2026-01-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Fastställt enligt rättsväsendet eller fastställt enligt Kräftan?

Enligt kräftan med bevis Flashbacks tråd om han själv ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Ingen av oss vet exakt vad som skett eller kommer att ske med den sk stämplingen.

Det enda som är fastslaget är att den aktuella mobilen befann sig på Jockes adress när stämplingen skulle ha skett samtidigt som Chrippa och Linnea befann sig i Dubai.

Uppgifter om var en telefon påstås ha befunnit sig, hur de presenteras på nätet, är inte samma sak som juridiskt prövad bevisning. Om det vore tillräckligt för att underminera åtalet hade det hanterats processuellt av ett ombud.

Rättsprocesser avgörs inte av berättelser som låter rimliga, utan av vad som kan styrkas och prövas i domstol.
Citera
Medlem
Citat:
Du skrev om Linneas upprördhet och anledning till att hon skrek ”fuck Joakim Lundell”. Han har ju inget att göra med att kräftan blev häktad som en konsekvens av sina egna handlingar. Men enligt dig så var hon upprörd över att Lundell försett åklagaren med bevis på Kräftans egna handlingar?

Oerhört förvirrande. Hon borde snarare skrikit Fuck Christoffer Lundström 🤨

Jag glömde att du förväntar dig en hel uppsats vilket jag inte har tid att ge dig.

Att Linnea var upprörd pga av häktningen trodde jag var allmänt känt. Lägg då till att hon varit och är utsatt för ett drev som Jocke initierat.

Efter det så klämmer sig Jocke in i allt som rör hennes liv. Både där han inte hör hemma och även där det är befogat.

I ett upprört tillstånd så är det inte mer än naturligt att hon känner/upplever Fuck Joakim Lundell.

Eller hur?
Förstår du nu?

Btw - löjligt att Jocke uttalar sig om 25-åringars mognadsgrad i Expressen. Han själv runkade insmetad i avföring på sin blogg när han var 25.
Citera
2026-01-13, 16:04
Medlem
Citat:
Fastställt enligt rättsväsendet eller fastställt enligt Kräftan?

I utredningen
Citera
2026-01-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Okej vi säger så. Vi får hoppas han slipper plasten så han kan sova gott
Varför fick jag plast då?
Ja e ingen sängvätare eller skitig på något sätt.
Ja fick sova på plast. Kanske var för att ja ringde på klockan hela tiden?

Sjuksängar har även dom en slags äcklig plast. Av ngt slag.
Du har väl jobbat på sjukhus också?

För att du har tarmstuvning? Då måste man ligga på plast, kan inte ha tarmstuvning över hela rummet....
Citera
2026-01-13, 16:05
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
För att du har tarmstuvning? Då måste man ligga på plast, kan inte ha tarmstuvning över hela rummet....

Tsssss...

(Även min dåvarande kille fick sova på samma plast och han satt längre än mig)
Nåja.. Vi får fråga Chrippa när han kommer ut sedan.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-01-13 kl. 16:10.
Citera
2026-01-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Uppgifter om var en telefon påstås ha befunnit sig, hur de presenteras på nätet, är inte samma sak som juridiskt prövad bevisning. Om det vore tillräckligt för att underminera åtalet hade det hanterats processuellt av ett ombud.

Rättsprocesser avgörs inte av berättelser som låter rimliga, utan av vad som kan styrkas och prövas i domstol.

Där befann sig mobilen enligt polisens utredning.

Vad som sker eller har skett med det vet jag inte.
Citera
2026-01-13, 16:07
Medlem
Citat:

Btw - löjligt att Jocke uttalar sig om 25-åringars mognadsgrad i Expressen. Han själv runkade insmetad i avföring på sin blogg när han var 25.

THIS!!
Citera
2026-01-13, 16:09
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Jag glömde att du förväntar dig en hel uppsats vilket jag inte har tid att ge dig.

Att Linnea var upprörd pga av häktningen trodde jag var allmänt känt. Lägg då till att hon varit och är utsatt för ett drev som Jocke initierat.

Efter det så klämmer sig Jocke in i allt som rör hennes liv. Både där han inte hör hemma och även där det är befogat.

I ett upprört tillstånd så är det inte mer än naturligt att hon känner/upplever Fuck Joakim Lundell.

Eller hur?
Förstår du nu?

Det Jocke har gjort är att visa rättsväsendet bevis på saker Chrippa själv har gjort. Linneas bevissamlare AnneliE gör precis samma sak så fick henne med när vi år i farten.

Förstår att hon är upprörd. Det skulle jag med vara om jag var gift med en kriminell idiot och även var en anledning till att han sitter där han sitter idag. Att vid 25 års ålder in i det sista skylla på någon annan är omoget. Detta betyder inte att något någon annan gjort är moget utan flera än ett beteende kan vara omoget.
Citera
2026-01-13, 16:10
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
I utredningen

Då har du bevis du kan visa och dela med dig av så att du kan övertyga andra om detta?
Citera
2026-01-13, 16:12
Medlem
Citat:
Där befann sig mobilen enligt polisens utredning.

Vad som sker eller har skett med det vet jag inte.

Ointressant spår juridiskt, uppenbarligen.
Citera
2026-01-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Ointressant spår juridiskt, uppenbarligen.

Vi får se vad det leder till som sagt var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in