Citat:
Ursprungligen postat av
Chris.Hagen
hon säger ju själv att hon blåst rent. dom måste misstänka något med droger, dom har skickat både blod & urin på prov. jag såg han advokaten på tv4 säga att dom direkta drogtesterna är väldigt opålitliga. det kan vara så att dom måste vänta på resultaten från NFC. och att körkortet i väntan är indraget. men jag får ändå inte ihop det riktigt, tar dom körkortet måste det väl finnas bevis för det INNAN dom tar det. frågan är alltså om dom kan ta det i ett förebyggande syfte?!
jag ställer 176 larmklockor på att det ligger en hund begraven här någonstans. jag kan faktiskt tänka mig att det ligger något så illa till att man till och med kanske vill plantera något här.
om man kör av vägen, testar positivt för kokain på snabbtestet, har en påse med vitt pulver i handväskan och härom året fick körkortet indraget 2 månader för vårdslös körning så känns det inte orimligt att dom tar körkortet i väntan på att labbtesten (som dom måste göra i vilket fall) körs.
men jag håller med om att det är skumt att katja inte har:
1. Gått ut och sagt att hon avgår eftersom hon kört onykter och hade kokain på sig
eller
2. Gått ut och berättat alla detaljer, klart och tydligt, och sagt att labbtesterna kommer komma tillbaka negativa eftersom hon är oskyldig.
Lite som man förväntar sig att en högavlönad riksdagspolitiker och ledamot av justitieutskottet skulle göra.
Istället pratar hon om alkoblås, fast det är drograttfylla hon är misstänkt för och var positiv på enligt snabbtestet.