2026-01-10, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Du begriper väl att det du citerade var en kommentar till din kommentar du skrev innan du tog AI till hjälp att svara på min fråga.

Och vad menar du att där inte finns ”sådant tempel” vad är ni för ett ordenssällskap som inte har ett stortempel ?
Vad vi är för orden kommer du aldrig få veta.
Att du dessutom fått för dig att vi har ett stortempel i Ryssland blir nästan till lyteskomik
Citera
2026-01-10, 10:04
Avstängd
Citat:
Vad menar du uppfattas som lögn i mitt inlägg -

?
Frågan var, var kan man läsa om att ordensmän inte får använda AI?
Citera
2026-01-11, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
De flesta ordnar finns över hela världen, trodde du visste det som i flera år nu kommenterat om varenda orden i varenda tråd, varför så besatt?
Nej jag kommenterar inte om varenda orden, jag känner inte till många sådana alls. Och åter igen, här och nu kommenterar jag dina inlägg där du kommenterar något av mina inlägg som från början inte alls hade dig i åtanke.
Och undra vem som är besatt, du är ju medlem i tre ordenssällskap.
Så om du tycker jag kommer med obekväma undringar kan du ju bara låta bli att svara och kommentera till mina inlägg och jag kommer inte pressa vidare.
Citera
2026-01-11, 02:41
Medlem
Citat:
Nästan unikt att det finns en person i bibeln som heter Tubal Cain och var smed, vissa av oss lärde oss detta som 5-åringar i Kyrkans barntimme
Kyrkans barntimmar borde fostrat dig att inte vara ohederlig

Jag skrev tidigare -

Citat:
vad vi redan vet att Tubal Cain var smed och omtalas i Bibeln
” - så onödigt av dig att upprepa

Vad jag skrev om relaterat till tråden var en fantastiskt djupgående förklaring [Yes 👍]om symboliken i frimurarsymbolen -” two balls cane” - https://cn.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=TEvARXZp&id=8EA7940F649C 8B92354A44C4E3110DD426B160E4&thid=OIP.TEvARXZpKUxf jmH1l3_4kAHaHa&mediaurl=https%3a%2f%2fwww.masonice xchange.com%2fassets%2fimages%2fsiteimages%2fsubca tegoryicons%2fa utoemblems%2ftme-emb-00098.jpg&exph=1200&expw=1200&q=freemason+tubal+ca in+symbol&FORM=IRPRST&ck=96E3A97952A5949228D05DDF8 378F4EC&selectedIndex=0&itb=0

Något du nu försöker trolla bort ifrån med att berätta om dina barndomsminnen från kyrkans barntimme
Citera
2026-01-11, 02:49
Medlem
Citat:
Vad vi är för orden kommer du aldrig få veta.
Att du dessutom fått för dig att vi har ett stortempel i Ryssland blir nästan till lyteskomik
Jag har inte fått för mig något om ditt Martinist stor tempel, det står ju klart o tydligt på din Martinist hemsida referens om Ryssland, och jag har ställt fråga om det -

Citatet från din ordenshemsida -

Citat:
Vår Orden leds av en Fri Initiator som bär på initiationslinjer från Papus och Chaboseau, som var aktiva under franskt 1800-tal, liksom på linjer från Ryssland och Ukraina.”

Åter igen, om du tycker det är besvärlig fråga behöver du inte svara eller kommentera mig och jag kommer inte fråga vidare om det. Lätt som en plätt.
Citera
2026-01-11, 02:52
Medlem
Citat:
Frågan var, var kan man läsa om att ordensmän inte får använda AI?
Det är ingen som sagt att du inte skulle få använda dig av AI för att hjälpa dig att svara på frågor om ordenssällskapet du är medlem i.
Enda som yttrats om det var att det kan tyckas lustigt att du som ordensman inte klara svara korrekt efter eget huvud om din orden. Men du kanske är gammal och minnet sviker dig något, då tar jag tillbaka att jag tycker det är lustigt och ber om ursäkt, ålderskrämpor kan drabba även den bäste/starkaste/hälsosammaste .
Citera
2026-01-11, 13:09
Avstängd
Citat:
Kyrkans barntimmar borde fostrat dig att inte vara ohederlig

Jag skrev tidigare -

” - så onödigt av dig att upprepa

Vad jag skrev om relaterat till tråden var en fantastiskt djupgående förklaring [Yes 👍]om symboliken i frimurarsymbolen -” two balls cane” - https://cn.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=TEvARXZp&id=8EA7940F649C 8B92354A44C4E3110DD426B160E4&thid=OIP.TEvARXZpKUxf jmH1l3_4kAHaHa&mediaurl=https%3a%2f%2fwww.masonice xchange.com%2fassets%2fimages%2fsiteimages%2fsubca tegoryicons%2fa utoemblems%2ftme-emb-00098.jpg&exph=1200&expw=1200&q=freemason+tubal+ca in+symbol&FORM=IRPRST&ck=96E3A97952A5949228D05DDF8 378F4EC&selectedIndex=0&itb=0

Något du nu försöker trolla bort ifrån med att berätta om dina barndomsminnen från kyrkans barntimme
Om vilka barndomsminnen från Kyrkans barntimme berättar jag om?
Citera
2026-01-11, 13:11
Avstängd
Citat:
Jag har inte fått för mig något om ditt Martinist stor tempel, det står ju klart o tydligt på din Martinist hemsida referens om Ryssland, och jag har ställt fråga om det -

Citatet från din ordenshemsida -

Åter igen, om du tycker det är besvärlig fråga behöver du inte svara eller kommentera mig och jag kommer inte fråga vidare om det. Lätt som en plätt.
Var står det att templet finns i verkligheten?

Så länge du ljuger och fabricerar kommer jag kommentera och med din historik om att påstå saker och skarva med sanningen så det bli ett tag till.
Citera
2026-01-11, 13:13
Avstängd
Citat:
Det är ingen som sagt att du inte skulle få använda dig av AI för att hjälpa dig att svara på frågor om ordenssällskapet du är medlem i.
Enda som yttrats om det var att det kan tyckas lustigt att du som ordensman inte klara svara korrekt efter eget huvud om din orden. Men du kanske är gammal och minnet sviker dig något, då tar jag tillbaka att jag tycker det är lustigt och ber om ursäkt, ålderskrämpor kan drabba även den bäste/starkaste/hälsosammaste .
Hjälpa mig?
De är till för att hjälpa sådana som dig som istället för att slänga upp lögner kunde funnit svar så enkelt som att fråga valfri AI.
Vad du tycker är ”lustigt” betyder noll då du är en konspirationsteoretiker av rang.
Citera
2026-01-14, 02:49
Medlem
Citat:
Om vilka barndomsminnen från Kyrkans barntimme berättar jag om?
Tja, du skrev ju -

Citat:
, vissa av oss lärde oss detta som 5-åringar i Kyrkans barntimme
Citera
2026-01-14, 03:06
Medlem
Citat:
Var står det att templet finns i verkligheten?

Så länge du ljuger och fabricerar kommer jag kommentera och med din historik om att påstå saker och skarva med sanningen så det bli ett tag till.
Vadå ljuger och fabricerar, jag godkände och tackade ju för svaret din AI vän skrev om ditt fantasi stor-tempel.

Sen uppmärksammade och undrade jag över från din Ordenhemsida om vad -”Linjer från Ryssland” - innebär !?
Citat:
Vår Orden leds av en Fri Initiator som bär på initiationslinjer från Papus och Chaboseau, på linjer från Ryssland ”
https://martinist-order-ovc.se/svenska#:~:text=Broderliga%20och%20systerliga%20vä lkomstönskningar%20till%20webbsidan%20för%20Martin istorden,Willermoz%20och%20deras%20lärare%2C%20teu rgen%20Martinez%20de%20Pasqually.

Någon form av initiationslinjer från Ryssland? Vad det nu kan innebära.
Senast redigerad av Kirev 2026-01-14 kl. 03:11.
Citera
2026-01-14, 03:16
Medlem
Citat:
Hjälpa mig?
De är till för att hjälpa sådana som dig som istället för att slänga upp lögner kunde funnit svar så enkelt som att fråga valfri AI.
Vad du tycker är ”lustigt” betyder noll då du är en konspirationsteoretiker av rang.
Inte var det jag som tog/tar hjälp av AI att skriva inlägg.
Att du tolkar undringar och frågor som lögner och måste ta till AI att svara för dig är ditt och ingen annans handikapp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in