Citat:
Ursprungligen postat av
AcademicDream
Vissa saker går att diskutera, men inte R. Sandin. Han är given
R. Sandin är fortfarande klart bättre än Sandin-Pellikka. Han är också bättre än Klingberg. De är väl dessa två han slåss emot i första hand. Klingberg har dock en helt annan nivå i sitt pp-spel.
M. Pettersson är en spelare som varit rätt kass denna säsong.
Jag skulle spelat:
Lindholm - R. Sandin
Edvinsson - Klingberg
Ekholm - Larsson
Extra: Pettersson och Sandin-Pellikka.
Ja det kommer alltid bli diskussion med vilka spelare som lämnats utanför som borde komma med. Intressant att Sverige står sig så stark att det blir en sådan diskussion tom när det rör Sveriges B-lag
Sandin är mycket bra och det stod mellan honom och Andrae, det skulle lika gärna kunnat bli Sandin där. Men jag håller inte med dig om att han är så bra, den kan jag inte se. Jag har kikat på stats och lives/highlights men framför allt tittat på underliggande statistisk.
En av de viktigaste är expected goals, som redogör ganska tydligt för hur bra spelaren är i sin omgivning och hur han påverkar spelet.
Sandin är INTE bättre än Sandin-Pellikka eller Klingberg. Där de senare har bättre stats där samt poäng.
Pettersson har inte varit kass, han har expected goal 2,7, Klingberg har 3,4, ASP 2,4 och Sandin 2,0 som visserligen är bättre än Andrae. Denna statistik är bara ett exempel, har kollat på mer saker.
Men absolut, jag kan vika mig och ta Sandin istället för Andrae.
Tycker det är lite dumt av dig att inte spela ASP tillsammans med Edvinsson, de kommer ändå från samma lag och är redan samspelta vilket är guld värt, även om de inte spelar i samma backpar.
Men som sagt sånt här kan man ha olika åsikter om också, kan ju ändå konstatera att Sveriges B-lag inte skulle göra bort sig i vart fall. Men jag pudlar, Sandin tar jag med och tar bort Andrae.
Sedan är backparen inte exakt kronologiska. Hade tex spelat Lindholm - Larsson mest, dessa 2 hade jag nog också gett varsitt A och C till Backlund.