2026-01-12, 12:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Det finns inga bra program på kanalen ändå lägg ner skiten säger jag. Jävla stockholmeri med en massa fula skånefittor.

Kommer inte sakna
Citera
2026-01-12, 12:50
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Undertecknad är en av "fyra procent" men jag tycker det är märkligt att vi inte är fler. Svenskarna måste älska sina dyra och värdelösa TV-abonnemang med tillhörande crapware.

Ja, med tanke på att ungefär hälften av befolkningen bor i villa och därmed knappast har några tv-paket som ingår i hyran.
Citera
2026-01-12, 13:02
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ja, med tanke på att ungefär hälften av befolkningen bor i villa och därmed knappast har några tv-paket som ingår i hyran.

De flesta av dom har säkert räknat ut att det bara är att dra ner tv4play och kollar på programmen därigenom, vid det här laget..
Citera
2026-01-12, 13:33
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traslappen
Jag kommer inte sakna annat än Nyhetsmorgon.
Jag sätter rutinmässigt på den när jag kliver upp.
Bänkar mig inte i soffan men den får vara på medans jag stökar igång mig för dagen.
Tips: Har du gratisversionen av appen, kan du titta på Nyhetsmorgon. Dock inte på "kanalsidan", utan på Nyhetsmorgons egen sida.

Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Enligt TV4 berörs endast fyra procent av tittarna.

Enligt Mediemyndigheten, som hänvisar till en kartläggning
av SVT och Teracom från 2023, bor en av tio svenskar i
hushåll som enbart har tillgång till tv via marknätet.

Spännande tid framöver, allt försvinner från marknätet utom SVT som kämpar på.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Undertecknad är en av "fyra procent" men jag tycker det är märkligt att vi inte är fler. Svenskarna måste älska sina dyra och värdelösa TV-abonnemang med tillhörande crapware.
Jag tror det är mer än 4% som bara tittar live-TV på marknätet. Däremot kan det nog stämma att det bara är 4% som inte kan titta på nätet ens om de skulle vilja. T.ex. för att de bor i ett område där det inte finns fiber, och 4G inte är snabbt nog för att streama. Eller som skulle kunna köpa ett kanalpaket, men har tyckt att det är för dyrt att dra fram fiber för att det enda de gör på internet är betala räkningar och läsa sina förhållandevis få mail. Och till det använder de mobilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
De flesta av dom har säkert räknat ut att det bara är att dra ner tv4play och kollar på programmen därigenom, vid det här laget..
Så har jag gjort, så jag kan streama det mesta om jag nöjer mig med reklam. Dock kan jag inte se så mycket mer än olika sorters nyhetsprogram live
Senast redigerad av Thunderwoman 2026-01-12 kl. 13:36.
Citera
2026-01-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Tråkigt. Nu finns bara svt i min TV. Det är som på 70-talet. Utvecklingen går bakåt.

Lyckliga du. Det är en ynnest att slippa se all "dynga" som produceras av TV4. Den enda nackdelen med att bara kunna se SVT är att väldigt många sportsändningar köpts upp av andra bolag som VIAPLAY mfl. Fö är det snarare en fördel att slippa all IP-tv dvs TV-utbud via bredbandet.
Citera
2026-01-12, 15:49
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Dåligt för alla som bor i villa utan fiber och kollar på tv via antenn på taket. Finns många lite äldre som har det så.

Det är väl bara att tillämpa lite boomer- retorik på det hela, dom vill ju att man ska flytta dit jobben finns.
Ja, men då kan ju dessa gamlingar flytta dit fibern finns!
Inga konstigheter..
Citera
2026-01-12, 16:38
Avslutad
Kommer inte märka så mycket, bara kopplar över till fiber.
Få se nyhets rubrikerna imorgon om många klagar.
Citera
2026-01-12, 16:44
Medlem
Har inte haft Tv4 på minst 20 år och saknar ingenting i livet. Felaktiga nyheter, Sporten är SVINDYR, tramsmajor som gråter på tv.
Citera
2026-01-12, 16:47
Medlem
Traslappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Tips: Har du gratisversionen av appen, kan du titta på Nyhetsmorgon. Dock inte på "kanalsidan", utan på Nyhetsmorgons egen sida.

Tack för tipset men tror jag provar SVT's alternativ Morgonstudion.
Det är väl samma koncept.
TV4 undviker jag hädanefter.
Citera
2026-01-12, 17:05
Avstängd
Hoppas vi får behålla tv4. Brukar kolla nyheterna på morgonen och bingolotto och efter fem.
Vi som bor här i fastigheten har 25 fria kanaler. Bland annat tv4. Vi får se vad som händer framöver.
Citera
2026-01-12, 17:21
Medlem
XtraXs avatar
Rubriken är jäkligt missvisande.
Citera
2026-01-12, 17:25
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Rubriken är jäkligt missvisande.