Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Jag har förstått att du och din kompis här avskyr Julia så djupt och nu ska hon krossas på alla sätt det går. Du och din vän här försöker skapa drev mot henne.
Jag tror att det är ert gemensamma hat mot Jocke som är problemet.
Visst, är det ett brott som begås när Jocke hjälper henne så får vi se vad anmälan till soc leder till.
Men ni vill verkligen krossa henne. Krossa Jocke. Flickan ska omhändertas skrev någon av er innan i dag.
Julia har gjort fel. Tyst tagit sitt straff.
Chrippa och Linnéa verkar trott att det är en lekstuga.
Jag undrar vilka det är som inte klarat av att få de att sluta med att leka med rättsväsendet. För de har ju blivit så försvarade hela tiden av ett fåtal personer. Sedan ett gäng barn som inte begriper bättre. Kliande och klappande på ryggen är lätt när man själv inte är den som får ta konsekvenserna.
Nu sitter han där. Linnéa och Thomas väntar på dom. Grattis till er som hjälpte honom att inte förstå.
Jag kan bara hoppas på att han tar denna tid till att utveckla sig till den bästa versionen av sig själv. Lära sig att klara sig utan andra.
Var har jag försvarat Chrippa?
Länka.
Att ogilla det personer gör ska inte förväxlas med hat mot person.
Jag anser att Julia inte är en lämplig förälder men det vet de i hennes närhet bättre hoppas jag.
Tycker du att hon ska skonas om hon begår brott?
Borde hon inte ha slutat med det om hon nu har förändrats?
Att ogilla det hon gör innebär inte att ta Chrippa i försvar.