2026-01-12, 16:25
Bannlyst
Hej

Om jag hittar en telefon eller om grannens katt med gps kommer till mig, hur kan jag störa ut deras gps på katten eller en upphittad telefon? Grannens katt kommer till mig varje dag för kortare besök... Nu har de satt på gps, vad för typ av gps störare behöver jag?
Citera
2026-01-12, 16:38
Medlem
BackToHegels avatar
Någon form av Faraday cage kanske?
Citera
2026-01-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatt
Hej

Om jag hittar en telefon eller om grannens katt med gps kommer till mig, hur kan jag störa ut deras gps på katten eller en upphittad telefon? Grannens katt kommer till mig varje dag för kortare besök... Nu har de satt på gps, vad för typ av gps störare behöver jag?

Varför inte bara klippa bort gps-halsbandet?
Citera
2026-01-12, 19:57
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Hej

Hade någon utifrån som störde ut min telefon när jag arbetade inom transport. Men de hade tillgång till hela telefonen. Vet inte hur det går till.
Citera
2026-01-12, 22:22
Medlem
Citat:
Hej

Varför ska du störa GPS-signalen ang katten? Får den inte gå som den vill?
Tänker du stjäla katten, så som du antagligen vill stjäla telefoner du hittar?

Lärde dina föräldrar dig inte att förstå vad som menas med ditt och mitt…?
Citera
2026-01-12, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför ska du störa GPS-signalen ang katten? Får den inte gå som den vill?
Tänker du stjäla katten, så som du antagligen vill stjäla telefoner du hittar?

Lärde dina föräldrar dig inte att förstå vad som menas med ditt och mitt…?
Nej, grannen vet redan till 99 procent att den är hos mig... Jag vill inte kntrolleras, sen köper jag telefoner i andra hand på marknaden som förmodligen kommits åt genom stöld, då blir det häleri....

Har du damp?
Citera
2026-01-12, 22:39
Medlem
Citat:
Nej, grannen vet redan till 99 procent att den är hos mig... Jag vill inte kntrolleras, sen köper jag telefoner i andra hand på marknaden som förmodligen kommits åt genom stöld, då blir det häleri....

Har du damp?

Jag har en ångtvätt….

Så du tycker det är ok att hjälpa tjuvar…..?

Det spelar ingen roll om du försöker förhindra GPS att arbeta, du kan knappast stänga av den i luren, och det blir jäkligt opraktiskt med nån kapsling som gör att den inte kan få kontakt med satelliterna.
Citera
2026-01-13, 10:04
Medlem
figegs avatar
Det du behöver är en GPS Jammer och dom finns i alla olika möjliga prisklasser, här kan du se ett par:

https://www.amazon.se/gps-jammer-signal-blockerare/s?k=gps+jammer+signal+blockerare

Det kommer störa ut sändningen från katten.
Citera
2026-01-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figeg
Det du behöver är en GPS Jammer och dom finns i alla olika möjliga prisklasser, här kan du se ett par:

https://www.amazon.se/gps-jammer-signal-blockerare/s?k=gps+jammer+signal+blockerare

Det kommer störa ut sändningen från katten.

Sändningen?
Citera
2026-01-18, 23:12
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Sändningen?

Ja, och för att du ska förstå bättre, så är det inte just själva katten som sänder, utan den lila sändaren som är fäst på katten, troligtvis på halsbandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in