2026-01-14, 01:56
Bannlyst
Får du inte klaustrofobi av alla människor på en väldig liten yta?

Vad tänker nederländerna om Sverige?
Citera
2026-01-14, 01:58
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte342
Finns det många invandrare runt om i Nederländerna?

I södra delen där jag är så är det lågt känner jag tillskillnd från Sverige. Där jag är känns underliggande vit bevarande kulturellt så det etableras nog inte större grupper invandrare här. Det fasas nog ut av sig självt litegrann känns det som. Vart de i så fall tar vägen vet jag inte.

Troligen Frankrike eller mer norrut
Citera
2026-01-14, 01:59
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Får du inte klaustrofobi av alla människor på en väldig liten yta?

Vad tänker nederländerna om Sverige?

Känner ingen skillnad. Bor i mindre stad, 60 000-80 000 ca. Men tar 3 timmar med tåg genom hela landet. Kan vara i Amsterdam och hinna med sista tåget till söderns Söder innan 01:00.

De vanliga, de tror vi har mycket blondiner. Dock har de också massvis, vi kan nog ha något mer och mer vit/blond i jämförelse generellt. De tycker bra om Sverige. Germanskt folk/språk. Många ord är densamma som svenska
Senast redigerad av Niggward 2026-01-14 kl. 02:05.
Citera
2026-01-14, 02:04
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Känns det trångt att bo där och hur är naturlivet? Antar att det funkar inte arr bara ta bilen 10 minuter bort från en stad för att se träd och sjöar

I söder är de stolta över de finns lite berg knappt värt namnet. Landet annars är pannkaka. Det är dock fin natur , men majoriteten har de tagit bort för vägar och transport kanaler. Landet är smått och tjänar enorma summor på transport med allt som kommer i hamn vid kusten och ska transporteras österut. Stor del av Europas import går i hamn i NL.

Men det finns natur, dock inte som Sverige. De kompenserar med vägar utan minsta spricka vart man än tar sig, medans Sveriges vägar är u land
Senast redigerad av Niggward 2026-01-14 kl. 02:06.
Citera
2026-01-14, 02:05
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Häftigt, Hur fick du jobbet?
Flyttade du dit först, eller fick du jobbet innan flytt?

Flyttade och fick jobb inom 3 veckor. Ansökte likt Sverige. Online dvs
Citera
2026-01-14, 03:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Flyttade och fick jobb inom 3 veckor. Ansökte likt Sverige. Online dvs
Hade du någon budget, eller hur hade du tänkt om du inte fått jobb?
Citera
2026-01-14, 06:09
Medlem
Citat:
Finns säkert tidigare trådar men tänker en ask me anything för att krossa eller uppfylla diverse Flashback drömmar angående Nederländerna. Hur fritt är droger, hur lätt är det att etablera sig, hur är folket eller diverse

Har likt många Flashbackare drog historia i bagaget och diverse svenne banan historia i egen linje.

Slänger ut tråd och om fråga förekommer så svarar jag ärligt från upplevelse.

Svarstid har jag ingen garant för , men återkommer när jag kan.

/ NiggW

Min fråga är baserad på personliga erfarenheter, hur orkar du ha med holländare att göra? Ett mycket, mycket märkligt folk.
Citera
2026-01-14, 06:42
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
Är det pullad vildsvin i bitterballen?
Har du smakat bitter ballen någon gång?
Relevant fråga!

Ännu viktigare: föredrar du jopie-sås eller ketchup och majonäs på dina pommes frittes?
Citera
2026-01-14, 06:56
Medlem
Har bott i Nederländerna ca 1.5 år. Att få jobb här är skit enkelt. Beror också på vilken nivå på jobb man vill ha också så klart. Men det kryllar av jobb. Som Svensk är det enklare också. Vill man köpa gräs man göra det på valfri coffeshop utan behöva visa att man bor här. Jag har aldrig märkt det iallafall. Röker dock inte men när jag har följt med vänner som inte är Holländare också, har något bevis alrig behövts. Sen allmänt är det sjukt enkelt få tag på anabola och allmäna mediciner finns online shoppar där man kan betala men liknande betalsätt som Swish fast Ideal heter det här då. Så får man allt i brevlådan dagen efter. Helt öppna sidor inge flugsvamp liknande eller något. Holländare är rätt märkliga de är duktiga på Engelska "Tror" dom men de förstår inte koncept som sarksam och sånt på Engelska och tar enkelt illa upp har jag märkt för de fattar inte sådant.
Citera
2026-01-14, 07:19
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Vad tycker du om deras jordnötsost?
Citera
2026-01-14, 10:34
Medlem
bomhulls avatar
Tycker nederländerna är snäppet bättre än belgien men jag gillar inte språket och den liberala framtoningen i droger/prostitution/dödshjälp osv.
Förövrigt hade jag nog känt mig kort med mina 170cm som kvinna men jag gillar långa människor🙂‍↔️
Citera
2026-01-14, 10:42
Avslutad
Citat:
I söder är de stolta över de finns lite berg knappt värt namnet. Landet annars är pannkaka. Det är dock fin natur , men majoriteten har de tagit bort för vägar och transport kanaler. Landet är smått och tjänar enorma summor på transport med allt som kommer i hamn vid kusten och ska transporteras österut. Stor del av Europas import går i hamn i NL.

Men det finns natur, dock inte som Sverige. De kompenserar med vägar utan minsta spricka vart man än tar sig, medans Sveriges vägar är u land

En annan fråga som jag vet många holländare har sagt. Är det möjligt att hitta en radhus/litet hus någonstans i Nederländerna för under två miljoner kronor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in