2026-01-13, 18:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jag utgick från det du skrev men inte heller demonstrationerna mot ICE är enligt lag. Som du såg vägrade denna kvinna att lyda order och försökte t.o.m. köra över polisen.

Gissar du eller har du belägg för detta?
Citera
2026-01-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Gissar du eller har du belägg för detta?

Ja hon vägrade lyda polisens order när han sa åt henne att gå ur bilen, istället försökte hon smita. Det är lagbrott.
Citera
2026-01-13, 18:59
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

Du glömde att citera vad jag hade fel i.

drive baby drive betyder kör på honom - fel
han blir påkörd - fel
han sköt i nödvärn - fel
hon försökte köra på honom och inte svänga - fel
hon stampade gasen i botten - fel
hon började svänga hjulen efter att hon "försöker köra på honom" - fel

Säg några efterblivna grejer till så ska jag säga att dom är fel också.
Citera
2026-01-13, 19:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ja hon vägrade lyda polisens order när han sa åt henne att gå ur bilen, istället försökte hon smita. Det är lagbrott.

Okej, du verkar senil. Vi pratade om demonstrationerna. Du påstod att de flesta demonstrerar olagligt och använder våld.
Citera
2026-01-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Helt enig. Jag är inte motståndare till civil olydnad om den inte skadar eller riskerar att skada andra människor. När det däremot är så, som i det aktuella fallet, så ser jag inga problem med att ordningsmakten ingriper.
Du skriver ju normalt vettigt här på forumet så det förvånar mig storligen att du tycks ha stängt av hjärnan fullständigt, eller åtminstone den del som gör att man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Problemet är inte att att de ingriper, det är att de extremt omotiverat skjuter ihjäl en människa. Det betyder inte att de inte borde ha slitit ut henne ur bilen och dragit med henne till polisstationen.

Se, kvinnan kan både förtjäna en reality check samtidigt som ICE agenten utövar extremt övervåld. De båda sakerna är inte ömsesidigt uteslutande.

Sen vet jag inte om de ens hade behövt slita ut henne ur bilen, jag har inte sett nåt som motiverar det, men jag har inte sett allt material.
Citera
2026-01-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
drive baby drive betyder kör på honom - fel
han blir påkörd - fel
han sköt i nödvärn - fel
hon försökte köra på honom och inte svänga - fel
hon stampade gasen i botten - fel
hon började svänga hjulen efter att hon "försöker köra på honom" - fel

Säg några efterblivna grejer till så ska jag säga att dom är fel också.

drive baby drive betyder kör nu snabbt utan att tänka
Dvs minst likgiltighetsuppsåt

Resten du skriver är fel också, hon gasade så att däcken spann.
Citera
2026-01-13, 19:03
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodnplenty2
Verkar som att du behöver nya glasogon.

Jaså, förklara vad som är fel

Citat:
drive baby drive betyder kör nu snabbt utan att tänka
Dvs minst likgiltighetsuppsåt

Resten du skriver är fel också, hon gasade så att däcken spann.

Du har inget körkort och har aldrig kört en bil, så du vet inte vad du pratar om. Återigen, vad händer om man trycker gasen i botten när det är halt? Hur gör man för att bilen ska få grepp igen? Vad händer när man lägger i "snöläge"?
Citera
2026-01-13, 19:05
Medlem
Citat:
Du skrev "de flesta demonstrerar helt enligt lag".
Knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Okej, du verkar senil. Vi pratade om demonstrationerna. Du påstod att de flesta demonstrerar olagligt och använder våld.

Det är bättre om du citerar vad jag skrev istället för att göra fria tolkningar.
Citera
2026-01-13, 19:06
Medlem
Bästa videon?
Citera
2026-01-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
I vissa fall kanske ja. Hur grov var misshandeln i varje fall? Ja Trump håller de egna om ryggen precis som kommunisterna håller sina om ryggen.

Han blev ju fulklippt så att det såg ut som att han uppmanade till våld. Det kommer du kanske ihåg?

Vad spelar det för roll i frågan om han blev "fulklippt"? Han benådade de som hade misshandlat poliser, så uppenbarligen spelade lagen ingen roll eftersom de var Trump-supporters. Samtidigt säger Trump-fansen att var det ok att skjuta ihjäl den här kvinnan eftersom agenten kände sig hotad?
Citera
2026-01-13, 19:08
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är bättre om du citerar vad jag skrev istället för att göra fria tolkningar.

Du avvek från ämnet innan det. Det blir ju inte bättre för att du avviker 5 gånger istället för 1. Minns du verkligen inte vad vi diskuterar?
Citera
2026-01-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du har inget körkort och har aldrig kört en bil, så du vet inte vad du pratar om. Återigen, vad händer om man trycker gasen i botten när det är halt? Hur gör man för att bilen ska få grepp igen? Vad händer när man lägger i "snöläge"?

Haha, jag har kört både MC, bil och tung lastbil.

Hur man bäst kör är inget jag skrivit något om, jag har sagt att frun skrek drive baby drive och hon tryckte på gasen så att däcken spann. Jag talar om hennes avsikt, inte om hur bra hon lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in