2026-01-13, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
ICE attackerar hej vilt som en jävla paramilitär och består till stora delar av dåligt utbildade, lågintelligenta, frustrerade och förvirrade typer som är väldigt osäkra och vilsna och de försöker panikartat dölja det genom ökad våldsanvändning. Get out of the fucking car you fucking bitch!

"ICE Agents Hold Pastor at GUNPOINT, Don't Even Try to Hide Their Intentions" https://www.youtube.com/watch?v=ZbKGqKF5558
Ja, jag såg detta mot pastorn. Det är ren tur att inte fler är döda, men det tycks eskalera med backup från departementen som ger coverup.
Jag har kollat runt och bevare mig vilket patrask de anställer...
Det är utan filter och en del är värre än de personer de har i sikte.

Till och med Rogan tycker det är övermaga nu.

“It's very ugly to watch someone shoot a U.S. citizen, especially a woman, in the face…It just looked horrific to me. When people say it's justifiable because the car hit him, it seemed like she was turning the car away.”
Citera
2026-01-13, 23:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Första skottet skjuts genom vindrutan, dvs. han är framför bilen. Solklart nödvärn.

Alla skott skjuts inom en mycket kort tidsperiod, mindre än 0,5 s. Det är för kort tid för att han ska hinna uppfatta att hotet är undanröjt.

Praxis säger att man inte blir fälld för ett eller ett par skott "extra".

Hur kommer det sig att kulhålet är nästan längst ner i höger hörn? Om han stod mitt framför bilen betyder det att han sköt snett ner åt höger.

Tittar man på riktningen, dvs armens riktning i förhållande till hans kropp när han skjuter första skottet, då ser man att den är riktad något vänster och nästan vågrät.

Kan du förklara det?
Citera
2026-01-13, 23:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast det ser ganska mörkt ut för att kunna åtala Jonathan, FBI ger inte tillgång till varken bilen eller hylsorna o skotten.
Utöver det immuniteten att han agera inom ramen av sina federala plikter.
Åtala han via delstatsnivå verkar inte heller fungera genom detta.

Hur många tror ICE kommer gå helt fri från detta?

FBI utreder händelsen så du kan vara trygg.

Av det man sett på videorna är det soklart nödvärn. Om fallet inte hade varit så medialt uppmärksammat hade man kunnat lägga ned utredningen redan nu. Onödigt att lägga resuser på ett så uppenbart fall av nödvärn. Dessa behövs för andra brott.
Citera
2026-01-14, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag såg detta mot pastorn. Det är ren tur att inte fler är döda, men det tycks eskalera med backup från departementen som ger coverup.

“It's very ugly to watch someone shoot a U.S. citizen, especially a woman, in the face…It just looked horrific to me. When people say it's justifiable because the car hit him, it seemed like she was turning the car away.”

Frågan är varför pastorn stör ICE:s arbete när de ska gripa illegala invandrare. ICE siktar främst in sig på dömda våldtäktsmän och pedofiler.

Är pastorn själv pedofil?
Citera
2026-01-14, 00:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Vilken månad kommer Trump börja prata om martial laws? Jag tippar på april.
Citera
2026-01-14, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
I Sverige hade hon levt idag.

Jaså? I Sverige skjuter poliser 25 skott i ryggen mot personer med Downs syndrom som går runt med leksakspistoler.
Citera
2026-01-14, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Våldtäktsmän och pedofiler? Nu har du nog fått det lite om bakfoten. Trump-adminstrationen skyddar våldtäktsmän och pedofiler.

U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) conducts targeted operations to identify, arrest, and remove noncitizens with criminal records, focusing heavily on those convicted of sex crimes.
Citera
2026-01-14, 00:19
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast det ser ganska mörkt ut för att kunna åtala Jonathan, FBI ger inte tillgång till varken bilen eller hylsorna o skotten.
Utöver det immuniteten att han agera inom ramen av sina federala plikter.
Åtala han via delstatsnivå verkar inte heller fungera genom detta.

Hur många tror ICE kommer gå helt fri från detta?
Alla vet att ingen ICE kommer åka dit för det här eftersom ICE gjorde allt rätt.
Om någon ska åka dit för något så är den skrikande frun.
Citera
2026-01-14, 00:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej, nu har du fel igen. Flata nummer ett är den med pistolen. Flata nummer två är den med mobilen.

Flata nummer två kan definitivt åtalas för anstiftan till brott. Hon ser att agenten står framför bilen och uppmanar flata nummer ett att köra.
Citera
2026-01-14, 00:22
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snark. Du brukar vara lite mer baserad än så här KAREN. Nu som gnäller över att en vänster flata med vilje tar sin bil för att störa federala agenter i sitt utövande och kör på en själv råkat illa ut är bara stört. Varför stödjer ni antidemokratiska krafter?

Till skillnad från er så kollar jag objektivt på vad som hände. Fakta är att hon försökte inte köra på honom, han var inte nära att bli påkörd, han kunde ha hejdat sig själv flera gånger innan han avlossade första skottet och resterande skott visar att han sköt för att döda. "Hotet" är uppenbarligen förbi när han avlossar skott 2 och 3, dom var alltså totalt onödiga. Om han sköt i nödvärn så hade han skjutit direkt, om han trodde att han skulle bli påkörd så hade han hoppat åt sidan i första hand.

Ni ser det här som en politisk händelse, jag ser det bara som en händelse mellan 2-4 individer och tittar objektivt.
Citera
2026-01-14, 00:23
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Du skriver helt efterblivna kommentarer. Ta reda på hur lagen fungerar, börja med exempelvis Tennessee v. Garner.

Lagen har ingenting med hennes uppsåt att göra. Ni säger att hennes uppsåt var att köra över honom, när det uppenbarligen var att åka därifrån.
Citera
2026-01-14, 00:26
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Frågan är varför pastorn stör ICE:s arbete när de ska gripa illegala invandrare. ICE siktar främst in sig på dömda våldtäktsmän och pedofiler.

Är pastorn själv pedofil?
Förmodligen. Bög är han iallafall så man kan ju undra vad för sorts pastor han är. Det är ingen man skulle våga skicka sina barn på konfirmationsläger med direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in