2026-01-13, 10:50
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagasakiMonAmour
Jag vill minnas att det stod i lokalgrupper/tidningar för något år sen om att en man följde efter flickor i Bromma/Mariehäll? Men kan inte hitta något om det. Tänkte att det kanske har ett samband då Robins mamma bott i närheten på hem.

Denna från sept 2024?

https://www.mitti.se/nyheter/flera-kvinnooverfall-i-bromma-6.3.248797.556db0f1a5

Citera
2026-01-13, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Att barn är lojala med sina föräldrar känner jag väl till. Men det lustiga här är ju att personen påstår att mamman inte drack något alls men kan istället säga att hon tog andra preparat och fick psykos etc.

Javisst det kan vara så att en del som växer upp med alkoholiserade föräldrar håller det långt ifrån sig. Skyddar föräldern in i det sista etc.

Det kan också vara så att den här mamman inte hade alkoholproblem utan bara drack "som alla andra" - vad vet jag, men jag vill ändå vara lite mer restriktiv med att tro på vad någon som utger sig vara någon, skriver.

Jag tror dock att oavsett föräldrars eventuella drickanden eller inte, finns förklaringen till MGM:s beteenden i helt andra saker men att många faktorer samverkar och inverkar. Inklusive ens uppväxtvillkor som kan fungera skyddande eller inte, om ett barn har psykisk sjukdom.
Men skogen hade ändå inte behövt skriva ". Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin"

R föddes säkert med psykopatiska drag. Hans mamma verkar ju vara tvättäkta narcissist. Allt handlar om henne. Lagt upp en massa inlägg på fb och många foton på sig själv, en del drömmandes om att finnas på affischer, stå i rampljuset. Även om narcissister inte behöver vara psykopater så ligger dessa ju nära varandra, till viss del överlappandes.
Citera
2026-01-13, 10:56
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att det stod i lokalgrupper/tidningar för något år sen om att en man följde efter flickor i Bromma/Mariehäll? Men kan inte hitta något om det. Tänkte att det kanske har ett samband då Robins mamma bott i närheten på hem.
OCH R brukade enligt FUP spendera tid på flygplatsområde. Lite närmare dit än till Arlanda.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-01-13 kl. 10:59.
Citera
2026-01-13, 10:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag är rädd att han i egenskap av "kvinna" tagit emot/köpt djur som det tyvärr är så vanligt att folk dumpar efter ett tag av diverse anledningar. Tyvärr är det väl inte ovanligt att sexualsadister och psykopater ger sig på värnlösa djur, dessa förövare är ju både fega som kan ge sig på de som är mindre och svagare, och saknar empati och moralkompass.
Inget av det du nämnde stämmer in på dessa personer.. men "sommarkatter" tar väll de flesta som är ensamma

Vet goofy kvinna som man inte ser som psykopat vid första anblick .. det är först efter "många bäckar små" som de skyller på autism m.fl.
Citera
2026-01-13, 10:59
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Men skogen hade ändå inte behövt skriva ". Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin"

R föddes säkert med psykopatiska drag. Hans mamma verkar ju vara tvättäkta narcissist. Allt handlar om henne. Lagt upp en massa inlägg på fb och många foton på sig själv, en del drömmandes om att finnas på affischer, stå i rampljuset. Även om narcissister inte behöver vara psykopater så ligger dessa ju nära varandra, till viss del överlappandes.

Var det inte förra RPUn (2019) som fastslog att R hade en "övertro på sin egen förmåga" (minns inte ordagrant citat)
Citera
2026-01-13, 11:02
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Denna från sept 2024?

https://www.mitti.se/nyheter/flera-kvinnooverfall-i-bromma-6.3.248797.556db0f1a5

Intressant! Är det inte samma tid han var utan körkort?
Citera
2026-01-13, 11:02
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Granskade en av bilderna på MGM noggrannare. Hans örhängen är precis som hårspännena, mycket barnsliga:

litet rött hjärta, en fjäril och en regnbåge.

Jag har tjatat tidigare om autopedophilia* (se nedan förklaring) och funderar än mer i dessa led nu. Lägg till alla gosedjur i förarhytten och små bröst han försökt skapa.

MGM tycks vilja se ut som ett barn/ung flicka snarare än vuxen kvinna i den ålder han är i.

Han har även i förhör och av omgivningen beskrivits som barnslig och att inte tar något på riktigt allvar. Det finns förstås andra förklaringar till att agera så. Men det är en dubbelhet i att vilja vara så liten/se så barnslig ut genom olika attribut, och på samma gång ha så mycket makt och kontroll över andra.

*"Autopedophilia, or sexual arousal by the idea of being a child (...). Furthermore, autopedophilic men tended to be sexually aroused by imagining themselves as the kinds of children (with respect to gender and age) to whom they are sexually attracted)".
Jag är fortfarande med dig 100 % på detta. Känns som den anledningen bara blir starkare och starkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar-Lotte
Jag misstänker det också, men tre polisbilar med blåljus i Rönninge är ovanligt, skulle jag säga.

Jag menar att han borde ha blivit dömd för mordförsök, eftersom han hade sökt efter sjuka saker på sin dator, till exempel hur man gör någon medvetslös eller sökt efter döda kroppar, och liknande.

Polisen hittade inte heller buntbanden och silvertejpen som han hade köpt på Biltema när de genomsökte hans garage och bil. Detta tyder på att han hade gjort sig av med dem tillsammans med sina kläder, skor, handskar och ghoulmasken. Polisen godtog helt enkelt hans förklaring, där han säger att han ångrade sig i samma sekund som 10-åringen var i bilen, samt att han inte hade planerat att skada barnet.

Vidare är hans märkliga beteende i fängelset, där han pratar positivt om det som hänt, ett starkt tecken på att straffet borde ha varit betydligt hårdare.
S 564 i FUP hittar du buntbanden.
Silvertejpen sa han i förhör vart de kunde hitta den, kommer inte ihåg på rak arm just nu om det sen kollades upp eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja precis vad jag misstänkte! I Såna grupper är dom ju inte normala nånstans, dom själva kanske inte vågat gjort något av brotten men triggar/manipulerar andra hårt. Säkerligen har han blivit ut mätt av bilderna som fanns att tillgå begränsad liksom och det tjatas om att han måste dela bilder. Han har väntat på att våga och Nu var tiden kommen! Tror även han tagit något lugnande (benso) innan han utförde brotten!

Citat:
Ursprungligen postat av mrsloccitane
Precis. Jag tänker att fler gärningsmän möjligtvis kan vara sådana som tagit del av bildmaterial, som förmodligen finns på kroppen, och inte vid själva dådet i sig. Förmodligen även uppmuntrat och hetsat på honom att begå detta dåd för att få fortsatt tillgång till material, som vi kunde läsa i FUPen från 2019.t

Ja men precis.

Skulle det kunna inräknas fler GMs tror jag inte "bara uppladdningar" räknas, dvs andra som tagit del av hans uppladdningar av brottet, de skulle i så fall få en egen utredning så att säga, utan som Sylla var inne på igår att de i gruppen/eller par triggar varandra till olika dåd.

Uppvigling till mord tex

Jag tror inte att han utfört brottet/brotten ihop med någon annan dock, utan medverkan från andra är mest troligt över nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
intressant att de inte utesluter andra GM's, jag är tämligen säker på att detta as agerat ensam

Som jag skrev här ovan är det nog i så fall genom perversa grupper på Darknet och allt vad som finns, där de i grupperna triggar varandra.
Citera
2026-01-13, 11:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Var det inte förra RPUn (2019) som fastslog att R hade en "övertro på sin egen förmåga" (minns inte ordagrant citat)
Var hittar man RPUn (2019) ?
angående tråd
(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Citera
2026-01-13, 11:07
Medlem
Citat:
Jo, läste det faktiskt nyss i länken nedan. Följande ska vara från RPUn (orkar inte leta upp och kolla igenom den just nu så litar att Sjöshult citerat korrekt):

"Säbb Hjerth uppfattas ha en något överdriven tilltro till sin egen förmåga. Han är även obekymrad inför framtiden..."

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/vilma-andersson-ville-domas-till-fangelse/

Även sista meningen är lite talande..
Citera
2026-01-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var hittar man RPUn (2019) ?
angående tråd
(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
I sammanfattningen första sidan i denna tråd
Citera
2026-01-13, 11:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
I sammanfattningen första sidan i denna tråd
Tack men jag erkänner att jag faktiskt inte hittar.
Jag har även OCR hanterat ett dokument så jag bör ju hittat det
Citera
2026-01-13, 11:13
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Intressant! Är det inte samma tid han var utan körkort?

Oklart. Han blev av med körkortet i Mars 2024, sålde en Saab i Juni 2024 och ägde en V70 i Augusti 2024.

Framgår inte när han fick tillbaka körkortet, men OM (ENDAST OM!) denna händelse har koppling till R så kan det sitta ihop med att han hade fått tillbaka körkortet och därför började tråla omgivningarna igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in