2026-01-13, 13:02
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag kan inte pausa spelet. Det fryser. Men ser inget menu eller någonting.

Vadå, sitter du o stirrar på
spelskärmen i flera dygn o väntar på att rockstar support ska hjälpa dig?

De kommer inte att hjälpa
dig.

Döda processen o starta spelet på nytt. Ladda senaste auto save.
Citera
2026-01-13, 13:24
Medlem
Citat:
Jag kan inte pausa spelet. Det fryser. Men ser inget menu eller någonting.

Dutch ger inte dynamit, förs han pratar och efter cutscene. Problemet för min del att han inte pratar överhuvudtaget och det blir inte ens en cutscene. Därav har jag inte dynamit. Det är där spelaren helt enkelt får sitt första dynamit och lär sig att man kan använda dynamit för att öppna saker, dörrar, m.m.

Jag kan inte skjuta eller någonting.

Tråkigt att bugg finns i PC.

Undra om det vore något om Rockstar själva på något sätt kör en refresh på hela spelet. Å andra sidan, kanske alla spelare då förlorar sina save. Aja...

Skrev nyligen till support. Får se vad som händer.

Har du ändrat till Vulkan? Sett att folk har problem med DirectX.
Citera
2026-01-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Har du ändrat till Vulkan? Sett att folk har problem med DirectX.
Ja, jag har redan provat allt det där. Så jag har fått olika tips ifrån support redan om det där, med olika inställningar, rensningar, grafikinställningar, ominstallationer, verifierad inställningar och omstart på datorn, efter olika ominstallationer, stänga ner bakgrunds program, m.m. Så jag är mitt i support med andra saker. Mer ''avancerade'' saker. Så jag har ständig kontakt med support om detta. Så tack för det tipset du ger, men det där har redan provats.
Citera
2026-01-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Vadå, sitter du o stirrar på
spelskärmen i flera dygn o väntar på att rockstar support ska hjälpa dig?

De kommer inte att hjälpa
dig.

Döda processen o starta spelet på nytt. Ladda senaste auto save.
Är du seriös nu?

Tror du på riktigt att jag sitter och råstirrar på skärmen och inte gör något? Jag har provat olika saker, samtidigt som support faktiskt ger mig tips. Jag provar utifrån tipset. Ominstallationer m.m, har jag provat.
Citera
2026-01-13, 15:44
Medlem
guderis avatar
Citat:
Är du seriös nu?

Tror du på riktigt att jag sitter och råstirrar på skärmen och inte gör något? Jag har provat olika saker, samtidigt som support faktiskt ger mig tips. Jag provar utifrån tipset. Ominstallationer m.m, har jag provat.

Om du kör på PC borde det väl finnas någon mod eller något script som kan trigga igång eller göra reset på de kriterier som krävs för att spelet ska rulla vidare?
Citera
2026-01-13, 19:12
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Är du seriös nu?

När jag bad dig ladda ett save så skrev du att du inte kunde det.

Pajas.
Citera
2026-01-13, 19:48
Medlem
Citat:

Pajas.
Om du inte förstår, så förstår du inte. Tack och hej!
Citera
2026-01-14, 16:01
Medlem
putteH_s avatar
Citat:

Pajas.
Han trollar bara. 😂
Citera
2026-01-16, 16:38
Medlem
Det kommer bli första gången som jag spelar färdigt storyn i ett spel av den här typen från Rockstar och undrar om jag kommer ha möjlighet att fortsätta med sidouppdragen när jag är färdig med storyn?

Har haft spelet sen det släpptes men bara spelat lite på det i början och påbörjade spelet igen för några dagar sen.
Citera
2026-01-18, 06:40
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Det kommer bli första gången som jag spelar färdigt storyn i ett spel av den här typen från Rockstar och undrar om jag kommer ha möjlighet att fortsätta med sidouppdragen när jag är färdig med storyn?

Har haft spelet sen det släpptes men bara spelat lite på det i början och påbörjade spelet igen för några dagar sen.

Inte för att spoila någonting, vet inte om du är i epilogen än, men ja du kan fortsätta efter hela storyn är klar, men vissa sidouppdrag kanske inte är tillgängliga längre.
Citera
2026-01-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan

Går att göra det mesta efter story men det finns en lista på diverse ställen, sök på rdr2 missable content så får du fram vad och när det inte längre är tillgängligt.

Om ditt mål är att 100%a spelet så ska det som går att missa inte påverka procenten, just eftersom det går att missa.att missa.t missa.t missa.
Senast redigerad av PolarePehrsson 2026-01-18 kl. 13:14.
Citera
2026-01-18, 13:41
Medlem
XtraXs avatar
Visste inte att South park gjort bett avsnitt där de driver med spelet och dess spelare, riktigt roligt iallafall.

Godbitarna från avsnittet.

https://youtu.be/RrKvTVLoC_g?si=KWq4L7dGKOfQO3LQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in