Citat:
Ursprungligen postat av
Fleavmoe
Granskade en av bilderna på MGM noggrannare. Hans örhängen är precis som hårspännena, mycket barnsliga:
litet rött hjärta, en fjäril och en regnbåge.
Jag har tjatat tidigare om autopedophilia* (se nedan förklaring) och funderar än mer i dessa led nu. Lägg till alla gosedjur i förarhytten och små bröst han försökt skapa.
MGM tycks vilja se ut som ett barn/ung flicka snarare än vuxen kvinna i den ålder han är i.
Han har även i förhör och av omgivningen beskrivits som barnslig och att inte tar något på riktigt allvar. Det finns förstås andra förklaringar till att agera så. Men det är en dubbelhet i att vilja vara så liten/se så barnslig ut genom olika attribut, och på samma gång ha så mycket makt och kontroll över andra.
*"Autopedophilia, or sexual arousal by the idea of being a child (...). Furthermore, autopedophilic men tended to be sexually aroused by imagining themselves as the kinds of children (with respect to gender and age) to whom they are sexually attracted)".
Jag är fortfarande med dig 100 % på detta. Känns som den anledningen bara blir starkare och starkare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ragnar-Lotte
Jag misstänker det också, men tre polisbilar med blåljus i Rönninge är ovanligt, skulle jag säga.
Jag menar att han borde ha blivit dömd för mordförsök, eftersom han hade sökt efter sjuka saker på sin dator, till exempel hur man gör någon medvetslös eller sökt efter döda kroppar, och liknande.
Polisen hittade inte heller buntbanden och silvertejpen som han hade köpt på Biltema när de genomsökte hans garage och bil. Detta tyder på att han hade gjort sig av med dem tillsammans med sina kläder, skor, handskar och ghoulmasken. Polisen godtog helt enkelt hans förklaring, där han säger att han ångrade sig i samma sekund som 10-åringen var i bilen, samt att han inte hade planerat att skada barnet.
Vidare är hans märkliga beteende i fängelset, där han pratar positivt om det som hänt, ett starkt tecken på att straffet borde ha varit betydligt hårdare.
S 564 i FUP hittar du buntbanden.
Silvertejpen sa han i förhör vart de kunde hitta den, kommer inte ihåg på rak arm just nu om det sen kollades upp eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
sylla
Ja precis vad jag misstänkte! I Såna grupper är dom ju inte normala nånstans, dom själva kanske inte vågat gjort något av brotten men triggar/manipulerar andra hårt. Säkerligen har han blivit ut mätt av bilderna som fanns att tillgå begränsad liksom och det tjatas om att han måste dela bilder. Han har väntat på att våga och Nu var tiden kommen! Tror även han tagit något lugnande (benso) innan han utförde brotten!
Citat:
Ursprungligen postat av
mrsloccitane
Precis. Jag tänker att fler gärningsmän möjligtvis kan vara sådana som tagit del av bildmaterial, som förmodligen finns på kroppen, och inte vid själva dådet i sig. Förmodligen även uppmuntrat och hetsat på honom att begå detta dåd för att få fortsatt tillgång till material, som vi kunde läsa i FUPen från 2019.t
Ja men precis.
Skulle det kunna inräknas fler GMs tror jag inte "bara uppladdningar" räknas, dvs andra som tagit del av hans uppladdningar av brottet, de skulle i så fall få en egen utredning så att säga, utan som Sylla var inne på igår att de i gruppen/eller par triggar varandra till olika dåd.
Uppvigling till mord tex
Jag tror inte att han utfört brottet/brotten ihop med någon annan dock, utan medverkan från andra är mest troligt över nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TornstromMy
intressant att de inte utesluter andra GM's, jag är tämligen säker på att detta as agerat ensam
Som jag skrev här ovan är det nog i så fall genom perversa grupper på Darknet och allt vad som finns, där de i grupperna triggar varandra.