2026-01-14, 10:56
Medlem
AIAdventurers avatar
Är det svårare att finna dödsorsaken på ett styckat offer eller spelar det inte så stor roll? Mardrömmen skulle ju vara om de inte kan styrka mordet och bara dömer honom för brott mot griftefriden.
Citera
2026-01-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Men va? I texten står det att Vilma är saknad? Vilma beskrivs som offret?

Kan man möjligtvis gissa att Robin inte vill prata om Vilma, eller kanske inte ens vill kännas vid henne? Vad kan det handla om?
Vad är troligast som pågår egentligen?
Könsdysfori, medveten förklädnad för att luras eller är det faktiskt möjligt att han faktiskt bokstavligen kan ha två personligheter som den anhörige nämnde något om i en artikel nyligen?
Vad ska man tro och tänka om om allt konstigt kring Robin egentligen, när allt bara verkar bli konstigare och konstigare och snurrigare och snurrigare?
Citera
2026-01-14, 11:02
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
GM påstår han har minnesluckor i nya uppgifter från förhören

https://kayseri365.com/vad-sager-garningsmannen-om-vilma-aklagaren-redovisar-nya-uppgifter-fran-forhoren/?fbclid=Iwb21leAPUQOFjbGNrA9RAjGV4dG4DYWVtAjExAHNy dGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHv28QI-3tjVRtsX-GG 8GiLQfkaGQ2nommeZc8xBMtYzswfFJgDM7NxefMnAJ_aem_mRd n5slICk6GUbB5CWDmIQ

Kopiera gärna texten och lägg bakom en spoiler
Citera
2026-01-14, 11:05
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Kan man möjligtvis gissa att Robin inte vill prata om Vilma, eller kanske inte ens vill kännas vid henne? Vad kan det handla om?
Vad är troligast som pågår egentligen?
Könsdysfori, medveten förklädnad för att luras eller är det faktiskt möjligt att han faktiskt bokstavligen kan ha två personligheter som den anhörige nämnde något om i en artikel nyligen?
Vad ska man tro och tänka om om allt konstigt kring Robin egentligen, när allt bara verkar bli konstigare och konstigare och snurrigare och snurrigare?
Så kan det vara, dock väldigt skumt om han skulle säga att han själv är saknad och att "journalisten" som skrivit texten inte skriver någon förklaring. Men precis som du säger - ingen vet vad galningen säger, tycker, tänker osv.
Citera
2026-01-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Säkerligen har det diskuterats i tråden, men jag har inte haft intention att försöka läsa ikapp.

Det är något som är intressant här, och du verkar möjligen ha någon slags insikt i det här förvirrande med Robins val av att vilja vara "flicka" som det verkar.

Han verkar dock inte vara ensam mördare om detta:

"Ulf Olsson, den bleke mannen i det långa gråa håret, är inte bara en mördare - han är också transsexuell.

- Han är en kvinna i en mans kropp, säger Sten Levander, professor i rättspsykologi.

En kvinna - eller en liten flicka.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ono33w/helenmannen-ar-en-kvinna

Jag såg att ågon tidigare länkat till att det kan finnas ett samband här, mellan pedofili och att vilja klä ut sig (eller identifiera sig?) som små barn. Missade dock tyvärr att läsa artikeln.

Jag har inte mer insyn än någon annan i Robins inre. Jag drar bara mer eller mindre säkra slutsatser av det som kommit fram. Möjligt att Ulf Olsson var en kvinna i en mans kropp och en "riktigt" transsexuell. Men det är jag ganska säker på att Robin inte är.

I Ulfs fall blev motivbilden inte fastställd, vilket den inte lär bli här heller.. Det är så komplext och djupt psykologiskt så det får forskarna och psykologerna roa sig med, och vi här på flashback
Citera
2026-01-14, 11:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har inte mer insyn än någon annan i Robins inre. Jag drar bara mer eller mindre säkra slutsatser av det som kommit fram. Möjligt att Ulf Olsson var en kvinna i en mans kropp och en "riktigt" transsexuell. Men det är jag ganska säker på att Robin inte är.

I Ulfs fall blev motivbilden inte fastställd, vilket den inte lär bli här heller.. Det är så komplext och djupt psykologiskt så det får forskarna och psykologerna roa sig med, och vi här på flashback

Jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg som du svarade på.

Ok, känns dock som du har någon slags insikt! Dina tankebanor är intressanta att läsa.

Jag är ganska mycket inne på din linje, samtidigt är jag helt vilse i pedofili/nekrofili djungeln.
Citera
2026-01-14, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
GM påstår han har minnesluckor i nya uppgifter från förhören

https://kayseri365.com/vad-sager-garningsmannen-om-vilma-aklagaren-redovisar-nya-uppgifter-fran-forhoren/?fbclid=Iwb21leAPUQOFjbGNrA9RAjGV4dG4DYWVtAjExAHNy dGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHv28QI-3tjVRtsX-GG 8GiLQfkaGQ2nommeZc8xBMtYzswfFJgDM7NxefMnAJ_aem_mRd n5slICk6GUbB5CWDmIQ

Kan han lida av psykoser alla fall? Eller spelar han teater?
Jag tyckte ju på mugfotona att han såg galet sjuk ut, men frågan är ju vad som är sant när det gäller Robin? Om man bara utgår från förhören i fup från 2019, är det lätt att tänka att det bara är ett nytt sätt sätt att försöka luras, men är han verkligen så smart att förklädnaden och namnbyte till Vilma ingår i planen? Det här känns mycket knepigt…?
Citera
2026-01-14, 11:18
Medlem
Nu orkar jag inte läsa allt men hur gick allt till?
Citera
2026-01-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg som du svarade på.

Ok, känns dock som du har någon slags insikt! Dina tankebanor är intressanta att läsa.

Jag är ganska mycket inne på din linje, samtidigt är jag helt vilse i pedofili/nekrofili djungeln.

Vill ändå tillägga att jag själv varken är pedofil eller nekrofil. Intresset kommer från mina föräldrar som jobbat inom psykiatri och rättspsykiatri.

Det är nödvändigtvis inte farligt att råka ut för pedofiler eller nekrofiler. Det är först när dom agerar ut sina lustar man bör springa åt andra hållet. Dom som agerar ut har likt robin en väldans massa andra bekymmer att brottas med, låg empati, dålig impulskontroll, dålig självbild osv.
Citera
2026-01-14, 11:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men va? I texten står det att Vilma är saknad? Vilma beskrivs som offret?

Det är ett genomgående fel i hela artikeln, där brottsoffret M*y benämns med mgm nya namn. Måste vara ett tankefel hos journalisten.
Citera
Medlem
Citat:
Så kan det vara, dock väldigt skumt om han skulle säga att han själv är saknad och att "journalisten" som skrivit texten inte skriver någon förklaring. Men precis som du säger - ingen vet vad galningen säger, tycker, tänker osv.

Tänker att det kan ju vara journalisten som vinklar att Vilma är saknad om Robin inte vill prata om Vilma? Känsligt ämne trots att han blev arg på jobbet när någon sa hjälpa honom, då sa han ju henne, hjälpa henne?
Det kanske finns förklaring att han har de manliga namnen kvar trots ”Vilma” som är med på ett hörn?
Citera
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Nu orkar jag inte läsa allt men hur gick allt till?

I första inlägget finns det länkar till sammanfattningar. Läs dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in