2026-01-12, 19:20
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vi är delvis eniga. Jag tror dessutom inte att denne nämnda åklagare skulle fått röra detta fall om det blivit så. Nu är det FBI enbart som tar tag i saken, men jag håller inte med att man ska hålla utanför lokala myndigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Eftersom den åklagaren är i tjänst söttis i Minnesota så är det solklart att hon är en polis hatare som försökte fälla en polis för övervåld även bevis som hon hade pekade att så inte var fallet

Vad säger det om Minnesota som låter henne vara kvar?

Nu kan vi äntligen se sanningen
FBI är neutrala och proffs och inte under Trumps koppel som många försöker utan det är delstaten som är jävig...

Självklart om det finns tvivel av en rättvis prövning skall den gå till federal och inte delstat...vi är förstås eniga?
Citera
Avstängd
Om de tycker ICE är jobbiga vänta då när Trump beordrad nationalgardet

Så vill de testa Trump...fine...men vi vet vem som kommer ge vika och det är inte ICE

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkar inte blivit någon jättetrevlig arbetsmiljlö för ICE-folket nu.

Demonstrationer överallt. Folk kastar snöbollar på deras bilar när de åker förbi. Ställer sig framför deras bilar.
Butiksägare portar dem från affärer. Vill de äta lunch blir de utkörda från matställen. Det är ju inte som i Sverige. I USA har ägaren rätt att neka vem de vill.
Vart de än går får de höra glåpord etc.
Vet inte om det här bara sker i Minneapolis eller om det sprider sig över hela landet.

Jobbig och uppretad stämning onekligen.
Självklart ska man inte ha illegala invandrare, men jag tror de får se över sina metoder. Plocka folk vid gränserna istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Har verkligen ICE straffimmunitet? Om de har det eller kommer att få det öppnar det upp för vilka vansinnigheter som helst mot inbillade terrorister, den så kallade vänstern, demonstranter, abortförespråkare och HBTQ-folk.
Jag tänker att det finns en potentiell grund för en massaker i så fall.

Enligt vicepresidenten har de det.

https://youtube.com/shorts/JWg3yjPBEdU?si=C6Q6PGMdMgY33QUc

Det var en nyhet för alla som hörde det men det verkar vara amerikanska regeringens inställning till saken. Det skulle förklara varför FBI stängde ute lokala myndigheter från att komma åt utredningen.

Jag håller med helt och hållet. Det är helt sinnessjukt att ge ICE den makten och kommer leda till mycket elände för den amerikanska befolkningen.
Citera
2026-01-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Du kan inte bemöta det, snarare. Du påstod att mina exempel inte var verklighetsbaserade, jag visade dig de två värsta av hundratals liknande exempel.

Faktum kvarstår: Olika typer av kriminellt beteende i samband med proteströrelser och aktivism kostar många många gånger mer människoliv, pengar och social sammanhållning än några polisiära insatser någonsin kostat.
Klart jag kan bemöta det och det gjorde jag ju också. Enligt dig så är protesterna i Iran "kriminellt beteende" som "kostar många många gånger mer människoliv, pengar och social sammanhållning än några polisiära insatser någonsin kostat."

Det kan ju vara sant, men samtidigt ändå värt priset.
Citera
2026-01-12, 19:24
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Klart jag kan bemöta det och det gjorde jag ju också. Enligt dig så är protesterna i Iran "kriminellt beteende" som "kostar många många gånger mer människoliv, pengar och social sammanhållning än några polisiära insatser någonsin kostat."

Det kan ju vara sant, men samtidigt ändå värt priset.

Nej, det är inte jämförbart.

Iran är en totalitär teokrati som fängslar, torterar och mördar människor för att de tycker fel. Det är inte USA.
Citera
2026-01-12, 19:25
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Enligt vicepresidenten har de det.

https://youtube.com/shorts/JWg3yjPBEdU?si=C6Q6PGMdMgY33QUc

Det var en nyhet för alla som hörde det men det verkar vara amerikanska regeringens inställning till saken. Det skulle förklara varför FBI stängde ute lokala myndigheter från att komma åt utredningen.

Jag håller med helt och hållet. Det är helt sinnessjukt att ge ICE den makten och kommer leda till mycket elände för den amerikanska befolkningen.

Det är kanske nödvändigt för att komma till rätta med somaliska plågan?
Citera
2026-01-12, 19:25
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Ett skramligt ljud 3.31 in i videon. Blir exakt likadant på min när jag slutar filma, även hört det på andra videos på nätet. Det ser också ut som om att han riktar telefonen nedåt, precis som man gör när man slutar filma. Jag såg denna video igår och blev irriterad för att han slutar filma precis innan det spårar ur.

Vad vore poängen med att klippa? Man har redan släppt agentens mobilfilm.
Om du kollar på videon så hör du samma ljud flera gånger tidigare.
Jag tror inte han stänger av telefonen.
Hur stor är sannolikheten för att någon filmar nästan 4 minuter innan världens mest uppmärksammade skottlossning och sen lyckas stänga av 5 sekunder innan skotten?

Det är med största sannolikhet DHS som klippt bort skotten för att det som händer på filmen inte stöder deras version.

"The media continues to fail the American people in their reporting on the events in Minneapolis.

New evidence shows that the anti-ICE agitator was STALKING and IMPEDING a law enforcement operation over the course of the morning.

The evidence speaks for itself. The legacy media has lost the trust of the American people."

https://x.com/DHSgov/status/2010074554258075966?s=20
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-12 kl. 19:27.
Citera
2026-01-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Det är kanske nödvändigt för att komma till rätta med somaliska plågan?

Utveckla?
Citera
2026-01-12, 19:30
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Så vi är överens om att ICE-agenterna utförde ett dåligt polisarbete?

För all del. Om det nu var polisarbete de utförde. Inte så säker på det.
Citera
2026-01-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Enligt JD Vance så finns immunitet för ICE-agenter.
Detta är en hög nivå av kunskap o kräver att man läser på hyfsat.

Men vad Vance berätta var att dom hade immunitet mot delstatliga åklagare, vilket man ev har, syfta då på qualified immunity.
Vad vi kan se är att just FBI har därefter blockerat lokala utredare.

Men som sagt detta är mycket tungläst juridik, tror ingen av oss klara av den.
Citera
2026-01-12, 19:41
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så här ser zyklon B-gasmasker från 1940 ut.
https://www.gasmasklexikon.com/Page/Germ-Mil-GM17.htm

De maskerna är inte från 1940, det är M17, från 1917, gjord för att skydda mot främst klor, fosgen och senapsgas.

Citat:
Zyklon B fanns redan 1922 och var aldrig uppfunnet för gaskammare.

Det är ett insektsmedel.

Citat:
Jo jag kan en del.

Nej.
Citera
2026-01-12, 19:48
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
För all del. Om det nu var polisarbete de utförde. Inte så säker på det.
Ross hade en patch på bröstet där det stod:
"POLICE" och "FEDERAL AGENCY".

Bra att du vidhåller att det var kasst polisarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in