2026-01-11, 23:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
CALLE HALFVARSSON TAPPADE FANAN PÅ OS

Intervju med Calle efter invigningen:

"Jag vet inte vad som hände. Det är som att jag inte känner igen min kropp där jag går med fanan. Plötsligt viker sig armen. Det är konstigt. Jag har aldrig känt mig så trött. Var helt enkelt tvungen att bryta och lämna över fanan."

Calle Halfvarsson blir därmed historisk som den första atlet som bryter en fanbäring. Men megastjärnan får stöd av Byström efteråt. "Är man trött så finns det ingen mening att plåga sig själv i onödan. Calle gjorde helt rätt som bröt"

Fy så nedrigt

Citera
2026-01-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
CALLE HALFVARSSON TAPPADE FANAN PÅ OS

Intervju med Calle efter invigningen:

"Jag vet inte vad som hände. Det är som att jag inte känner igen min kropp där jag går med fanan. Plötsligt viker sig armen. Det är konstigt. Jag har aldrig känt mig så trött. Var helt enkelt tvungen att bryta och lämna över fanan."

Calle Halfvarsson blir därmed historisk som den första atlet som bryter en fanbäring. Men megastjärnan får stöd av Byström efteråt. "Är man trött så finns det ingen mening att plåga sig själv i onödan. Calle gjorde helt rätt som bröt"

Och så klassikern: Jag och mina tränare vet vad jag kan när jag är i form. Jag har visat det flera ggr på träning. Jag har ändå en positiv känsla och får jag åka världscup nu och sen komma i form en månad förstärker jag ett stafettlag trots att tio åkare är bättrre
Citera
2026-01-12, 11:31
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Skämtar han eller tror han att han har egna regler för att komma med i OS? Har är ju långt ifrån de bästa t o m på nationella tävlingar. Ett framtidskriterium finns det men inget veterankriterium. Jag förstår inte den mediala bevakningen. Han har i princip aldrig haft resultat, det blir ju nästan så att han hånas av all bevakning utan att förstå det själv.
Det är synd om honom att han är så intelligensbefriad som han är. Jag kommer ihåg när han körde nån VC-sprint förra säsongen eller om det var förra igen, när Kläbo och övriga stannade upp på ett krön och körde tjuv och rackarspel, och Calle som var en bit efter gruppen stannade också upp för sig själv istället för att köra ikapp de andra, då är man osedvanligt korkad på alla sätt vilket bekräftas gång på gång av hans idiotiska satsningar.
Citera
2026-01-12, 11:35
Medlem
Helt körd verkar han då inte vara, tror han kan mäta sig bland de bästa svenskarna om han får tille tt bra lopp och är i form.
Citera
2026-01-12, 12:10
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Helt körd verkar han då inte vara, tror han kan mäta sig bland de bästa svenskarna om han får tille tt bra lopp och är i form.

Hans ev formtopp lär nog infinna sig lagom till Sommar-OS.
Citera
2026-01-13, 13:36
Medlem
Nu så. Dags att dominera
Citera
2026-01-13, 14:25
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Skämtar han eller tror han att han har egna regler för att komma med i OS? Har är ju långt ifrån de bästa t o m på nationella tävlingar. Ett framtidskriterium finns det men inget veterankriterium. Jag förstår inte den mediala bevakningen. Han har i princip aldrig haft resultat, det blir ju nästan så att han hånas av all bevakning utan att förstå det själv.

Vad är det han konkurrerar mot då? Johan Häggström? Johan Ekberg? Leo Johansson? Jävligt spännande och fräscha framtidsnamn.

Calle var tiondelar från en medalj på femmilen 2023. Vilka andra svenska åkare har den kapaciteten? Du skriver att han aldrig haft resultat. 18 pallplatser varav tre segrar är bättre än någon just nu aktiv svensk herråkare är i närheten av. Kommer Calle i form ska han till OS. Gör han inte det, då är är det bättre att skicka Jesper Persson till sprinten och låta övriga medelmåttor sitta i soffan med dig och andra syltryggar.
Citera
2026-01-13, 14:33
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Vad är det han konkurrerar mot då? Johan Häggström? Johan Ekberg? Leo Johansson? Jävligt spännande och fräscha framtidsnamn.

Calle var tiondelar från en medalj på femmilen 2023. Vilka andra svenska åkare har den kapaciteten? Du skriver att han aldrig haft resultat. 18 pallplatser varav tre segrar är bättre än någon just nu aktiv svensk herråkare är i närheten av. Kommer Calle i form ska han till OS. Gör han inte det, då är är det bättre att skicka Jesper Persson till sprinten och låta övriga medelmåttor sitta i soffan med dig och andra syltryggar.
Extra surt var det i.o.m. att Porr-Wille (brons) tog ett "taktiskt gult kort" genom att fuskskejta ~200m från mål.
(Även Calle fick gult kort loppet, men i ett tidigare skede.)

Edit: Leo borde ligga bäst till men det är 2 platser. Och det brukar alltid vara jämnt om de sista platserna.
Senast redigerad av Teobald Thor 2026-01-13 kl. 14:41.
Citera
2026-01-13, 14:36
Medlem
På femmilen och stafetten kanske Calle skulle kan vara aktuell. Hans jävla sprintsatsning däremot.. den ger jag inte mycket för.
Citera
2026-01-13, 14:37
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Extra surt var det i.o.m. att Porr-Wille (brons) tog ett "taktiskt gult kort" genom att fuskskejta ~200m från mål.
(Även Calle fick gult kort loppet, men i ett tidigare skede.)

Jag tycker dessutom att Wille tränger Calle strax innan upploppet.
Citera
2026-01-13, 15:23
Medlem
Horungen uttagen till Oberhof. Åker han fortare än Elvira Öberg?
Citera
2026-01-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...

18 pallplatser...fantastiskt. Och senaste var ngn månad sedan eller 10 år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in