2026-01-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det A skrivit..det måste du kunna tolka själv eller hur

Jag har läst det och försöker tolka det. Men jag läser inte in sådant som inte finns med. Inte heller köper jag allt som skrivs rakt av utan att försöka sätta mig in i det.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-13 kl. 00:33.
Citera
2026-01-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag har läst det och försöker tolka det. Men jag läser inte in sådant som inte finns med.
Ta det bokstsvligt och ifrågasätt det inte, försök
Citera
2026-01-13, 00:32
Medlem
Pastelclouds avatar
Om ”skogen” är brorsan borde han väl blivit förhörd om han har så mycket info han delar med sig om öppet i en flashbacktråd liksom?

Information om hår i burkar osv är ju bra bevis på händelser, som Boliden typ alltid frågar i förhör.
OM ”skogen” nu vill att GM ska fara rakt in i helvetet som vi andra så berätta allt märkligt!

Bårhuset är ju en väldigt udda och smått kopplande händelse till brottet - som skett medvetet med vilja och det känns svårt att skylla på psykisk sjukdom i en sån ”onödig” gärning?
Hoppas alla som varit i närheten av honom kan tipsa och förhöras för varje liten konstig/obehaglig grej han haft för sig så han faktiskt hamnar där vi alla vill.
Senast redigerad av Pastelcloud 2026-01-13 kl. 00:36.
Citera
2026-01-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Om ”skogen” är brorsan borde han väl blivit förhörd om han har så mycket info han delar med sig om öppet i en flashbacktråd liksom?

Information om hår i burkar osv är ju bra bevis på händelser, som Boliden typ alltid frågar i förhör.
OM ”skogen” nu vill att GM ska fara rakt in i helvetet som vi andra så berätta allt märkligt!

Det är ju en händelse som skett medvetet med vilja och det känns svårt att skylla på psykisk sjukdom i en sån ”onödig” gärning?
Hoppas alla som varit i närheten av honom kan tipsa och förhöras för varje liten konstig/obehaglig grej han haft för sig så han faktiskt hamnar där vi alla vill.

Ja, tänker att om brodern är den ende kvar i GM's familj så borde polisen ha kontaktat honom i första hand när GM greps. Han måste ha blivit informerad om läget ganska snabbt och förhörd av polisen angående GM.

För mig verkar det bara ganska otroligt att han sedan skulle sjunga ut här i forumet.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-13 kl. 00:50.
Citera
2026-01-13, 01:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja, tänker att om brodern är den ende kvar i GM's familj så borde polisen ha kontaktat honom i första hand när GM greps. Han måste ha blivit informerad om läget ganska snabbt och förhörd av polisen angående GM.

För mig verkar det bara ganska otroligt att han sedan skulle sjunga ut här i forumet.
Det finns andra trådar här på flashback där anhöriga, bekanta osv har skrivit så det är inget konstigt med det. A har väl inte detta fall inte lämnat ut uppgifter som skulle kunna vara hemliga.
I en del fall har blåljuspersonal lämnat ut viktig info vilket fått en del att kalla dessa för troll när det långt senare visade sig att det var sanna uppgifter.
Att brodern i detta fall skulle ha skrivit ett inlägg kan jag inte se som något konstigt eller märkvärdigt.
Citera
2026-01-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nog ingen fara då de verkar skryta över bedrifter och dela material i dessa medlemsgrupper.

Läste att han gick på it-gymnasiet men lärde sig ingenting, lärarna var helt kassa. Enligt honom själv.

Han är nog betydligt mer avancerad än vad han ger sken av.

Jag tror tyvärr du har helt rätt om hans utvecklade preferenser då han tycks avancerat från att reellt ge sig på barn till en vuxen kvinna.

Sen är det här med dofter helt klart väsentligt i något perverst sammanhang. Inte nog med de aparta filnamnen 2019, läste även att helgintresset var bla att åka och lukta/köpa parfym.

Att han kunde bli utsläppt så snabbt, med tanke på den grova anmälan från USA, är högst anmärkningsvärt. Och bestörtande.
Var finns informationenatt helgintresset var att åka och lukta/köpa parfym? Kan du möjligtvis länka får du gärna göra det?
Citera
2026-01-13, 01:35
Medlem
Citat:

Eftersom allt spårade ur här framförallt runt 1/1 med en hel drös rykten mot hela familjen, påhopp osv, så är det inte alls omöjligt att han kände att behövde skapa ett till konto och försvara sin familj och sig själv.
2/1 skapades kontot.

Går du in och läser alla inlägg från 1/1 och 2/1 så ser du att det eskalerade ganska rejält med rykten, påhopp osv, även väldigt mycket som gällde just brodern vilket kanske faktiskt talar för att han faktiskt är den riktiga personen.
Finns inga garantier såklart, men jag förstår absolut varför han isåfall startade kontot just det datumet och det känns inte riktigt som slumpen för att det är troll.
Jag gissar på att det var ev. A som skrev från ett annat konto tidigare också i tråden, som faktiskt styrker det han skrivit nu också som Skogen.

Sen får alla såklart tro på vad ni vill, men ville bara dela med mig. Jag kan ha superfel, igen såklart :-)
Nu kommer jag inte fortsätte skriva mer om familjen av respekt heller.
Senast redigerad av Dieseldoris111 2026-01-13 kl. 01:50.
Citera
2026-01-13, 01:37
Medlem
Citat:
Var finns informationenatt helgintresset var att åka och lukta/köpa parfym? Kan du möjligtvis länka får du gärna göra det?

I förhör med pappan tror jag gällande kidnappningen. Tror det kan vara ungefär runt 280-300 sidan, men orkar inte leta fram för att dubbelkolla. Men läste den idag så borde vara i närheten av det
Citera
2026-01-13, 03:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fresca
Tror inte det är han men är inte säker

Tycker inte heller det finns likhet. Frågan är då vem som är den riktiga. Hur binder du bilderna du PMade mig till Karl Stefan H född 1965-10-27 i Hässelby. Det finns en annan Stefan med det nya B-efternamnet.

Jag har bara sett ett konto på en släktforskningssida som startade några dagar före personens död och som uppdaterades sista gången en dag före hans död. Jag tar bort min bild.
Senast redigerad av PeterNoster 2026-01-13 kl. 04:05.
Citera
2026-01-13, 05:12
Medlem
Citat:

Pappa nämnde det en gång i förhör, och då vill jag minnas att han bara sa "köpa" och inte "lukta".

Personligen kan jag tänka att det kanske var nåt R gjort rätt nära i tid i förhållande till när förhöret hölls, och därav var något som låg pappa nära i minnet och inte nödvändigtvis var något som var en faktisk hobby för R.
Men det var bara min tanke när jag läste fuppen.
Citera
2026-01-13, 05:57
Medlem
Läste FUPen från 2019. Ngt som inte nämndes och som jag funderat på. Om han hade lyckats med kidnappningen. Vart skulle han ta henne. Hem till familjen? Till sitt pojkrum? Garaget? Eller ut till skogen, fastbunden, våldtagen. Och sen då? Lämna henne ensam i skogen eller mörda och göra sig av med kroppen?

Tror han var lika psyk då som det visat sig nu.
Citera
2026-01-13, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaaarkoooooo888
Läste FUPen från 2019. Ngt som inte nämndes och som jag funderat på. Om han hade lyckats med kidnappningen. Vart skulle han ta henne. Hem till familjen? Till sitt pojkrum? Garaget? Eller ut till skogen, fastbunden, våldtagen. Och sen då? Lämna henne ensam i skogen eller mörda och göra sig av med kroppen?

Tror han var lika psyk då som det visat sig nu.

Det nämns något ställe i gamla fup polisen frågar om, att han och pappan brukar fiska där, och där fanns bodar mm.

Självklart var han det då och även nu. Eventuellt kommer det hittas fler brott han är misstänkt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in