Igår, 11:00
Medlem
Som rubriken lyder har en 40 årig kvinna med sin 17 åriga LVU:ade pojkvän blivit stoppade av polisen med bagageutrymmet fullt av droger. Kvinnan påstår sig ha känt pojken i 6 månader, lika länge som hon varit gravid, och menar att hon trott han varit 27 år gammal.

Ur NT:s artikel (bakom betalvägg):

Citat:
Paret väntade barn tillsammans, när de blev påkomna med stora mängder droger i sin hyrbil.
Nu riskerar båda långa fängelsestraff, men kvinnan har tills vidare släppts ur häktet på grund av sin graviditet.
……

Polisen kunde snart spåra bilen och beskriver att paret uppträdde mycket nervöst när de blev kontrollerade. I bagaget hittades snart också stora mängder droger: 4 000 narkotikaklassade tabletter, 500 gram amfetamin och nästan 300 gram hasch.

Båda greps och häktades misstänkta för grovt narkotikabrott, vilket de båda har nekat till. Nyligen åtalades de också.

Någon som vet mer om kvinnan? Någon som kan lägga upp målsnr och ev dokument? Intressant att höra, helt sjukt att det här inte uppmärksammats mer med tanke på hennes ålder. Hon är ju pedofil.
Citera
Igår, 11:03
Medlem
Man är inte pedofil om man har sex med en 17-åring

Händelsen inträffade i oktober 2025.
Citera
Igår, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Han är inte myndig, byxmyndig är han iofs så pedofil är fel ordval. Tycker ändå att berättelsen är anmärkningsvärd. Hon är säkert lika gammal om hans mamma.
Citera
Igår, 11:05
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Som rubriken lyder har en 40 årig kvinna med sin 17 åriga LVU:ade pojkvän blivit stoppade av polisen med bagageutrymmet fullt av droger. Kvinnan påstår sig ha känt pojken i 6 månader, lika länge som hon varit gravid, och menar att hon trott han varit 27 år gammal.

Ur NT:s artikel (bakom betalvägg):

Någon som vet mer om kvinnan? Någon som kan lägga upp målsnr och ev dokument? Intressant att höra, helt sjukt att det här inte uppmärksammats mer med tanke på hennes ålder. Hon är ju pedofil.
Nej man är inte peddo om man ligger med en 17 åring
Läs på lite innan du öppnar käften om saker du inte vet
Citera
Igår, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Nej man är inte peddo om man ligger med en 17 åring
Läs på lite innan du öppnar käften om saker du inte vet

Som jag sa, fel ordval. Oaktat ordvalet är det förskräckligt hela grejen.

Ni som nu skrivit och anklagat mig för att kalla henne pedofil när hon nu inte är det per definition, bara en oansvarig kvinna som borde vetat bättre, har ni någon mer info om själva huvudfrågan i mitt inlägg eller är ni här för att hacka på mig?
Citera
Igår, 11:10
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Som jag sa, fel ordval. Oaktat ordvalet är det förskräckligt hela grejen.

Ni som nu skrivit och anklagat mig för att kalla henne pedofil när hon nu inte är det per definition, bara en oansvarig kvinna som borde vetat bättre, har ni någon mer info om själva huvudfrågan i mitt inlägg eller är ni här för att hacka på mig?
För du påstår nått som inte är sant, rätt ska va rätt
Lite som att säga att blå är gul
Omoraliskt av henne? absolut, en 40-åring ska inte hänga eller ligga med en 17-åring
Fast nu är det en kvinna som gjort det och dom får inte samma konsekvenser om det hade vart en man som hade gjort samma.
Citera
Igår, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
För du påstår nått som inte är sant, rätt ska va rätt
Lite som att säga att blå är gul
Omoraliskt av henne? absolut, en 40-åring ska inte hänga eller ligga med en 17-åring
Fast nu är det en kvinna som gjort det och dom får inte samma konsekvenser om det hade vart en man som hade gjort samma.

Just därför vill jag belysa det här och även få mer info om vem hon är.

Så någon som vet mer?
Citera
Igår, 11:13
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Just därför vill jag belysa det här och även få mer info om vem hon är.

Så någon som vet mer?
Kan gissa mig till vem hon är
WT delux eller så har hon nån form av funktions hinder för frisk verkar hon inte vara iaf. Hänger med en 17-åring, är gravid ( han som är farsan? möjligt ) massa droger i bilen.
Citera
Igår, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Varför skulle hon vara det?

Om hon skulle vara ihop med en 13 åring då skulle hon vara pedofil.
Citera
Igår, 11:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Varför skulle hon vara det?

Om hon skulle vara ihop med en 13 åring då skulle hon vara pedofil.

Det beror ju helt på om 13-åringen är prepubertal eller inte. Vilket är själva definitionen av pedofili - att man tänder på någon som ännu inte kommit in i puberteten.

Termen har ingenting med byxmyndighetsålder eller juridik att göra.
Citera
Igår, 11:18
Medlem
Hon är inte pedofil per definition då pojken är byxmyndig, men henne handlingar är omoraliska enligt min mening. Stackars hennes framtida barn som får veta att pappa var 16-17 när hon blev gravid och hon 40+.
Citera
Igår, 11:19
Medlem
180mgs avatar
Som redan har klargjorts av jurist så blir det svårt att få en kvinna till att bli en pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in