2026-01-13, 10:45
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då satt du väl i fyllcell eller kalcell.
För man har inte galon i madrasserna i normalcell.

I tråden har man påstått Jönköping och det är sannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Nu kommer chrippa säkert sitta där och tänka igenom sina livsval. Har han mer än 30 IQ så inser han att det är linnea som förstört hans liv inte hans bror, som försökte rädda honom.

Undra vem som kommer dumpa vem, för slut kommer det ta mellan dom tids nog
Citera
2026-01-13, 10:47
Medlem
Kan folk bara sluta försvara pappskallen. Han sitter häktad på grund av sitt eget högmod.

Ja, allt är en enda röra men Jockiboi har inte makt över en svensk tingsrätt. Och om han nu mot förmodan skulle ha det, är det då inte märkligt att ingen hävdar jäv? Varför skriks det om korruption överallt utom där det faktiskt spelar roll?

Ni som försvarar honom bör lär er lagen. Förstå också att det sätt Chrippa har fortsatt bete sig på efter domen snarare är mer ammunition för åklagaren än något som hjälper honom.
Citera
2026-01-13, 10:58
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakow20
Att han riskerar att häktas? Är inte det rätt tydligt att det var därför?

Jo, man kan tycka det om man är normalbegåvad. Men han har ju duckat så oerhört många andra varningssignaler. Jag är bara intresserad över hur hans psyke och intelligens (?) funkar.
Citera
2026-01-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Kommer ni ihåg att dom nämnde en stämpling i dokumentären?

Här är varför jag känner mig säker på att Joakim riggade stämplingen 14/3 2024 som Chrippa anklagades för. Ta er gärna tiden att läsa igenom detta och avgör själva om det utgör tillräckligt många indicier för att kunna bilda er en uppfattning om vem som egentligen ligger bakom stämplingen och fäll upp alla flikar för detaljeras info. Allt detta finns återgett i videos och storys postade av Anjp och Chrippa vid olika tillfällen, hänvisningar till källorna finns längst ner i inlägget.

Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024

Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott

Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen

13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden

14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten

Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024

Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen

Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller

Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo

Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna

Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om

Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum

Källor till varje punkt:

Om det här vore hållbart juridiskt hade det framförts av ett ombud, inte i PM och trådar på nätet.
Citera
2026-01-13, 11:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nej, först satt jag i arresten där var det bara en galonmadrass på golvet, inte ens toa. Typ fyllecell sedan blev jag flyttad till häktet.
Asså... Vad vet du? Har du suttit häktad?
Chrippa går inte genom arresten, utan det blir raka vägen upp till häktet och alltså inga galonmadrasser.
Nej, jobbat i såna lokaler.
Citera
2026-01-13, 11:36
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vart sitter han? Vet du det?

Jönköping
Citera
2026-01-13, 11:37
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Innan Soc blev inblandad träffade han sin dotter. Det är senaste halvåret när Jocke förbjudit Julia att låta honom träffa henne han han inte har kunnat träffat sitt barn.
Jag skiter i om dom har träffats eller inte. Det jag menar är att Chrippa gång på gång har valt Linnea över hans dotter. Min poäng var då att han verkar älska Linnea mer än hans egen dotter vilket (Enligt mig) är helt sinnessjukt
Citera
2026-01-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Om det här vore hållbart juridiskt hade det framförts av ett ombud, inte i PM och trådar på nätet.
Det är juridiskt hållbart. Joakim fejkade stämplingen.

Advokaten menar bland annat att det ”framstår som osannolikt” att hennes klienter skulle genomgå en förundersökning och brottsmålsprocess ”för att på falska grunder anklaga de misstänkta”.
Citera
2026-01-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Jag skiter i om dom har träffats eller inte. Det jag menar är att Chrippa gång på gång har valt Linnea över hans dotter. Min poäng var då att han verkar älska Linnea mer än hans egen dotter vilket (Enligt mig) är helt sinnessjukt
När har han gjort det? Det är inte sant heller och din teori är en illasinnad sinnessjuk teori.
Citera
2026-01-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Men snälla någon. Du och Micro är stöpta i samma korkade form som båda får det till att det där uttalandet är till Jockes nackdel.
Hur kan Chrippa skickat stämplingen från en telefonen bara Jocke hade tillgång till?
Citera
2026-01-13, 12:04
Medlem
Citat:
Mönster som redan kunnat avskrivas som desinformation.

Linnea kan vara gravid, behandla henne därefter.

Bilden som hon lade ut på snap är från tidigast september, då hon gjorde en bladder scan eller liknande. Skulle hon varit gravid då så skulle magen vara betydligt större. Hon vill bara ha reaktioner. Hon eldar på detta trots att hon säger att hon vill vara ifred.
Citera
2026-01-13, 12:07
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
När har han gjort det? Det är inte sant heller och din teori är en illasinnad sinnessjuk teori.

Är du efterbliven?
Han har gjort det hela tiden. Har man barn så väljer man inte att vara tillsammans med ett jävla psycho som nedvärderar och mobbar barnets utseende. Man lämnar äcklet och väljer att vara med sitt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in