Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Någon nämnde i en diskussion att det är 0.7 sek mellan skotten(1-3). Om det stämmer bör det vara tveksamt att öht dela upp skotten och bedöma dem var för sig. 0,3 sekunder efter första skottet skall alltså ICE-agenten omvärdera om fordonet fortfarande utgör ett hot. 0,3 sekunder senare skall han omvärdera igen etc etc. Det blir inte rimligt.
Det kan mycket väl vara så att det första skottet triggar muskelminnet, som han skaffat sig genom träning och utbildning, och att det bara rullar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Ja du angriper hur effektiv metoden att avvärja/motverka attacken är. Trots att metoden kan bedömas vara ineffektiv så har han fortfarande rätt att utföra den.
Absolut så kan det vara. Detta borde prövas i domstol.
Vidare tycker jag att den andra kvinnans agerande förtjänar att granskas och prövas av en domstol. Hur mycket inflytande utövar hon på föraren?
Var båda medlemmar av ett terror nätverk, som det har påståts i ett tidigt skede av Trump administrationen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Afro-Greger
Troligen kommer det inte ens gå till rättegång. Högst troligt att han skulle klara sig bra i en sådan. Sist men inte minst kan POTUS benåda i federala rättegångar. Det förutsätter att det är Trump vid rodret när han då i teorin blir inburad.
Nja, som jag fattar det kan POTUS benåda i renodlat federala fall. Detta kan bli en hybrid.
Det möjligt att delstaten Minnesota kör fallet med sina delstatliga åklagare i en federal domstol. Även om domstolen är federal så anses ärendet tillhöra delstaten och då saknar POTUS benådningsrätt.
(Som jag har fattat det.)
En början är att delstaten stämmer FBI och tvingar dem att lämna över bevismateriel. Delstaten kan då via Grand Jury förfarande åtala skytten Jonathan Ross, om bevisen håller för detta.
Jonathan Ross kan begära att ärendet flyttas från den delstatliga domstolen till den federala. Hur förmånligt en sådan flytt är beror på den domare som får fallet på sitt skrivbord.
Det borde ligga i Jonathan Ross långsiktiga intresse att få saken prövad juridiskt. Hur han ska hantera sitt känsloliv blir ett större problem.
"I'm not mad at you" ... kommer att svida i själen med åren.