Citat:
Ursprungligen postat av
knasen7910
Kan tycka att det är lite lustiga värderingar om man tycker att stavfel är värre än förortssvenska
Benägen att hålla med lite om amerikaniserade bimbos. Störande..Ofta tillhörande en annan typ av kultur. De rikas kultur. Och de blir tydligen inte färre de heller om man ska se till statistiken. Det finns väl över 500 miljardärer i Sverige om jag inte minns fel.
Beror på vad du avser. Om du gör förortssvenska till symbol för massinvandring blir det lite knäpp logik. När jag säger "tjej" eller använder arabiska siffror är det inte av uppskattning för zigenare och muhammedaner.
Av alla problem med blattar tycker jag språket är bland det mindre problematiska, där det t.o.m. finns fördelar. Det är åtminstone
svenska. En babbe som sjunger på svenska, är bättre än Zara Larsson som bara använder engelska. Det är inte medgivande till att 100.000 babbar kommer hit - utan enbart sett utifrån svenskan som språk.
Som jag skrev ovan, de värsta syndarna hittar man tvärtom ofta bland "överklassen" som ser det som statusmarkör att distansera sig från svenskhet, flytta härifrån, övergå till andra språk.
Blattar rör sig i närområdet och det går inte att prata arabiska, för det finns andra invandrare också, så de tvingas använda svenska språket i längden. Att de talar ovårdat är för att de är underklass, det låter likadant i en grupp med enbart arbetarklasssvenskar: vulgärt, grammatiska fel, osv.
Jag avskyr massinvandring av många skäl. Men jag tycker svenskar som misshandlar språket, inte kan svensk historia, konsumerar enbart amerikansk kultur, osv - inte gör landet någon större förtjänst.