2026-01-13, 15:20
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Fascinerande stark damtrupp med tanke på att Ebba, Frida, Emma och Johanna inte är med. Söndagen blir spännande.

Sjukt egentligen. Crusell blir intressant att se om hon fortsätter prestera fint efter Falun, blir även kul att se var Linn (och Jonna även om jag inte är orolig där) står sig internationellt. Även Lundgren skulle väl behöva göra bra lopp för att visa att TDS inte var en engångsföreteelse.

Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Jag tror att stora minusvarianten i OS blir Moa och plusvarianten blir Linn (om hon inte bryter benet i matsalen eller något liknande)

Ilar har ju enligt egen utsago haft en bättre försäsong än tidigare och har dessutom inte haft den där riktiga formtoppen som tidigare. Vore kul om det stämmer även om jag tror att medalj blir svårt.
Citera
2026-01-13, 15:22
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Fast det känns som Moa är bättre än nånsin den här säsongen. Mycket jämnare. Två i världscupen och har lyckats ok även i sprint. Jag tror inte på guld men kanske ett brons om hon har tur. Jag tror Jonna tar 4 Guld om hon får vara frisk och det inte blir några missöden i sprinten som vurpa eller bruten stav på fel ställe.

Moa har ännu så länge aldrig hållit toppklass en hel säsong. Vi får hoppas att den här säsongen blir undantaget.
Citera
2026-01-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Toppen att Calle får chansen. Nu får vi hoppas att formen stigit. Det krävs nog minst en topp 6 placering för att han skall tas ut till OS. Troligtvis är det många OS-klara som står över Oberhof. I alla fall måste han vara bäste svensk.
Då måste han väl(?) till att börja med vara bästa Svensk.
Citera
2026-01-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Inte på tjej sprinten iaf.

Nä syftade på herrsidan
Citera
2026-01-13, 15:55
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Gäller det Ribom också?

Nej, eftersom hon har sjuksymptom och det skulle kunna vara anledningen. Men Johanna har ingen anledning att stå över vad jag vet.
Citera
2026-01-13, 16:22
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Kan vi enas om att Calles karriär är över nu?
Nähädu
Citera
2026-01-13, 16:42
Medlem
Calle har alltså 10 km kvar till Val di Fiemme. Ska vi gissa att det kommer att se ut som 99% av alla 10/15 km-lopp han någonsin gjort:

Första mellantid - 2 sekunder efter ("Calle öppnar starkt!")
Halva loppet - 20 sekunder efter ("Calle tappar nu...")
Målgång - 50 sekunder efter ("Synd, han har så mycket fart i sig, Calle...")
Citera
2026-01-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nähädu
Han kan ju omöjligt få en os plats? Sen lär han lägga av. Eller tror du han tänker sig ett avslut i Falun?
Citera
2026-01-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Han kan ju omöjligt få en os plats? Sen lär han lägga av. Eller tror du han tänker sig ett avslut i Falun?
Tror säkert han siktar på Falun
Citera
2026-01-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Finns det nån som får så många chanser som den mannen.

Han får nog en OS biljett, även om han är 4 minuter efter segraren

I OS får han två lopp varav han kommer bryta bägge. Magproblem i ena och förkylningskänning i det andra.
I OS-uttagningar är det SOK som har sista ordet, och de brukar sannerligen inte dalta med aktiva.
Citera
2026-01-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Nej, eftersom hon har sjuksymptom och det skulle kunna vara anledningen. Men Johanna har ingen anledning att stå över vad jag vet.

Johanna är inte helt bra i luftrören och lite annan skit som hon säger..
Citera
2026-01-13, 18:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Johanna är inte helt bra i luftrören och lite annan skit som hon säger..

Ok synd. Hade varit väldigt kul med en amerikansk uttagning i Goms. De tre bästa av Maja, Emma, Linn och Johanna får åka OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in