2026-01-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kul ändå att hon vevat på om hårdare straff för rattfyllerister.
Som gammalt rattfyllo måste jag rätta dig här. Hon har vevat på om hårdare straff för den som rattfull kör ihjäl någon annan, att det ska likställas med dråp. Hon har inte propagerat för allmänt hårdare straff för rattfylla.

Jag har kört rattfull tusentals gånger på de flesta droger i min ungdom. Har nog aldrig träffat ett rattfyllo som inte vill ha höjda straff för fyllon som orsakar olyckor och jag håller med. Tycker dock att polisen inte ska få provta någon som kör exemplariskt, vilket i praktiken skulle avkriminalisera rattfylla för den som sköter sig.

Idag får jag dock mitt behov stillat av extremskidåkning, har blivit gubbe och är nykter i trafiken.
Citera
2026-01-12, 20:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Som gammalt rattfyllo måste jag rätta dig här. Hon har vevat på om hårdare straff för den som rattfull kör ihjäl någon annan, att det ska likställas med dråp. Hon har inte propagerat för allmänt hårdare straff för rattfylla.

Jag har kört rattfull tusentals gånger på de flesta droger i min ungdom. Har nog aldrig träffat ett rattfyllo som inte vill ha höjda straff för fyllon som orsakar olyckor och jag håller med. Tycker dock att polisen inte ska få provta någon som kör exemplariskt, vilket i praktiken skulle avkriminalisera rattfylla för den som sköter sig.

Idag får jag dock mitt behov stillat av extremskidåkning, har blivit gubbe och är nykter i trafiken.
Aha. Då får jag tacka för rättelsen. Dock finns det väl anledning att tro att hon inte körde oklanderligt?
Citera
2026-01-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Aha. Då får jag tacka för rättelsen. Dock finns det väl anledning att tro att hon inte körde oklanderligt?
I åklagarens uttalande om att Katja ska ha ”väjt för en råtta eller något” går det ju att läsa mellan raderna att åklagaren inte tror på Katjas historia om att hon väjt för ett djur i alla fall.
Citera
2026-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
I åklagarens uttalande om att Katja ska ha ”väjt för en råtta eller något” går det ju att läsa mellan raderna att åklagaren inte tror på Katjas historia om att hon väjt för ett djur i alla fall.
Att slänga ur sig lite ospecificerat "viltolycka" istället för att säga att hon väjde för en älg eller nåt tyder väl på två saker - att det inte skedde någon kollision och att hon var iakttagen vid händelsen.
Annars borde hon ha förtydligat vad som hände, vid det här laget.
Citera
2026-01-12, 21:06
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storgalten
Nja, tänker mera på att om hon inte fått någon offentlig advokat, så borde hon faktiskt också vara anonym nu, men nu har ju det redan läckt, och det är svag av polisen. Väldigt svagt, och det gör ju hela frågan till att den är politiskt formad. Istället för att vara en brottsutredning.
Alla som haft med polisärenden att göra vet att polisen läcker som ett såll. Här har det ju solklart funnits tipspengar att tjäna; meddelarskyddet i tryckfrihetsförordningen är tjallarens bästa vän.

Som SD-politiker är man dock mer utsatt än den genomsnittliga politikern så frestelsen att skvallra för Aftonbladet finns ju också av det skälet - alla poliser håller ju inte nödvändigtvis på sverigedemokraterna.
Senast redigerad av Orm Onde 2026-01-12 kl. 21:09.
Citera
2026-01-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag tror som du.
Hela förbannade riksdagen är korrumperad och det finns idag inte ett enda jävla parti man kan lita på.

Poliskåren har jag börjat förstå är mer och mer på sluttande riktning rakt ner i skiten.
Förr kallade GW svensk polis för " den fegaste i världen" nu för han lägga till även mest genomuselt och korrumperad och vem fan skulle ens vilja söka dit när de själva numera är värre än gängen.

Dags lägga ner polisen och kanske istället privatisera den. För uslare poliser än idag har jag aldrig varit med om.

Katja är ett levande bevis för det. Oavsett vad påsen innehåller så är hennes förtroende förbrukat.
Det var ju ändå poliser som stannade henne, misstänkte rattfylla+droger,utförde sk snabbtest på plats. Grep henne och förde henne till polishus för vidare utredning mm.
Så så himla usla poliser tycker inte jag att det var. Snarare all eloge till dem!
Kanske är det så att poliskåren själva börjar få nog av rötäggen och börjar rensa. De vet ju precis var de ska börja leta.
Citera
2026-01-12, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55
Jag tror att Katja Nyberg berättar vad hon minns, vad som egentligen hände har hon ingen aning om pga. minnesluckor till följd av kraftig alkoholpåverkan. Minnesluckor på fyllan är allvarliga tecken på en längre tids alkoholmissbruk. Provsvaren från blod, innehåll i påsen samt polisrapporten kommer förmodligen ge svar som Katja kommer att få väldigt svårt att ta in. Om ni talat med någon kompis/kollega som haft minnesluckor på fyllan och gjort en massa dumma saker så vet ni hur totalt oförstående de är dagen efter.
Du kan få minneslucka efter första gången du dricker. Tror du spekulerar lite över gränsen.
Citera
2026-01-12, 21:12
Medlem
När polisen kom till platsen fattade de misstankar om rattfylla och narkotikapåverkan. Polisens alkomätare ska däremot inte gett utslag. Enligt åklagaren berodde det på att testet inte fungerade korrekt. "– Man tar blod- och urinprov på henne för att kontrollera om hon haft droger och alkohol i kroppen" Invänta provsvar.
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Hon har inte blåst positivt för alkohol överhuvudtaget.
Citera
2026-01-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Vore ganska korkat att föregå labbresultaten. Tänk om det visar sig att någon lurat henne när hon köpt och hon går ut och säger att det är kokain?

Tror även att hon filar på diverse bortförklaringar.
-Glöggen jag drack måste ha varit spetsad…
-Någon måste hällt någon drog i min drink…
-Jag lånade ut min bil förra veckan, de måste ha tappat påsen med droger i min bil.
-Jag hade en tjallare i min bil, denne/denna måste ha tappat påsen med droger.
- Någon försöker sätta dit mig…
- Främmande makt försöker få bort mig från min tjänst…

Jodå, här kommer det att komma bortförklaringar. Var så säker!!
Citera
2026-01-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Är det henne 1,4 ton påse de hittade i hbg?

Påsen låg på 3 ton, och nej påsen i det aktuella fallet påstås ha varit på 2g. Betydligt mindre.
Citera
2026-01-12, 21:57
Medlem
pyroclasms avatar
Blir intressant om hon hade något i blodet och inte bara på sig. Samt att det skulle vara intressant att veta om kvalitén på kokset. Är det gatuladd kan det ju helt enkelt vara nyårsraketen. Är det prima vara sitter hon garanterat i klorna på en kran... för ingen gangster säljer till en polis utan att dra egen nytta av det, hållhaken är ju perfekt.
Citera
2026-01-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Blir intressant om hon hade något i blodet och inte bara på sig. Samt att det skulle vara intressant att veta om kvalitén på kokset. Är det gatuladd kan det ju helt enkelt vara nyårsraketen. Är det prima vara sitter hon garanterat i klorna på en kran... för ingen gangster säljer till en polis utan att dra egen nytta av det, hållhaken är ju perfekt.
Precis min tanke, ju renare desto närmare källan - å det avgör graden av nyfikenhet på hennes förehavanden.
Inte minst hos hennes kollegor i blått.
Men först ska vi se om det är nåt öht.
Lägen när man hoppas på att man blivit blåst är jävligt sällsynta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in