2026-01-13, 18:23
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Med den logiken borde polisen ha skjutit för att döda på J6, då poliser blev misshandlade och fruktade för sina liv. Trump benådade samtliga som hade dömts.

I vissa fall kanske ja. Hur grov var misshandeln i varje fall? Ja Trump håller de egna om ryggen precis som kommunisterna håller sina om ryggen.

Han blev ju fulklippt så att det såg ut som att han uppmanade till våld. Det kommer du kanske ihåg?
Citera
2026-01-13, 18:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du skrev "de flesta demonstrerar helt enligt lag".
Knappast.

De flesta av demonstranterna bryter mot lagen? Vad får dig att tro det?
Citera
2026-01-13, 18:25
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Han blev träffad för att hon stampade på gasen, och det är vad Drive baby drive innebär.
Sådant får man lära sig undvika när man tar körkort.

Du har fel i exakt allt du säger. Vad tror du händer om det är halt och man stampar på gasen? Varför tror du att "snöläge" finns i alla moderna bilar? Drive baby drive betyder kör i väg, inte kör på honom. Men det är ju inte förvånande att du fortsätter att tjata om det eftersom du är totalt efterbliven. Prata inte om vad man får lära sig när man tar körkort, för du har inget körkort och skulle aldrig klara av att ta körkort.

"run him over" betyder kör på honom, drive i det där sammanhanget betyder kör i väg, vilket hon försöker göra, vilket tydligt syns på exakt alla filmer. Du och ert efterblivna MAGA är dom enda som påstår att han blev påkörd när det är hur tydligt som helst att det är stort avstånd till bilen och att han lutar sig in. Varför är skotthålet inte i mitten av rutan, utan längst ut på kanten? Som han dessutom sköt med höger hand, vilket betyder att han måste luta sig in ännu mer än om han hade skjutit med vänster.
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-01-13 kl. 18:27.
Citera
2026-01-13, 18:26
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ingen aning, men vi diskuterar ju USA och det som har att göra med ICE. Man kan inte generalisera så grovt att "vänstern" är våldsam, det är individer. Vänstern är inte våldsam.

Vad som ligger i ordet "våldsam" kan ju diskuteras, men att vänstern i alla fall är "konfrontativ" håller väl alla med om. Sedan kanske man inte tycker "våldsam" om man själv är vänster.
Citera
2026-01-13, 18:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vad som ligger i ordet "våldsam" kan ju diskuteras, men att vänstern i alla fall är "konfrontativ" håller väl alla med om. Sedan kanske man inte tycker "våldsam" om man själv är vänster.
Med "våldsam" menade jag enligt lagens definition. De flesta demonstrerar lagligt.
Citera
2026-01-13, 18:30
Avslutad
Citat:
Det är bara föraren som är ansvarig för bilens framfört. Den stod still men hon stampade på gasen och styrde mot honom. Att försöka lägga ansvaret på andra än föraren är larvigt.

Du får kolla på filmerna så ser du att han träffades.
Hur mycket han skadades och om han nu har men har jag ingen aning om men det är inte primärt. Antingen försökte hon köra över honom eller så var hon likgiltig för det. Båda fallen innebär mordförsök.
Återigen, jag vill veta exakt när i det videoklippet som visar att den där ICE-agenten blev påkörd. Du sitter och motvalsar dig hela din vakna tid här som en fjortis, så du hinner posta en tidsangivelse.
Citera
2026-01-13, 18:41
Medlem
Citat:
De flesta av demonstranterna bryter mot lagen? Vad får dig att tro det?

Det är väl i princip noll palestina-demonstrationer som haft tillstånd, alla har alltså brutit mot lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du har fel i exakt allt du säger. Vad tror du händer om det är halt och man stampar på gasen? Varför tror du att "snöläge" finns i alla moderna bilar? Drive baby drive betyder kör i väg, inte kör på honom. Men det är ju inte förvånande att du fortsätter att tjata om det eftersom du är totalt efterbliven. Prata inte om vad man får lära sig när man tar körkort, för du har inget körkort och skulle aldrig klara av att ta körkort.

"run him over" betyder kör på honom, drive i det där sammanhanget betyder kör i väg, vilket hon försöker göra, vilket tydligt syns på exakt alla filmer. Du och ert efterblivna MAGA är dom enda som påstår att han blev påkörd när det är hur tydligt som helst att det är stort avstånd till bilen och att han lutar sig in. Varför är skotthålet inte i mitten av rutan, utan längst ut på kanten? Som han dessutom sköt med höger hand, vilket betyder att han måste luta sig in ännu mer än om han hade skjutit med vänster.

Du glömde att citera vad jag hade fel i.

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Återigen, jag vill veta exakt när i det videoklippet som visar att den där ICE-agenten blev påkörd. Du sitter och motvalsar dig hela din vakna tid här som en fjortis, så du hinner posta en tidsangivelse.

Det syns tydligt i flera klipp att han blir påkörd, men uppenbarligen vill du inte se.
Citera
2026-01-13, 18:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw

Haha! Det där med skotthålet har jag inte ens tänkt på. Deras argument är så idiotiska att det är svårt att förklara hur enkelt det är. Man ser ju att hon svänger. Vad är det man ens ska diskutera?
Citera
2026-01-13, 18:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är väl i princip noll palestina-demonstrationer som haft tillstånd, alla har alltså brutit mot lagen.

Jag trodde att vi pratade om demonstrationerna mot ICE. Ska vi prata om Uganda imorgon?
Citera
2026-01-13, 18:50
Avslutad
Citat:

Du glömde att citera vad jag hade fel i.

Det syns tydligt i flera klipp att han blir påkörd, men uppenbarligen vill du inte se.
Nu har jag kollat det där klippet 10 ggr i normal hastighet och i slowmotion i hd 55"skärm och jag kan konstatera att karln blir inte påkörd. Därför begärde jag tidsangivelse på händelsen men det vill du inte uppge. Varför? Jag ska se om det där klippet igen. Återkommer!
Citera
2026-01-13, 18:52
Medlem
Citat:
Jag trodde att vi pratade om demonstrationerna mot ICE. Ska vi prata om Uganda imorgon?

Jag utgick från det du skrev men inte heller demonstrationerna mot ICE är enligt lag. Som du såg vägrade denna kvinna att lyda order och försökte t.o.m. köra över polisen.
Citera
2026-01-13, 18:53
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Haha! Det där med skotthålet har jag inte ens tänkt på. Deras argument är så idiotiska att det är svårt att förklara hur enkelt det är. Man ser ju att hon svänger. Vad är det man ens ska diskutera?

Exakt, det finns inte ens något att diskutera när det är SOLKLART på varenda video att han inte blev påkörd, att hon svänger, osv. Dom här hjärndöda MAGA ser inte det här som två personer i en dödlig skjutning utan dom ser det som vänstern vs MAGA och dom supportar allting MAGA gör, oavsett om det är moraliskt rätt eller fel, om det är fakta eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in