2026-01-13, 15:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Bilden som hon lade ut på snap är från tidigast september, då hon gjorde en bladder scan eller liknande. Skulle hon varit gravid då så skulle magen vara betydligt större. Hon vill bara ha reaktioner. Hon eldar på detta trots att hon säger att hon vill vara ifred.

Oavsett vad så kan hon väl få slippa drev?
Citera
2026-01-13, 15:45
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Var har jag anklagat åklagaren?

Jag skrev utifrån Linneas upprörda perspektiv. Det finns alltid flera perspektiv än det allmänna.

Så du säger att Linnea anklagar åklagaren för att vara inkompetent och lätt att vilseleda för hennes man fick konsekvenser av sitt eget handlande 🤨
Citera
2026-01-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det har ingenting med arresten att göra.
Såhär ser dom flesta häkten ut ... en säng eller våningsäng
se på madrasserna. Över detta kan du sedan bädda... eller försöka bädda.
KLart du har jobbat där också.. Du har jobbat mycket du
Och.. det är oftast alltid blått av ngn konstig anl?
Men det vet väl du varför?

Ska ja lägga in fler bilder?
Sista bilden är från HALL kanske där du jobbat då?

https://static.bonniernews.se/ba/f081c43e-96a4-4bfe-8614-34f28157bdbe.jpeg?io=1&auto=webp&quality=60&width= 1540

https://motdrag.se/wp-content/uploads/2020/12/MMM1-1536x1024.jpg

https://static.bonniernews.se/ba/d023f662-5eca-47bf-96d9-0af6946ef392.jpeg?crop=5568%2C3132%2Cx0%2Cy290&wid th=1400&format=pjpg&auto=avif

Det fattar ju vem som helst att det är galon madrasser i cellerna. Det måste ju vara lätt att göra rent.

Det är svårt att diskutera det med en Vindunk.

Men du har gjort ett väldigt gott försök.
Citera
2026-01-13, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Så du säger att Linnea anklagar åklagaren för att vara inkompetent och lätt att vilseleda för hennes man fick konsekvenser av sitt eget handlande 🤨

Nej, var får du det ifrån?

Du tolkar text väldigt märkligt måste jag säga.
Citera
2026-01-13, 15:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Men snälla nån. Chrippa har ju valt Linnea över dottern hela den här tiden. Hade Chrippa och Linnea hållit sig till att Linnea inte får träffa dottern hade dom väl ändå haft delad vårdnad längre ellerhur?

Jag vet inte hur det är med dig, jag har inte barn heller ska tilläggas, men om jag hade haft det och det kom fram att min partner hade slagit dom hade jag lämnat direkt. Inte ett ord till.

Chrippa har ju själv sagt att Linnea slagit hans dotter. Men ni tror väl att Jocke stod med en pistol bakom kameran och hotade honom att säga det.

Julia har haft enskild vårdnad sedan i våras och det har inget med Linnea att göra.

Julia hade inget problem med det umgänget som är fastslaget i rätten förrän i juli/augusti 2025 när Chrippa och Linnea gifte sig.

Då plötsligt var Julia skitsur över att de gifte sig och liveade tom om detta. Sedan har det bara blivit värre och värre med en rejäl historieomskrivning allteftersom tiden gått.
Citera
2026-01-13, 15:51
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Nej, var får du det ifrån?

Du tolkar text väldigt märkligt måste jag säga.

Du skrev om Linneas upprördhet och anledning till att hon skrek ”fuck Joakim Lundell”. Han har ju inget att göra med att kräftan blev häktad som en konsekvens av sina egna handlingar. Men enligt dig så var hon upprörd över att Lundell försett åklagaren med bevis på Kräftans egna handlingar?

Oerhört förvirrande. Hon borde snarare skrikit Fuck Christoffer Lundström 🤨
Citera
2026-01-13, 15:53
Medlem
Sjukt att Linnea är den som satte dit chrippa och drog igång strålkastarljuset mot Tjackballe på allvar.

Hade hinken förstått konsekvenser had hon mått åtminstone lite dåligt över det nu.

Hoppas dock Chrippa mår lite dåligt där han sitter över valen han gjort som gör att han inte får träffa sin dotter alls. Även ifall han tidigare knappt brytt sig ändå som det verkar. Jag menar är man frist så blir man inte kriminell, än mindre med ett barn och eller familj.
Citera
2026-01-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Det fattar ju vem som helst att det är galon madrasser i cellerna. Det måste ju vara lätt att göra rent.

Det är svårt att diskutera det med en Vindunk.

Men du har gjort ett väldigt gott försök.
Det var det dummaste jag hört. Det är i arresten det är galonmadresser. På häktet är det vanliga sängar med lakan, kudde och filtar.
Citera
2026-01-13, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Nej , det där visar snarare att du inte förstår vad som är juridiskt hållbart.

Juridiskt hållbar bevisning prövas av domstol, inte av åsikter eller formuleringar i media.

Om det funnits faktisk grund för att Joakim skulle ha fejkat stämplingen hade det framförts processuellt av ombudet genom invändningar, bevisning eller jäv inte via spekulationer i efterhand.

Att upprepa ”det är juridiskt hållbart” gör det inte sant. Rättsprocesser avgörs av bevis, inte narrativ.

Ingen av oss vet exakt vad som skett eller kommer att ske med den sk stämplingen.

Det enda som är fastslaget är att den aktuella mobilen befann sig på Jockes adress när stämplingen skulle ha skett samtidigt som Chrippa och Linnea befann sig i Dubai.
Citera
2026-01-13, 15:57
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ingen av oss vet exakt vad som skett eller kommer att ske med den sk stämplingen.

Det enda som är fastslaget är att den aktuella mobilen befann sig på Jockes adress när stämplingen skulle ha skett samtidigt som Chrippa och Linnea befann sig i Dubai.

Fastställt enligt rättsväsendet eller fastställt enligt Kräftan?
Citera
2026-01-13, 15:58
Medlem
BeppoYapps avatar
Tycker Paranoid hade passat honom bättre 😎
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Haha så hon körde ingen läppsynk och lite tårar på TT till den låten?
Mmm det är så fjortis.
Jag hoppas på dom där 2 håller ihop. Dom är som skapta för varandra.

Chrippa kan ta..
Love Made Me Stupid med Elin Lanto
Citera
2026-01-13, 16:01
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det var det dummaste jag hört. Det är i arresten det är galonmadresser. På häktet är det vanliga sängar med lakan, kudde och filtar.

Du har fel. Du kanske önskar att det var så. På en ANSTALT... Dvs Fängelse. Trodde jag att det var riktiga madrasser men tydligen inte med tanke på bilden från HALL. HALL är ingen arrest det är ett FÄNGELSE!

Och FÄNGSLAD har jag aldrig varit. Bara suttit i arrest och häkte och det var samma jävla blå madrasser på bägge ställen.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-01-13 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in