2026-01-13, 17:16
Medlem
Klubbchefen i Mjällby uttalar sig om Manneh-affären.
Citat:
Mjällbys klubbchef Jacob Lennartsson uttalar sig om de nya uppgifterna kring Manneh.

– Vi kan bekräfta att Abdoulie Manneh fått tillåtelse att besöka en annan klubb för en potentiell övergång, säger han till Fotbollskanalen och fortsätter:

– I detta läge kan vi varken bekräfta om affären blir av, eller om den inte kommer bli av. Då det pågår just nu förhandling mellan såväl klubbarna, samt mellan spelaren och köpande klubb.
Hoppas att det blir en affär. Abdoulie är en fin kille och jag börjar tycka synd om honom. Han tycker det är jobbigt att bo i lilla Sölvesborg ensam när han tidigare bodde med mamma och pappa hemma i Gambia och Birmingham är ju Englands näst-största stad med många gambier som han kan umgås med.
Citera
2026-01-13, 17:34
Medlem
Kazper, Bilal och nu Igonen klar. Jävligt fina rödvita Sillydagar nu på slutet.
Får vi bara påskrifter från pengasugna Dijan och Netabay också så vågar jag nog fan börja runkdrömma om en målskillnad som åtminstone dansar runt +/- noll efter 30 omgångar.
Citera
2026-01-13, 17:39
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Kazper, Bilal och nu Igonen klar. Jävligt fina rödvita Sillydagar nu på slutet.
Får vi bara påskrifter från pengasugna Dijan och Netabay också så vågar jag nog fan börja runkdrömma om en målskillnad som åtminstone dansar runt +/- noll efter 30 omgångar.
"Hej, jag vill installera snappy snap på snapstore med snapcraft och köra mina snappiga program medan jag drar snaps".

Förlåt om jag är insnöad Linuxanvändare, men din svenska låter som hulubalulu för mig? Och då skeppar ändå vi afrikaner världen över (modern triangelhandel, hehe, Nya Bajen är LibreOffice Calc-Bajen)?

Tror hårt (benhårt, ordvits) på ivorianerna. Cha cha cha. Kåt d e vår (när fotbollen börjar och blommorna blommar).
Citera
2026-01-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
"Hej, jag vill installera snappy snap på snapstore med snapcraft och köra mina snappiga program medan jag drar snaps".

Förlåt om jag är insnöad Linuxanvändare, men din svenska låter som hulubalulu för mig? Och då skeppar ändå vi afrikaner världen över (modern triangelhandel, hehe, Nya Bajen är LibreOffice Calc-Bajen)?

Tror hårt (benhårt, ordvits) på ivorianerna. Cha cha cha. Kåt d e vår (när fotbollen börjar och blommorna blommar).

Fattar exakt noll nu
Citera
2026-01-13, 17:46
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Fattar exakt noll nu
Exakt, det var väl det du ville åt med din målskillnad referens? Hehe.
Citera
2026-01-13, 18:49
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/miika-takkulas-tranarjakt-inte-manga-alternativ-kvar/
Citat:
Miika Takkula kastades rakt in i AIK:s tränarjakt.

Han vet precis vad han letar efter.

– AIK är en klubb som vill spela som en storklubb och kontrollera alla faser av spelet, säger rekryteringschefen.

Solnas nya sportchef öppnar för tränare med offensiv spelidé.
Citera
2026-01-13, 18:54
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/miika-takkulas-tranarjakt-inte-manga-alternativ-kvar/

Solnas nya sportchef öppnar för tränare med offensiv spelidé.
Ser bara KKK och satana perkele när jag ser ditt inlägg, men har inte läst artikeln skall tilläggas.

Hehe, nolla setteva nolla yksi kaksi golme satana perkele voi vittu, ska AIK börja spela Litmanen-boll med flärd? Blir nog bara Rajaalakso av hela skiten, troligtvis med en touch av Honkavaara, haha Honk Honkler på den dock.

Haris Laitinen, där hade vi en datanördsfinne som kunde fotboll precis som Linus Torvalds kunde vibe-coding eller kernel dev. Nåväl, blir spännande att se hur blodslinje blå aik tar sig an Allsvenskan, med singel eller dubbel-trap? Haha, singla slant för att vinna Guld? Smutsfolk vet smutsfolk, Peking och Gnhiet samma sak, samma Fågel Fenix ur askan och liknande ur deras kyrkobrännande NSBM-"vi är så coola och har svarta tröjor och svart hår".

Lite mer seriositet tack, ska vi verkligen ta in Hard Rock Hallelujah till Allfinskan, eller jag menar Allsvenskan?
Citera
2026-01-13, 19:30
Medlem
Och där krossade vi allt motstånd i den inte dyngviktiga försäsongströje-Allsvenskan också:
https://degerforsif.se/forsasongstrojan-2026/

Herregud vilken dominans vi står för just nu. Får väl passa på att njuta så länge det går, inte alltid sånt håller i sig.
Citera
2026-01-13, 19:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha. Sökte ingen uppbackning från någon. Gillade bara den kontraintuitiva tanken att ett lag som förväntas hamna efter i tabellen helt korrekt kan antas ha en högre sannolikhet att vinna densamma.

Vad gäller den gode Lunkans syn på det akademiska lämnar jag därhän

Frågan är om jag inte skulle ta det på förhand. Cup-jäveln är orimligt viktig i år. Del för egna europaäventyr men lika mycket för att kasta högar med grus i Malmös maskineri.

M.v.h
Falangen med personal
Sådär ja, nu kom jag till ziggyfighten efter att brorsan dragit på sig skulder. Jag håller nog första tredjedelen som bäst och sista. Sedan var det 30-40 rövarhistorier som förvisso var otroligt roliga att läsa (särskilt den om ludren i Lettland) men ja.. hade nog trott att det skulle handla liiite mer om fotboll. Kanske ett par rader om gulden på 00-talet men absolut läsvärd. Skulle aldrig orka ta mig an Douglas Hammars böcker så redaktionens är alltjämt bäst.
Senast redigerad av Fred Friendly 2026-01-13 kl. 19:58.
Citera
2026-01-13, 20:03
Medlem
Har Manneh kuggat sin andra raka läkarundersökning? Medicinska skäl? Åldersfusk? Agenten ska ha sin cash på bordet före kråkan åker på?
Citera
2026-01-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har Manneh kuggat sin andra raka läkarundersökning? Medicinska skäl? Åldersfusk? Agenten ska ha sin cash på bordet före kråkan åker på?
Enligt rykten är det den kriminella gangsteragenten som försöker pressa BCFC på pengar. Jag skrev tidigare att jag tyckte synd om Manneh men jag tar tillbaka det nu. Är han så jävla korkad så kan han gott stanna i Mjällby resten av livet.

Om det här stämmer så får man väl anta att det var därför affären med Coventry sprack och anledningengen till att Olympiakos la fram ett annat kontrakt än det framförhandlade så att klubben skulle ha råd att betala agenten.
Senast redigerad av Svenshult 2026-01-13 kl. 23:51.
Citera
2026-01-14, 06:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Enligt rykten är det den kriminella gangsteragenten som försöker pressa BCFC på pengar. Jag skrev tidigare att jag tyckte synd om Manneh men jag tar tillbaka det nu. Är han så jävla korkad så kan han gott stanna i Mjällby resten av livet.

Om det här stämmer så får man väl anta att det var därför affären med Coventry sprack och anledningengen till att Olympiakos la fram ett annat kontrakt än det framförhandlade så att klubben skulle ha råd att betala agenten.
Åldersfusk ligger närmre till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in