Citat:
Ursprungligen postat av
Snorrelino
Tre ton kokain är naturligtvis väldig mycket. Men det tar inte så stor plats som man skulle kunna tro.
Enligt ChatGPT blir volymen ca 3,5-5 m³ beroende på hur hårt det är packat.
En 40-fots container rymmer ca 67 m³. Så om man fyller upp en sån helt med bananer, apelsiner eller nåt som är stökigt att riva ut så är nog möjligheten att kunna få igenom ett hyfsat stort parti genom gränskontrollerna rätt god.
Har rätt svårt att tro att tullen hinner låta knarkhundar gå igenom varenda container i hamnarna. Så tyvärr är nog mörkertalet vad gäller lyckad smuggling väldigt stort. Att man drar iväg tre ton i en och samma sändning är nog dock väldigt ovanligt. Även om det inte direkt är min egen bransch...
Jag är inte heller i den Branschen men om man tänker högt .Så om man skall transportera ngt mycket värdefullt
Om det ' är Diamanter -Värdefull Konst -- Dator program för att komma åt banker
Så finns det människor som är experter .. Dessa experter som är fiffiga intelligenta sitter klurar över hur man gör
Ej heller släpper man iväg 3 Ton till en hamn ,, med " Onödigt " bra Övervakning
Jag har för några år sedan läst att Rotterdam + Hamburg har skärpt sina rutiner Frekvensen det fastnar i dessa hamnar kan göra att det blir " Dålig Affär " Om tullen tar det för ofta i tullen där .Man måste helt enkelt sluta försöka där.
Här ryktas om personal som är köpta i Helsingborgs hamn . Det skulle man så klart som transportör se som en stor fördel.
Jag tänker att man provar i början med mindre partier och om det verkar fungera .Kanske i många år .Så med köpt personal en historik med många laster som fungerat då tror man att det är riskfritt med stora laster.