2026-01-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Dom är ändå federal agenter det bör iaf vara nån form av sabotage mot statligt anställd personal. Vad är det för idioter som hjälper till att skydda kriminella flyktingar, bara för dom hatar Trump. Obama gör det, inga reaktion. Trump gör det, dom bildar terroristorganisationer för att sabotera.

De har nog radikaliserats ganska mycket sedan den tiden förutom att det är ok när den "egna" gör saker och bombar alla sönder och samman.

Inga spärrar.

De har någon slags kollektiv vanföreställningar att alla andra har blivit nazister när de är tokstollar som har blivit ännu tokigare,
Citera
2026-01-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Mer eller mindre. Det finns lite olika tolkningar av frihet och mer eller mindre begränsning av densamma. Någonstans går ju en gräns där man är fundamentalt ofri dock.

Antingen eller vad?
Antingen är man fri eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Du påstår att han blev träffad, men du kan alltså inte se var, och nu vill du att jag ska se det åt dig?

Men snälla lilla du, jag har gett dig en länk till filmen. som visar det. Använd dina ögon!
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag sa tidigt att jag trodde att Good var sabotör. Jag fick visst rätt! Trots alla som bråkade och sa att hon "bara" var en trebarnsmamma. Och fin. Nej. Hon var sabotör och nu har det visat sig. Men jag hävdar att hon fortfarande hellre skulle fått smaka fängelse än blivit dödad.

Underjordiska motståndet mot ICE i Minneapolis: ”Ett gerillakrig på gatorna”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEAMJK/underjordiska-motstandet-mot-ice-i-minneapolis-gerillakrig

Det var ett par stycken av oss som såg tecken att den lilla downiesen var vänsteraktivist men sen kom alla TDSare in började försvara tokan. Vi fick rätt och numera försöker de mest gnälla om petitesser eller skifta fokus till Trump.
Citera
2026-01-13, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEAMJK/underjordiska-motstandet-mot-ice-i-minneapolis-gerillakrig

Hur kan dom inte alla gripas för blåljussabotage? Helt. Jävla. Sjukt.
Borgmästaren i Minneapolis sa: To ICE, GET THE FUCK OUT OF HERE!
Troligtvis är folk jävligt trötta på ICE och Nationella Gardet samt allt annat skit peddofilen Trump skickat dit mot innevånarnas vilja där, tror du inte?

Det måste vara tristför dig att ikläda sig rollen att vara en undergiven slav som anser att underkasta sig övermaktens vilja är den viktigaste uppgiften en undersåte har att uppfylla. Stackars krake.
Citera
2026-01-13, 20:56
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jösses, "Om han står kvar händer ingenting" säger du just efter du har sett honom bli påkörd.

Du förstår alltså inte att det faktum att han lutar sig in över motorhuven påverkar om han blir träffad eller inte. Och vad menar du med "påkörd"? Hade han hamnat under bilen? Det som händer är att han lutar sig över motorhuven och "parerar" bilen med vänster och blir alltså inte påkörd utan nuddar sidan av bilen (eftersom han lutar sig in). Om han hade stått kvar hade ingenting hänt och när han avlossar skott 2 och 3 står han redan bredvid sin kollega. Så då har han teleporterat sig från skott 1 till skott 2 från att vara framför bilen och bli påkörd till att stå bredvid sin kollega ..... Eller så stod han nästan redan bredvid sin kollega, lutade sig över bilen och avrättade henne.

På hans video ser man att han aldrig är framför bilen dessutom. Han filmar med vänster hand, det innebär att hans kropp är till höger om videon. Rakt fram i videon är vänster framlykta på bilen. Hans kropp är alltså redan i linje med sidospegeln, dvs utanför bilens bana, även om den hade åkt rakt fram. Nu svängde hon ju också, så bilen är bara ännu längre bort i verkligheten.
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-01-13 kl. 20:58.
Citera
2026-01-13, 20:57
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nej, ratten är aldrig vinklad framåt när hon gasar, eftersom man tydligt ser på hans video att hon lägger om ratten.

Men om man upplever att ratten är vinklad framåt när hon gasar så har man ju i alla fall upplevt det så, och då har man väl behov av att leva kvar i denna känslomässiga upplevelse även om den är en villfarelse.
Citera
2026-01-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag sa tidigt att jag trodde att Good var sabotör. Jag fick visst rätt! Trots alla som bråkade och sa att hon "bara" var en trebarnsmamma. Och fin. Nej. Hon var sabotör och nu har det visat sig. Men jag hävdar att hon fortfarande hellre skulle fått smaka fängelse än blivit dödad.

Underjordiska motståndet mot ICE i Minneapolis: ”Ett gerillakrig på gatorna”

När t.o.m. Aftonblaskan erkänner detta så borde alla förstå hur extremt det är, men vissa idioter har förstås målat in sig så hårt i ett hörn så de måste fortsätta vägra verkligheten.
Citera
2026-01-13, 20:58
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det var ett par stycken av oss som såg tecken att den lilla downiesen var vänsteraktivist men sen kom alla TDSare in började försvara tokan. Vi fick rätt och numera försöker de mest gnälla om petitesser eller skifta fokus till Trump.

Ja. Vi får se om de som debatterade med mig tidigare visar sig lika styva nu.
Citera
2026-01-13, 20:59
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Men om man upplever att ratten är vinklad framåt när hon gasar så har man ju i alla fall upplevt det så, och då har man väl behov av att leva kvar i denna känslomässiga upplevelse även om den är en villfarelse.

Han ser tydligt att hon lägger om ratten och han står aldrig framför bilen när hon gasar. Och vad tycker du är en lämplig reaktion om man tror att man kommer bli överkörd? Luta sig in över motorhuven eller hoppa åt sidan?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Vad fick ni rätt om? Och varför pratar ni om att hon var vänsteraktivist mm, som att det rättfärdigar avrättningen? Vad hade reaktionen varit om det var en vardaglig situation med en vanlig polis som avrättar en obeväpnad svart man på samma sätt?
Citera
2026-01-13, 20:59
Medlem
develis avatar
Tjänstemän vid justitiedepartementet avgick i protest efter att avdelningen beslutat att inte utreda skjutningen vid ICE.

Harmeet Dhillon, biträdande justitieminister för medborgerliga rättigheter med anknytning till Trump-administrationen tog beslutet att inte utreda vilket skulle vara vanligt vid en skjutning av polis.

Avdelningen för medborgarrättigheter har en brottsutredningsenhet som utreder polisers våldsanvändning.
Åklagare vid medborgarrättsavdelningen har i årtionden varit landets ledande experter på detta arbete.

Fyra ledare lämnade avdelningen för medborgarrättigheter medan FBI fortsätter utredningen av offret Renee Nicole Good.

Separat undersöker FBI – som tog full kontroll över utredningen efter att ha fryst ute lokala tjänstemän – Goods "möjliga kopplingar till aktivistgrupper".

Dhillon, en tidigare republikansk tjänsteman i Kalifornien, och en valförnekare som förespråkade den "stora lögnen" att Trumps valnederlag 2020 var ett bedrägeri, tillsattes i april.

https://www.theguardian.com/us-news/2026/jan/13/doj-attorneys-resign-minneapolis-ice-shooting
Citera
2026-01-13, 21:00
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
När t.o.m. Aftonblaskan erkänner detta så borde alla förstå hur extremt det är, men vissa idioter har förstås målat in sig så hårt i ett hörn så de måste fortsätta vägra verkligheten.

Och när det är så här extremt så kommer svaret från law enforcement bli därefter. De här nätverken som stör kommer snart vara ett minne blott, det är vad jag tror. Vi har en falsk idol att tacka för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in