2026-01-14, 10:05
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter
Låter som manus till en riktigt dålig film jag ändå hade kunnat tänka mig att se

Ja om den gick att streama, har inte varit på bio sedan 2005.
Citera
2026-01-14, 11:15
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Förlåt, men jag förstår inte vad din nyfikna fråga handlar om? Inte på något sätt eller någon dimension...

Så formulera gärna om din fråga på begriplig Svenska, så ska jag minsann svara på den!

Jag delar upp den i 2.

1) Har du sett klippet ELLER känner du till fallet med denna numera döda ICE-agent (Isaiah Hodgson)? Hittades död några veckor efter denna händelse - sannolikt oavsiktlig kokainöverdos eftersom han var både kokain och alkohol-missbrukare men inget kan eg uteslutas då han själv påstår i arrest-videon att han fanns med på en hit-list från någon kartell. Var utöver detta inblandad i minst ett kontroversiellt ICE-gripande fångat på film med honom omaskerad.

2) Har du sett denna historia presenteras någonstans på några svenska officiella nyheter?

Jag är nyfiken pga jag vill veta hur bra koll folk har egentligen på saker som händer ang berörda ämnen + att jag själv inte sett något om denna händelse i svenska nyheter (jag kan ha dålig koll dock på just svenska nyheter). Samt. Jag undrar faktiskt hur bra koll Zara Larsson själv har ang sånt här - liksom, sitter hon å djupanalyserar saker som hon skriver om eller utgår hon ifrån att tex aftonbladet/etc alltid har koll å rätt fakta - vad tror du?

Capish?
Citera
2026-01-14, 11:25
Medlem
Paris24s avatar
Den som ska analyseras är inte Zara, som är en privatperson som får ha vilka politiska tankar som helt utom nazism. Har hon tankar som inte folk delar så slutar de köpa hennes skivor och inte mer med det.

Den som ska analyseras är Trump: varför hatar så många honom och är det bästa sättet att driva ett land, att sprida hat?

Trump är f.ö. en idiot som lägger ner tid på Zara och på nätet. Han behövs i sitt land.
Citera
2026-01-14, 11:50
Medlem
Varför är alla i tråden kränkta över Zaras uttalande? Jag trodde ni sektmedlemmar i MAGA var för yttrandefrihet 😉
Citera
2026-01-14, 11:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför är alla i tråden kränkta över Zaras uttalande? Jag trodde ni sektmedlemmar i MAGA var för yttrandefrihet 😉
Frihet gäller bara när det passar dom och för de är svåra hycklare med frihet.

Intressant att en musiker kan reta upp donalds så illa och för praktiskt taget ingenting som donalds ens behöver bry sig om.
Men vi alla förstår det är den sjukliga narcissismen som slår till stenhårt för donalds och som inte klarar av kritik från kända människor utan börja gråta.

Nått säger mig det blir mer från Zara och donalds är så enkel och trolla också och om du är känd, så kommer bli roligt även om det är betydelselöst.
Citera
2026-01-14, 12:38
Medlem
kajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I love President Trump! De där listorna visar ju att han står för allt som är sunt och rent, och Zara för allt som är sjukt och smutsigt. Jag skäms för att hon är svensk, hon drar ner oss allihopa inför världen!

Särskilt det där "I love abortions" var HEMSKT! Ingen normal människa ÄLSKAR väl en process där man sliter ett ofärdigt barn ur moderlivet och låter det dö? Möjligen kan man tycka att det ingreppet ska finnas som en sista utväg för kvinnor som hamnat i mycket svåra situationer, eller om barnet är så handikappat eller sjukt att det inte skulle få någon glädje av sitt liv på jorden ändå. Men även i de fallen så ÄLSKAR man naturligtvis inte ett sådant ingrepp - man kan bara godkänna det i all stillhet och titta bort...

Hon förtjänar en fet smäll. Hon och Greta Thunberg.
Citera
2026-01-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Frihet gäller bara när det passar dom och för de är svåra hycklare med frihet.

Intressant att en musiker kan reta upp donalds så illa och för praktiskt taget ingenting som donalds ens behöver bry sig om.
Men vi alla förstår det är den sjukliga narcissismen som slår till stenhårt för donalds och som inte klarar av kritik från kända människor utan börja gråta.

Nått säger mig det blir mer från Zara och donalds är så enkel och trolla också och om du är känd, så kommer bli roligt även om det är betydelselöst.

Precis, MAGA-slöddret är som vanligt hycklare och gillar endast när folk uttalar sig enligt deras agenda. Och verkligen patetiskt att Taco är så jävla lättkränkt att han känner sig tvungen att besvara ett inlägg från en 28-årig svensk popstjärna. Zara lär fortsätta trolla Trumpeten. Det är både roligt och gynnar hennes karriär.
Citera
2026-01-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis, MAGA-slöddret är som vanligt hycklare och gillar endast när folk uttalar sig enligt deras agenda. Och verkligen patetiskt att Taco är så jävla lättkränkt att han känner sig tvungen att besvara ett inlägg från en 28-årig svensk popstjärna. Zara lär fortsätta trolla Trumpeten. Det är både roligt och gynnar hennes karriär.

Denna Zara är en makalöst korkad människa. Trump har ett intresse av att svara om någon säger sig gilla kriminella. Det är faktiskt woke-människorna som gillar censur och inte Trump eller hans anhängare.
Citera
2026-01-14, 13:28
Medlem
Mumies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Hon förtjänar en fet smäll. Hon och Greta Thunberg.

Ja för en fullvuxen man hade du då fan inte vågat dig på. Det märks på långa vägar
Citera
2026-01-14, 13:30
Medlem
Mumies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Denna Zara är en makalöst korkad människa. Trump har ett intresse av att svara om någon säger sig gilla kriminella. Det är faktiskt woke-människorna som gillar censur och inte Trump eller hans anhängare.

Då får du gärna förklara varför Epstein-dokumentet han släppte är helt svart av censur. Säkert för att skydda alla offer
Citera
2026-01-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson

Trump är, liksom maga-fansen, en lättkränkt drama queen. MAGA-slöddret verkar väldigt förtjusta i censur när det passar dom. Den rabiata 5-åringen Trump borde väl själv gilla kriminella då han älskar diktatorer och själv begår kriminella handlingar.
Citera
2026-01-14, 13:43
Medlem
Kokkashugis avatar
Konspirationsteori:
Zara Larssons planerade USA-turné ser ut att bli ett publikmässigt och ekonomiskt fiasko.
Zara Larsson provocerar därför Trump och amerikanska migrationsmyndigheterna så mycket hon förmår.

Utfall 1: Zara Larsson tillåts inte släppas in i landet. Hon säkrar då upp att ett pr-mässigt fiasko undviks och att hon juridiskt minimerar ev ekonomiska åtaganden och skadeståndsanspråk från arrangörer och bokare.

Utfall 2: Zara Larsson tillåts fullfölja sin turné, hon har via samma provocerande anti-Trump/ICE uttalanden fått PR och skaffat en delvis ny fanbase som tilltalas av hennes politiska ställningstagande gentemot Trump.

Well played.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in