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
De är maskerade eftersom de ofta blir filmade när de begår kriminella handlingar.

Deras arbetsuppgift ska vara att gripa illegala invandrare. Om de bara gör det, griper illegala invandrare, behöver det inte vara maskerade.

Det faller på det faktum att vänsterblivna inte drar sig för att skjuta ihjäl meningsmotståndare. Då är det bra att vara maskerad men de kan förstås ändå identifieras av polisen om de skulle göra något fel.

Den här terroristen hyllade t.o.m. mordet på Kirk.
Citera
2026-01-14, 13:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det faller på det faktum att vänsterblivna inte drar sig för att skjuta ihjäl meningsmotståndare. Då är det bra att vara maskerad men de kan förstås ändå identifieras av polisen om de skulle göra något fel.

Den här terroristen hyllade t.o.m. mordet på Kirk.

Det är inte så lätt att identifiera en person med rånarluva.
Citera
2026-01-14, 13:39
Medlem
Citat:
Det bästa Jonathan Ross kunde gjort hade varit att säga åt Good att köra iväg. Istället för att först hånfullt privatfilma henne för att kunna skicka videon till media, sedan ställa sig livsfarligt mitt i hennes väg ut fast han visste han hon måste köra bort, sedan skjuta tre skott på 1 sekund mot en obeväpnad.

Japp det hade varit idealt.
Citera
2026-01-14, 13:39
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Att ljuga ändrar inte faktum.alla kan se filmerna.inget kan försvara att hann sköt ihjäl henne genom sidorutan.
Det stoppar dessutom inte en bil.snacka om fake news

Inled meningar med stor bokstav och mellanslag efter punkt.

Ja alla kan se filmerna. Jag blir lite förundrad hur vänstermänniskor tolkar filmerna. För det mesta verkar det vara ignorans och att man inte kollat på dem men jag ser även i denna tråd att många förnekar det som man tydligt visar upp i vissa filmer.

Som någon skrev några inlägg bakåt sägs det att det är 0,7 sekunder mellan de tre skotten. Skytten puttas medans bilen rör sig när han skjuter skott 2 och 3. Dvs han rör sig inte till sidan av dörren utan bilen rör sig.

Den korta tidsåtgången och bilens rörelse kan absolut försvara skott 2 och 3. Det är knappast så att hans rätt att öppna eld i självförsvar upphör på några millisekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in