Citat:
Ursprungligen postat av
Felicia.C.Rose
Jag har inga höga tankar om Zaras insikter i statskunskap eller politik överlag. Men hennes begränsade insikter i dessa ämnen är ändå ASTRONOMISKT mycket högre än den kunskap som ApelsinHitler* besitter!
Sedan det faktum att Amerikas president spenderar typ 50 timmar om dagen på sociala medier, och
gör en stor grej av att en Svensk artist hånat honom... det gör bara Trump så mycket mindre och så mycket mer patetisk!
Som i "Game of Thrones" fast att "Lejonet"** bryr sig JÄTTEMYCKET om vad elaka saker som lammet säger om honom! Och blir jätteledsen och jättekränkt och skriver långa inlägg på Twitter om hur elakt lammet varit mot hans maskulina lejonpersona...
*ApelsinHitler = Donald Trump.
** Trump är en parasit, inte ett lejon. Jag tog GoT som ett exempel bara.
"ApelsinHitler" fick mej faktiskt att flabba till! :P
Du har faktiskt en viss poäng i det du skriver. Jag har en psykologisk teori om Trump och omvärldens åsikter om honom. Han är en stereotypisk amerikan (med dock ett bevisligen faktiskt otroligt bra sinne för
rena ekonomiska affärer) med precis ALLT vad det innebär. Ohövlig och burdus i tid å otid eller när han bara känner för det. Egotrippad och självcentrerad. SAMTIDIGT så beskrivs han privat vara en utav de mest trevliga personer som folk i gemen nånsin träffat (i total motsats till tex fd president Obama privat). Om du nånsin sett någon intervju med Belarus president Aleksandr Lukasjenko (jag rekommenderar det faktiskt) så påminner dessa 2 (Trump och Alexander) lite om varandra stundtals rent karaktärsmässigt. SÅ. När USA väljer en president som är en stereotypisk amerikan som vi alla känner till från såå många filmer.. så blir folk förbannade!? Det indikerar för mig på att vi (i väst generellt) egentligen hatar amerikaner. Vi älskar dom dock så länge dom står för "det goda" (=VÅRA åsikter men mest av allt VÅRA intressen). Så långt går "vår kärlek" till USA egentligen. Den är inte villkorslös utan snarare precis tvärtom. Sviker USA det typiska film-narrativet så jävlar blir vi arga!
Tebax till Zara. Hon är för mej bara en av många stora artister som lever i sin egen lilla bubbla/verklighetsuppfattning. Hon har ju rätt till sina åsikter men hon framstår som otroligt bortskämd och omogen på det stora hela (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på karriären och kapitalet hon innehar - att sen klaga på "rika elaka människor som vill världen illa" är ju inget annat än hyckleri vilket många andra fler stora artister och skådisar mfl även gör sig skyldiga till).