2026-01-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Rubriken är jäkligt missvisande.

Nej rubriken är riktig......https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ey75VK/tv4-slutar-sanda-i-marknatet-blir-betalkanal
Citera
2026-01-12, 17:34
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Nej det är den inte.

"I dag försvinner TV4:s sändningar via marknätet.

Kanalen kommer inte längre vara tillgängligt för de som följer sändningen via tv-antenn.
Enigt TV4 är det endast fyra procent som använder marknätet som sin enda tv-distribution."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y5R5nx/tv4-borta
Citera
2026-01-12, 17:44
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:

Kanalen kommer inte längre vara tillgängligt för de som följer sändningen via tv-antenn.
Enigt TV4 är det endast fyra procent som använder marknätet som sin enda tv-distribution."

Och det betyder samtidigt att det inte längre finns något helt kostnadsfritt sätt att titta på TV4. Marknätet var helt gratis för tittaren. Från och med nu behövs någon form av abonnemang eller avtal. Det kan vara du själv eller t.ex. hyresvärden som betalar, men betala måste man för att se tablå-tv från TV4.
Citera
2026-01-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det är inte bara landsbyggden. Finns många äldre villaområden i många vanliga småstäder där fiber antingen inte finns, eller är dyrt att ansluta till och något som äldre inte gjort då de normalt inte är storkonsumenter av bredband.

Precis. Min far har fiber till huset men inget abonnemang, han kör mobilt bredband med begränsad data.

Fiberabonnemang för villa är ju svindyrt numera, dyrare än mobilt med obegränsad data.
Citera
2026-01-12, 18:16
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Och det betyder samtidigt att det inte längre finns något helt kostnadsfritt sätt att titta på TV4. Marknätet var helt gratis för tittaren. Från och med nu behövs någon form av abonnemang eller avtal. Det kan vara du själv eller t.ex. hyresvärden som betalar, men betala måste man för att se tablå-tv från TV4.

Kollar man fortfarande genom marknätet 2026 är det dags att slänga tjockteven och komma in i matchen.
Citera
2026-01-12, 18:31
Avstängd
Citat:
Rubriken är jäkligt missvisande.
På vad sätt?
Citera
2026-01-12, 18:40
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
På vad sätt?

(FB) TV4 slutar vara gratis – blir betalkanal
Citera
2026-01-12, 18:42
Medlem
jesussugers avatar
Tv4 är en skitkanal av rang
Dom gånger jag kikar på TV4 är på lördagar när det är hockeylördag annars är kanalen skit.
Citera
2026-01-12, 19:29
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:

Det är nog TV4s egen vinklingdetta med fyra procent.

Jag misstänker många främst äldre som tillbringar flera månader i sin sommarstuga kommer börja vara missnöjda att inte kunna titta på Trisskrapande till förmiddagskaffe och laga middag med Efter fem skvalande i bakgrunden.
Citera
2026-01-12, 19:46
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Det är nog TV4s egen vinklingdetta med fyra procent.

Jag misstänker många främst äldre som tillbringar flera månader i sin sommarstuga kommer börja vara missnöjda att inte kunna titta på Trisskrapande till förmiddagskaffe och laga middag med Efter fem skvalande i bakgrunden.

Det kan jag förstå har själv inga finesser i stugan så tv4 går bort. Får köra internetdelning mellan paddan och mobilen om det är nåt som måste ses.
Citera
2026-01-12, 21:20
Medlem
De försvann från alla tv-apparaterna på arbetsplatsen idag. Så det kanske inte direkt var en slump att "Sverige Live" började i SVT idag, vilket mer eller mindre verkade vara en kopia av TV4 upplägget.
Citera
2026-01-12, 23:45
Medlem
Citat:
Kollar man fortfarande genom marknätet 2026 är det dags att slänga tjockteven och komma in i matchen.

Det är inte bara de som påverkas. Jag har tex en iptv-box och använder stadsnätet (ett fiberbaserat nätverk). Vad jag förstår så är det inte samma sak som marknätet. Och jag har ingen tjock-TV.

Min hyresvärd har ordnat ett slags baspaket där TV4 har ingått fram till nu. De övriga kanalerna blir kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in