2026-01-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det känns inte så intressant på damsidan att ta ut något mer än sprint och skiathlon på förhand. I dessa så lär sju av åtta köra.

Sen får man värdera formläget och det går inte att utesluta att det bara blir ett lopp för Frida.
Enig
Citera
2026-01-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Lisa Eriksson & Evelina Crüsell (distans) och Elin Näslund (sprint).

Erica Lavén lägger jag till
Citera
2026-01-13, 13:31
Medlem
I övrigt god chans för många att putsa sina PB:n i VC när många starka namn avstår i helgen.
Citera
2026-01-13, 13:35
Medlem
bcdefgs avatar
Min bild inför OS är att grundplanen för damerna borde vara rätt klar
Skiatlon: Ebba, Frida, Moa, Jonna (Ribom)
Sprint: Johanna, Jonna, Linn, Maja (Ribom)
10 km: Ebba, Frida, Moa, Jonna (Maja)
Stafett: Moa, Frida, Ebba, Jonna (Linn reserv i klassiskt, Maja i fristil)
Teamsprit: Maja och Jonna (öppet om reserv - Linn har ju knappt tävlat i fristil I vinter)
50 km: Ebba, Frida, Jonna + en av Moa, Linn eller Ribom. Tror nog Moa står över om inte i superform, detta för att ladda för världscupen. Så bästa gissningen är nog Linn.

Men detta är en grundplan som är öppen för ändringar utifrån vilken form åkarna har (samt risk för sjukdom och skador).
Enbart skiatlon och sprint lär vara uttagna när de åker till OS
Citera
2026-01-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Känner mig trygg när King Calle är tillbaka och försvarar de svenska färgerna i världscupen!

Någons teori om att Hagström redan fått en plats i OS-sprinten förstärks efter uttagningen.

Toppen att Calle får chansen. Nu får vi hoppas att formen stigit. Det krävs nog minst en topp 6 placering för att han skall tas ut till OS. Troligtvis är det många OS-klara som står över Oberhof. I alla fall måste han vara bäste svensk.
Senast redigerad av Challe321 2026-01-13 kl. 13:38.
Citera
2026-01-13, 13:37
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Erica Lavén lägger jag till
Instämmer
Citera
2026-01-13, 14:23
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Känner mig trygg när King Calle är tillbaka och försvarar de svenska färgerna i världscupen!

Någons teori om att Hagström redan fått en plats i OS-sprinten förstärks efter uttagningen.

Finns det nån som får så många chanser som den mannen.

Han får nog en OS biljett, även om han är 4 minuter efter segraren

I OS får han två lopp varav han kommer bryta bägge. Magproblem i ena och förkylningskänning i det andra.
Citera
2026-01-13, 14:28
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Toppen att Calle får chansen. Nu får vi hoppas att formen stigit. Det krävs nog minst en topp 6 placering för att han skall tas ut till OS. Troligtvis är det många OS-klara som står över Oberhof. I alla fall måste han vara bäste svensk.

Han kommer antagligen att vara bästa svensk och då kommer det räcka att vara topp 12.
Citera
2026-01-13, 14:30
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Min bild inför OS är att grundplanen för damerna borde vara rätt klar
Skiatlon: Ebba, Frida, Moa, Jonna (Ribom)
Sprint: Johanna, Jonna, Linn, Maja (Ribom)
10 km: Ebba, Frida, Moa, Jonna (Maja)
Stafett: Moa, Frida, Ebba, Jonna (Linn reserv i klassiskt, Maja i fristil)
Teamsprit: Maja och Jonna (öppet om reserv - Linn har ju knappt tävlat i fristil I vinter)
50 km: Ebba, Frida, Jonna + en av Moa, Linn eller Ribom. Tror nog Moa står över om inte i superform, detta för att ladda för världscupen. Så bästa gissningen är nog Linn.

Men detta är en grundplan som är öppen för ändringar utifrån vilken form åkarna har (samt risk för sjukdom och skador).
Enbart skiatlon och sprint lär vara uttagna när de åker till OS

Jag tror att stora minusvarianten i OS blir Moa och plusvarianten blir Linn (om hon inte bryter benet i matsalen eller något liknande)
Citera
2026-01-13, 15:04
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Jag tror att stora minusvarianten i OS blir Moa och plusvarianten blir Linn (om hon inte bryter benet i matsalen eller något liknande)

Fast det känns som Moa är bättre än nånsin den här säsongen. Mycket jämnare. Två i världscupen och har lyckats ok även i sprint. Jag tror inte på guld men kanske ett brons om hon har tur. Jag tror Jonna tar 4 Guld om hon får vara frisk och det inte blir några missöden i sprinten som vurpa eller bruten stav på fel ställe.
Citera
2026-01-13, 15:18
Medlem
Citat:

Gäller det Ribom också?
Citera
2026-01-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Amerikansk uttagning om sista OS-platserna
Inte på tjej sprinten iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto