2026-01-14, 00:09
Medlem
particulum1s avatar
Elvis Keeps His Personal Views Private
Citera
2026-01-14, 00:28
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Taco Boy har för mycket tid bakom tangenterna.

Har han glömt sitt egentliga ämbete?

Han borde styra landet istället för att leka tangentbords krigare!

Nått mer viktig borde han kunna göra eller?!
Citera
2026-01-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Tycker inte några läckta bilder ska avgöra huruvuda hon är en intelligent varelse eller inte, det är nog värre att hon knarkat sönder hjärnan och tycker om kriminella människor.

https://www.expressen.se/noje/zara-larsson-jag-har--rokt-sa-mycket-gras/

Man hoppas ju nästan lite på att hon själv blir utsatt för något brott, så kanske hon lugnar ner sig lite med att hylla kriminella element i samhället,,,hon spottar ju fn brottsoffer indirekt i ansiktet med sitt uttalande.

Hon skrev I live criminals and I love immigrants för att hennes pojkvän är nekad inresa till USA för att han har åkt fast för narkorikainnehav för ex antal år sedan. På vilket sätt har hon knarkat sönder hjärnan? Hur vet du det? Det tror jag verligen inte. Inte mer än de miljoner människor som super sönder sina hjärnor. Jag röker inte cannabis själv men jag är 100 % för en legalisering. Jag bor i ett land där cannabis är legaliserat och det funkar utmärkt. Hon skrev allt för att provocera precis som Trump ofta uttalar sig för att provocera. Off topic här men hon sjunger verkligen exceptionellt bra. Pop är inte alls min musikgenre men hon sjunger verkligen bra. Jag hoppas all denna publicitet ger henne en boost i karriären. Kanske var det också ett syfte vad gäller hennes inlägg.
Zara sjunger live utan playback;
https://www.youtube.com/watch?v=5jrn4IfWYa4&lc=UgxnCSTGlWcSa3H9Ci14AaABAg
Citera
2026-01-14, 00:35
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storgalten
Fast Zara kommenterade ju knappast bensinpriset, så det är ingen 1 till 1 korrelation här.
Nej exakt. Min poäng är att Trump inte kommenterade ett antal av ”vänster-åsikterna” som Zara Larsson postade, t.ex. om aborter och preventivmedel där han dels av allt att döma inte står så långt ifrån, dels inte har några röster att vinna.

Inte heller ”trans” och ”queer” valde han att kommentera, återigen klokt.
Citera
2026-01-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Problemet är inte att hon kritiserar ICE. Det är sättet hon gör det på - dvs aggressivt och uppviglande. Det skriker radikal vänster och AFA om henne, och det är inte något USA ser positivt på.

Hon kan definitivt bli portad efter det där.

Hon skulle givetvis inte bli portad om hon skrev typ "I have seen the video and I dont agree it was a legitimate response. Nobody should be killed in that situation, and we should never stay silent when authorities kill civilians" eller något sådant.

Samma budskap men mer nedtonat och diplomatiskt.

Men att skriva I LOVE CRIMINALS AND IMMIGRANTS!! FUCK ICE!! Är ju så urblåst att man häpnar! Särskilt när man är på besök i USA och inte ens är medborgare där. Var hon full när hon skrev det där?

Det är så de vänsterextrema fungerar. Det såkallade "goda hatet"... De är helt sjuka i huvudet men de inser inte detta själva.
Citera
2026-01-14, 00:37
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag har inga höga tankar om Zaras insikter i statskunskap eller politik överlag. Men hennes begränsade insikter i dessa ämnen är ändå ASTRONOMISKT mycket högre än den kunskap som ApelsinHitler* besitter!

Sedan det faktum att Amerikas president spenderar typ 50 timmar om dagen på sociala medier, och gör en stor grej av att en Svensk artist hånat honom... det gör bara Trump så mycket mindre och så mycket mer patetisk!

Som i "Game of Thrones" fast att "Lejonet"** bryr sig JÄTTEMYCKET om vad elaka saker som lammet säger om honom! Och blir jätteledsen och jättekränkt och skriver långa inlägg på Twitter om hur elakt lammet varit mot hans maskulina lejonpersona...

*ApelsinHitler = Donald Trump.

** Trump är en parasit, inte ett lejon. Jag tog GoT som ett exempel bara.

"ApelsinHitler" fick mej faktiskt att flabba till! :P

Du har faktiskt en viss poäng i det du skriver. Jag har en psykologisk teori om Trump och omvärldens åsikter om honom. Han är en stereotypisk amerikan (med dock ett bevisligen faktiskt otroligt bra sinne för rena ekonomiska affärer) med precis ALLT vad det innebär. Ohövlig och burdus i tid å otid eller när han bara känner för det. Egotrippad och självcentrerad. SAMTIDIGT så beskrivs han privat vara en utav de mest trevliga personer som folk i gemen nånsin träffat (i total motsats till tex fd president Obama privat). Om du nånsin sett någon intervju med Belarus president Aleksandr Lukasjenko (jag rekommenderar det faktiskt) så påminner dessa 2 (Trump och Alexander) lite om varandra stundtals rent karaktärsmässigt. SÅ. När USA väljer en president som är en stereotypisk amerikan som vi alla känner till från såå många filmer.. så blir folk förbannade!? Det indikerar för mig på att vi (i väst generellt) egentligen hatar amerikaner. Vi älskar dom dock så länge dom står för "det goda" (=VÅRA åsikter men mest av allt VÅRA intressen). Så långt går "vår kärlek" till USA egentligen. Den är inte villkorslös utan snarare precis tvärtom. Sviker USA det typiska film-narrativet så jävlar blir vi arga!

Tebax till Zara. Hon är för mej bara en av många stora artister som lever i sin egen lilla bubbla/verklighetsuppfattning. Hon har ju rätt till sina åsikter men hon framstår som otroligt bortskämd och omogen på det stora hela (vilket kanske inte är så konstigt med tanke på karriären och kapitalet hon innehar - att sen klaga på "rika elaka människor som vill världen illa" är ju inget annat än hyckleri vilket många andra fler stora artister och skådisar mfl även gör sig skyldiga till).
Citera
2026-01-14, 00:39
Medlem
Absolut Zara är inte den skarpaste tänkaren. Men än mer tragiskt att Trump spinner på detta. Det visar bara hur lågt amerikansk politik har sjunkit. Det är hyperreality, det går inte längre att skilja fiktion från verklighet, det är ett enda stort skämt. Men det är en avledningsmanöver från vad som verkligen är viktigt, det som sker i ekonomin och i geopolitiken.
Citera
2026-01-14, 00:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Hon skrev I live criminals and I love immigrants för att hennes pojkvän är nekad inresa till USA för att han har åkt fast för narkorikainnehav för ex antal år sedan. På vilket sätt har hon knarkat sönder hjärnan? Hur vet du det? Det tror jag verligen inte. Inte mer än de miljoner människor som super sönder sina hjärnor. Jag röker inte cannabis själv men jag är 100 % för en legalisering. Jag bor i ett land där cannabis är legaliserat och det funkar utmärkt. Hon skrev allt för att provocera precis som Trump ofta uttalar sig för att provocera. Off topic här men hon sjunger verkligen exceptionellt bra. Pop är inte alls min musikgenre men hon sjunger verkligen bra. Jag hoppas all denna publicitet ger henne en boost i karriären. Kanske var det också ett syfte vad gäller hennes inlägg.
Zara sjunger live utan playback;
https://www.youtube.com/watch?v=5jrn4IfWYa4&lc=UgxnCSTGlWcSa3H9Ci14AaABAg

Knarkat sönder hjärnan är en överdrift. Den där borderlinebruden var puckad redan från början så det fanns inte mycket att "knarka sönder".
Citera
2026-01-14, 00:57
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Njo, fast många av ICE personerna* har ju förmodligen begått grova brott mot Amerikas konstitution, så efter den goda dag då ApelsinHitler äntligen får åka expresshiss ner till den lägsta kretsen av Inferno, då kommer säkerligen många av ICE personerna att råka himla illa ut...

Bara en nyfiken fråga (jag gör INTE detta inlägg i syfte att försöka starta en debatt ang ICE legala befogenheter eller dess existens - dels har jag inte full insikt i det å dels verkar det jävligt rörigt faktiskt rent juridiskt - sådant bör tas i separat tråd). Men har du (eller någon annan? Zara Larsson!?!?) sett följande nyhetshistoria på typ svt lr nånstans?

(titel på YT ifall länk fallerar/brister - "Bodycam Released in Death of Federal Agent" - channel name: "Midwest Safety") EDIT: Detta är/var alltså en snubbe i ICE

https://www.youtube.com/watch?v=OIa4nUXpGD0
Citera
2026-01-14, 01:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Elvis Keeps His Personal Views Private

Skillnaden var att Elvis hade riktig talang.

Zara Larsson är en dussinsångerska.
Citera
2026-01-14, 01:27
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Skillnaden var att Elvis hade riktig talang.

Zara Larsson är en dussinsångerska.
Borde nog göra det mer relevant att de med verklig talang visar vägen. För att verka som underhållare, särskilt med tanke på den offentliga rollen, blir det än viktigare att ha klokhet nog att hålla sig inom de områden där man besitter egentlig expertis. Syftet är att undvika att orsaka skada eller begränsningar för sin potentiella publik, och därigenom säkerställa att omfattningen och kvaliteten på underhållningen inte komprometteras.

Med det uttalandet som Zara Larsson gjorde riskerar hon i princip att alienera en stor del av den amerikanska befolkningen.

I enkel mening är detta dålig underhållningspraxis.
Citera
2026-01-14, 02:28
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Bara en nyfiken fråga (jag gör INTE detta inlägg i syfte att försöka starta en debatt ang ICE legala befogenheter eller dess existens - dels har jag inte full insikt i det å dels verkar det jävligt rörigt faktiskt rent juridiskt - sådant bör tas i separat tråd). Men har du (eller någon annan? Zara Larsson!?!?) sett följande nyhetshistoria på typ svt lr nånstans?

(titel på YT ifall länk fallerar/brister - "Bodycam Released in Death of Federal Agent" - channel name: "Midwest Safety") EDIT: Detta är/var alltså en snubbe i ICE

https://www.youtube.com/watch?v=OIa4nUXpGD0

Förlåt, men jag förstår inte vad din nyfikna fråga handlar om? Inte på något sätt eller någon dimension...

Så formulera gärna om din fråga på begriplig Svenska, så ska jag minsann svara på den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in