2026-01-14, 02:39
Medlem
Merwinnas avatar
I love President Trump! De där listorna visar ju att han står för allt som är sunt och rent, och Zara för allt som är sjukt och smutsigt. Jag skäms för att hon är svensk, hon drar ner oss allihopa inför världen!

Särskilt det där "I love abortions" var HEMSKT! Ingen normal människa ÄLSKAR väl en process där man sliter ett ofärdigt barn ur moderlivet och låter det dö? Möjligen kan man tycka att det ingreppet ska finnas som en sista utväg för kvinnor som hamnat i mycket svåra situationer, eller om barnet är så handikappat eller sjukt att det inte skulle få någon glädje av sitt liv på jorden ändå. Men även i de fallen så ÄLSKAR man naturligtvis inte ett sådant ingrepp - man kan bara godkänna det i all stillhet och titta bort...
Citera
2026-01-14, 02:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Uppenbarligen finns det väldigt stort intresse av vad Zara Larsson tycker och tänker. Då inte minst inom den misogyna incel-högern vilket denna tråd tydligt visar. Men till och med den store ledaren Trump själv anser ju hon är tillräckligt viktig för att han ska reagera på hennes inlägg...

Han bråkade med en annan svenska också, nämligen Greta, så det säger inte så mycket. Vi lever lite på vårt gamla rykte som en framstående nation, så vad våra kändisar säger tas fortfarande på allvar... men jag tror att det är på väg bort.
Citera
2026-01-14, 02:45
Medlem
MrsEjPKs avatar
Så omogen.

Och säga att hon älskar aborter .Jag menar gör abort om du måste men säga att man älskar aborter ,helvete vad sjukt !

Pinsamt att hon är svensk .
En ny Greta Thunberg .
Citera
2026-01-14, 02:54
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han bråkade med en annan svenska också, nämligen Greta, så det säger inte så mycket. Vi lever lite på vårt gamla rykte som en framstående nation, så vad våra kändisar säger tas fortfarande på allvar... men jag tror att det är på väg bort.

Jag tycker faktiskt att det är på tiden, den här kollektiva självgoda framkallade hallucinationen utav "moralisk" överlägesenhet är långt bortom sitt utgångsdatum. Börjar lukta ruttet om den.
Citera
2026-01-14, 03:20
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Zara Larsson… Vet att hon är en svensk kändis, men för vad? Finns det någon som ens lyssnar på kändisar och deras politiska åsikter i dag, i stället för att bilda sig en egen uppfattning? Förutom Trump, då…

/AI
Det är säkert några som redan har svarat men jag gör det ändå.
Hon är bla känd för att ha läckt porrbilder på sig själv. Hon gillar att få det ena och det andra i tvåan om man säger så.
Citera
2026-01-14, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Så hon använder sin yttrandefrihet och uttrycker sina åsikter. Märkligt att så många på ett forum som förespråkar yttrandefrihet vill förbjuda henne från att resa in i USA.

Yttrandefrihet är inte ett frikort från konsekvenser. Hon får säga vad hon vill, men USA har exakt samma rätt att säga nej tack. Som gäst och dessutom yrkesverksam artist, internationell kändis med enorm följarskara och facto opinionsbildare, är det direkt korkat att attackera amerikanska myndigheter och lagar och samtidigt tro att man ska rullas in på röda mattan...

Det här handlar inte om att förbjuda åsikter, utan om makt, inflytande och självbevarelsedrift. Ingen stat är skyldig att släppa in någon som kommer dit för att tjäna pengar, påverka opinionen och samtidigt förakta systemet som möjliggör det.

Även DU kan förstå att en kändis är inte en privatperson. Med miljoner följare blir åsikter ett verktyg för påverkan, inte ”personliga tankar”. Att gömma sig bakom ”yttrandefrihet” i det här sammanhanget är bara intellektuellt ohederligt.

Hade jag varit Trump hade jag portat henne permanent från USA med tanke på allt hon spyr ur sig. Ett kort meddelande hade räckt: "Bra jobbat. Lycka till med karriären i Europa!"

Vill man leka politisk aktivist med global räckvidd får man också acceptera att stater inte ser en som en "vanlig besökare", utan som ett problem. USA klarar sig utmärkt utan henne. Frågan är snarare om hennes karriär klarar sig utan USA.
Senast redigerad av S0urce 2026-01-14 kl. 03:36.
Citera
2026-01-14, 03:26
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QJm50J/vita-huset-svarar-zara-larsson?utm_source=iosapp&utm_medium=share

"Hon kallade de som jobbar för den amerikanska myndigheten för mördare och kidnappare."

Hon gjorde även uttalande om att hon vill ha en som röker crack hemma i soffan än en agent för ICE.

Jag tror inte att hon förstår vad hon pratar om eller inser vidden av problem som finns i USA.
Barnsligt att få ett utbrott på sociala medier och jag hoppas att hon bedöms som en säkerhetsrisk.

Det finns skäl för att lagen ser ut som den gör och att USA vill skydda gränserna mot de som är dömda från andra länder.
Citera
2026-01-14, 03:35
Medlem
Hon kommer förmodligen bli kidnappad till Mar-a-Lago
Citera
2026-01-14, 03:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Så hon använder sin yttrandefrihet och uttrycker sina åsikter. Märkligt att så många på ett forum som förespråkar yttrandefrihet vill förbjuda henne från att resa in i USA.

Man ska komma ihåg att den amerikanska yttrandefriheten kan tolkas snävare för personer som inte är amerikanska medborgare.

"First Amendment rights, including freedom of speech, generally apply to everyone on U.S. soil, not just citizens, covering residents, tourists, and even unauthorized immigrants to some extent, though the scope can be narrower for non-citizens, especially regarding deportation for speech or entry."

Det går nog att porta henne om hon kallar federala agenter som utför sitt arbete för kidnappare.
Citera
2026-01-14, 04:01
Medlem
Vi har idag barn så unga som 12 år gamla i Sverige som tar på sig att mörda människor för pengar. Rappare som sjunger om kriminalitet, droger, hat mot poliser osv. Man får kriminalitet till att framstå som någonting coolt. Att Zara som känd går ut och skriver som hon gör på sin plattform är allvarligt och djupt tragiskt. Det är människor som hon som göder kriminal romantisering. Hon och alla andra vänsterextrema är ansvariga för att unga människor tycker att det är spännande och glamoröst med droger, brottslighet och våld. Att dessutom älska aborter och fotograferas med fingrarna uppkörda i rövhålet är bara så jävla vidrigt. Hennes föräldrar glömde att uppfostra henne.

Hoppas hon blir klassad som en säkerhetsrisk i USA så att hon blir portad därifrån.
Citera
2026-01-14, 04:45
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vi har idag barn så unga som 12 år gamla i Sverige som tar på sig att mörda människor för pengar. Rappare som sjunger om kriminalitet, droger, hat mot poliser osv. Man får kriminalitet till att framstå som någonting coolt. Att Zara som känd går ut och skriver som hon gör på sin plattform är allvarligt och djupt tragiskt. Det är människor som hon som göder kriminal romantisering. Hon och alla andra vänsterextrema är ansvariga för att unga människor tycker att det är spännande och glamoröst med droger, brottslighet och våld. Att dessutom älska aborter och fotograferas med fingrarna uppkörda i rövhålet är bara så jävla vidrigt. Hennes föräldrar glömde att uppfostra henne.

Hoppas hon blir klassad som en säkerhetsrisk i USA så att hon blir portad därifrån.
Hon framstår egentligen som en representant, en ikon, för den kulturella princip och gränslöshetens hedonism som vuxit fram under senare decennier i konsten. Hon personifierar en generation och en bredare kulturell strömning som i allt högre grad reduceras till och domineras av de mest elementära och banala mänskliga drivkrafterna.

Paradoxalt nog tjänar hon som en omvänd vägledare... inte en ledstjärna mot målet, utan en varnande fyr som i dimman markerar avgrunden vi måste hålla oss borta från.

Jag vet, det är antagligen lite elakt beskrivet. Men räkna in mig i samma kategori i så fall, även jag är en fyr i dimman i detta exempel. Fast en som bara varnar för det subtila oanständiga som gömmer sig i rationalitetens baksida.

Jag önskar genuint dock något bättre för henne än att förmörka sin talang genom politiska triviala uttryck i form av sex, droger och våld, områden som kanske utgör hennes mest uppenbara styrka vilket är där hennes verkliga konstnärliga potential ligger... i musiken.

Åtminstone kunde hon väl ha kanaliserat det hon skrev i en sång istället?

Kalla mig sentimental... för det är ett uttryck utav tragedi när konstnärlighet vanhelgas utav politiska åsikter.

Om jag vore hennes agent skulle jag inte vara särskilt glad.
Senast redigerad av particulum1 2026-01-14 kl. 04:57.
Citera
2026-01-14, 05:04
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Hon älskar allt som förstör ett land. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in