Citat:
Ursprungligen postat av
jagfunderar
Men vad i helvete..
Jag hade rensat ordentligt, sedan började Lexbase med deras nya "tjänst" och plötsligt syns mitt namn gällande ett ärende som är över 13 år gammalt!
Hur gör jag för att få bort det där från Googles sökresultat?
Kommer Google att gå med på det?
Jag tänker inte kontakta Lexbase, för de skiter totalt i vad man säger.
Sedan undrar jag om det går att ta bort information om sig själv, om man exempelvis sitter i bolagstyrelse? Få bort sökresultat som där namn och liknande syns på exempelvis Allabolag.se?
Tack
P
Det finns en person som lyckats radera sina domar från Lexbase. Mannen bakom Krafman.se "kreditupplysning":
Citat:
Ursprungligen postat av
Havererad
Något märkligt har hänt - Per-Inge Krafman är borta från Lexbase!
Efter att ha läst inlägg här på Flashback, där de skriver att Per-Inge hänvisar till att folk som kommunicerar med honom har "läst på Flashback", så tänker jag att han läst i denna tråd om att han fanns på Lexbase och då på något sätt tagit bort sig från Lexbase.
Jag tycker mig ha läst i andra trådar att det närmast är omöjligt att ta sig ut Lexbase om man hamnat där. Jag kanske missminner mig, men jag tycker mig minnas att många klagat på att Lexbase inte tar bort dem.
Jag tror att äldre domar kan bli borttagna från Lexbase om de sorteras bort i den aktuella domstolen av ålder, men det var endast någon ensataka av domarna på Lexbase med Per-Inge som var så pass gamla. Vad kan ha använt för argumentering för att komma bort från Lexbase, många här på Flashback skulle vara hjälpta av Per-Inges argument?
Här skulle Per-Inge kunna göra en föredömlig insats till skillnad för de gärningar han tar upp i domstolar som absolut är i gråzonen av vad gemene man tycker är ett ärligt handlande.
Domarna som fanns på Lexbase, men inte finns längre:
Mora Tingsrätt, mål nr. T 75-11
Helsingborgs Tingsrätt, mål nr. T 7326-20
Kristianstads Tingsrätt, mål nr. FT 3032-21
Uppsala Tingsrätt, mål nr. T 2794-22
Per-Inge Krafman tar inte ens bort uppgifter om historiska bolag människor har haft kopplingar till, det vill säga, företag som är avslutade för flera år sedan - allt för att få mer träffar i sökresultat. Även om du skulle kunna ta bort dina uppgifter från andra webbsidor, så kommer Per-Inge Krafman att visa dina uppgifter enbart för att tjäna så mycket pengar som möjligt på dig.