2026-01-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag har ingen aning om Katja eller åtalspunkter och bevis.

Men det jag vet är att jag hellre skulle ta en bärs eller middag med henne än dig.

För du är djupt oskön. Är du autistisk eller nåt?

Nä, jag tycker bara inte att man ska köra rattfull.

Och att det är olämpligt att köra runt med stora mängder kokain samtidigt som man sitter i justitieutskottet och pratar om högre straff och mer övervakning av befolkning.

Då kan man börja med att följa lagarna själv, tycker jag.
Citera
2026-01-12, 18:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Med ladd-torsk menar du nån som brukar köra rätt hårt och har hög toleransnivå?

Om jag var polis och stannade nån och den hade en platta bärs på passagerarsätet och verkade packad så hade jag nog sagt nåt om att det var hemskt va många öl du hade där. Hade nog tyckt det ännu mer om personen var högt uppsat inom IOGT eller någon liknande organisation.

2 gram är mycket ladd att ha på sig som polis, som riksdagspolitiker, som ledamot i justitieutskottet.

Kränger man dessutom för osynligt vilt och kör 70 på 40-väg så är det nog även en för stor mängd för att du ska kunna framföra ett fordon utan att riskera ditt och andras liv.

Med ladd-torsk menar jag en helt vanlig men frekvent användare av ladd. Inte nödvändigtvis nån som kör så jävla mycket hårdare än nån annan.

Nu väntar vi fortfarande med spänning på vad testresultaten visar men jag tycker fortfarande inte att 2g ladd bör betecknas som en ”större mängd” vem som än har det i fickan.
Citera
2026-01-12, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Som den sosse-kommunist du är skiter du i svaret. Du vill bara att det följer din världsbild. Heil Lenin. Typ.
Nja, tänker mera på att om hon inte fått någon offentlig advokat, så borde hon faktiskt också vara anonym nu, men nu har ju det redan läckt, och det är svag av polisen. Väldigt svagt, och det gör ju hela frågan till att den är politiskt formad. Istället för att vara en brottsutredning.
Citera
2026-01-12, 19:27
Medlem
Jag tror att Katja Nyberg berättar vad hon minns, vad som egentligen hände har hon ingen aning om pga. minnesluckor till följd av kraftig alkoholpåverkan. Minnesluckor på fyllan är allvarliga tecken på en längre tids alkoholmissbruk. Provsvaren från blod, innehåll i påsen samt polisrapporten kommer förmodligen ge svar som Katja kommer att få väldigt svårt att ta in. Om ni talat med någon kompis/kollega som haft minnesluckor på fyllan och gjort en massa dumma saker så vet ni hur totalt oförstående de är dagen efter.
Citera
2026-01-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55
Jag tror att Katja Nyberg berättar vad hon minns, vad som egentligen hände har hon ingen aning om pga. minnesluckor till följd av kraftig alkoholpåverkan. Minnesluckor på fyllan är allvarliga tecken på en längre tids alkoholmissbruk. Provsvaren från blod, innehåll i påsen samt polisrapporten kommer förmodligen ge svar som Katja kommer att få väldigt svårt att ta in. Om ni talat med någon kompis/kollega som haft minnesluckor på fyllan och gjort en massa dumma saker så vet ni hur totalt oförstående de är dagen efter.

Om Katja nu lämnat ett positivt drogtest vilket undergår blodanalys så kan hon väl inte ha minnesluckor på grund av en snedfylla på alkohol?!
Citera
2026-01-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Är det konstaterat kokain?

Inte ännu. Det är två gram av ett pulver i en liten påse. Så misstanken är väl kokain, eller liknande. Men tills dess att labbresultaten kommer så är det inte kokain.

Frågan är ju som sagt vad för andra grejer som säljs per gram i små återförslutningsbara påsar ...

Själv minns hon tydligen ingenting så vi får väl se. Frågan är om fantasin att hon inte minns eller den kommande konspirationen om vem som har placerat påsen med det okända innehållet på henne.
Citera
2026-01-12, 19:53
Medlem
Kvartal diskuterar frågan
https://youtu.be/Vq3aafaaI30?si=9alQ_wgZq6KnNMBK
Citera
2026-01-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drexel55

Hon har inte blåst positivt för alkohol överhuvudtaget.
Citera
2026-01-12, 19:59
Avstängd
Kul ändå att hon vevat på om hårdare straff för rattfyllerister.
Citera
2026-01-12, 20:05
Medlem
Dagens ETC SD-riksdagsledamoten Katja Nyberg, misstänkt för rattfylleri och narkotikabrott, var tidigare polis i ”Ravekommissionen”. I en podcast från 2022 berättar hon om arbetet mot narkotika på 90-talets klubbar.
– Det var faktiskt det roligaste jag gjort. Vi var väldigt unga så det blev mer av en livsstil. Man levde och andades det här, säger hon.
Citera
2026-01-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kvartal diskuterar frågan
https://youtu.be/Vq3aafaaI30?si=9alQ_wgZq6KnNMBK
Vet inte hur jag ska tolka Hanifs lilla glidning när han börjar prata om svensk narkotikapolitiks misslyckande i sammanhanget, det känns som att han inte är helt främmande för att hon skulle vara skyldig - freudian slip eller bara klantig tagning?
Citera
2026-01-12, 20:25
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Vet inte hur jag ska tolka Hanifs lilla glidning när han börjar prata om svensk narkotikapolitiks misslyckande i sammanhanget, det känns som att han inte är helt främmande för att hon skulle vara skyldig - freudian slip eller bara klantig tagning?

Du misstolkar. Bali är drogliberal. Thats it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in