Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Vi har idag barn så unga som 12 år gamla i Sverige som tar på sig att mörda människor för pengar. Rappare som sjunger om kriminalitet, droger, hat mot poliser osv. Man får kriminalitet till att framstå som någonting coolt. Att Zara som känd går ut och skriver som hon gör på sin plattform är allvarligt och djupt tragiskt. Det är människor som hon som göder kriminal romantisering. Hon och alla andra vänsterextrema är ansvariga för att unga människor tycker att det är spännande och glamoröst med droger, brottslighet och våld. Att dessutom älska aborter och fotograferas med fingrarna uppkörda i rövhålet är bara så jävla vidrigt. Hennes föräldrar glömde att uppfostra henne.
Hoppas hon blir klassad som en säkerhetsrisk i USA så att hon blir portad därifrån.
Hon framstår egentligen som en representant, en ikon, för den kulturella princip och gränslöshetens hedonism som vuxit fram under senare decennier i konsten. Hon personifierar en generation och en bredare kulturell strömning som i allt högre grad reduceras till och domineras av de mest elementära och banala mänskliga drivkrafterna.
Paradoxalt nog tjänar hon som en omvänd vägledare... inte en ledstjärna mot målet, utan en varnande fyr som i dimman markerar avgrunden vi måste hålla oss borta från.
Jag vet, det är antagligen lite elakt beskrivet. Men räkna in mig i samma kategori i så fall, även jag är en fyr i dimman i detta exempel. Fast en som bara varnar för det subtila oanständiga som gömmer sig i rationalitetens baksida.
Jag önskar genuint dock något bättre för henne än att förmörka sin talang genom politiska triviala uttryck i form av sex, droger och våld, områden som kanske utgör hennes mest uppenbara styrka vilket är där hennes verkliga konstnärliga potential ligger... i musiken.
Åtminstone kunde hon väl ha kanaliserat det hon skrev i en sång istället?
Kalla mig sentimental... för det är ett uttryck utav tragedi när konstnärlighet vanhelgas utav politiska åsikter.
Om jag vore hennes agent skulle jag inte vara särskilt glad.