2026-01-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Har du ställt en sådan fråga till mig mongo?
Om du inleder inlägg med skit slutar jag ofta läsa.

Ja.

(FB) Kvinna ihjälskjuten av ICE-agent i Minneapolis (2026-01-07)
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
ICE har framför allt gjort bra saker och det är därför de i kommande budget tillförs enorma resurser för att de skall växla upp ytterligare. Glöm inte att det i USA finns mellan 10-20 miljoner personer som är där illegalt. Otroliga siffror! Äntligen tar man tag i det och då är det som förväntat vänsterfigurer som obstruerar. Det kan de göra, men de kommer att få betala ett högt pris. För Renee Good blev priset det högst tänkbara, ett pris som hon dessvärre får betala ihop med sin nu föräldralöse son.

Mer än hälften av amerikanska befolkningen håller inte med dig.

Gjort bra saker, ja men grejen är att det hade de kunnat göra ändå. Och de riktar t ex inte in sig på kriminella illegala invandrare i första hand, utan tar dem som är lättast.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Han verkar ju ha någon form av immunitet påstår Vance. Immunitet kan ju knappast täcka detta kan man tycka. Hur som misstänker jag att han inte kommer spendera många timmar i fängelse. Om man lyckas fälla honom trots allt blir han väl benådad av Trump ändå. Så han är nog inte särskilt orolig för fängelse. Men han har ju ett liv på samvetet som nog inte känns så bra.
Han får dock ha lösskägg resten av livet. Men i fängelset hade han dödats så det kanske ändå är att föredra.

Om domstolen kommer fram till att han entydigt är skyldig till dödsfallet så tror jag inte det går spårlöst förbi i USA om Trump benådar. Det finns gränser även i en bananrepublik. Möjligen sista dagen innan Trump avgår.

Fast jag förstår inte varför Trump skulle benåda. Han har dödat en oskyldig amerikan. Hur kan det någonsin vara bra.
Citera
2026-01-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kartlade att det handla om terrorism när kvinnorna cirkulera runt så mycket, genom detta ville man även checka upp, men kvinnan valde istället o köra på ICE, dvs dessa var redan misstänkta terrorister innan genom deras onormala beteenden.

Man lägger ihop allt i utredningen, även tiden innan dom parkera tvärsöver vägen, långt innan, som den söta Kristi Noem berättade man gjort. Agenten inspektera varför terroristerna just valt denna plats, fanns det andra faror, inte svår o förstå varför han gick runt bilen, det är hans jobb o säkra upp vägen dom ska köra på.
Haha, vilka fantasier du snickrar ihop!

Kristi Noem avslöjade vem Ross var, hon är så jävla korkad

Hon är så jävla rolig: https://www.indy100.com/politics/noam-admits-cant-trust-government

Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Vilka är sakfrågorna menar du? Det du skrev är ju rent nonsens:

Har du någon som helst fakta att backa upp detta med?

Se på varenda blockering av vägar som skett världen över av "klimataktivister". Se på det faktum att människor anser att de har rätt att slå sönder städer för miljarder och mörda tjogtals människor för att polisen ingripit på ett sätt som de inte gillar. Se på det faktum att samma människor som gråter om folkmord i Gaza är de som ropar högst om att staten Israel inte har någon rätt att existera.

Det är väldigt mycket motsägelser och rena intellektuella felaktigheter, där man, återigen, tror att ens egna känslor ska kunna stå över lagar och regler och att man på det sättet ska kunna bygga fungerande samhällen.

Man lever av frukterna som objektiva och rättvisa människor skapat, men är inte beredd att vara objektiv eller rättvis själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Så förvånande att du inte ens kan läsa, jag skrev: "Tror du verkligen det bara är bilens hastighet det handlar om?"

Du är så j-a dum Du kan inte ens gaslighta ordentligt.

Jag skrev en massa grejer. Jag har aldrig påstått att det BARA handlar om bilens hastighet.
Du klippte ju sönder mitt inlägg också, i sann Flashbackstil, för att du inte kan argumentera

Bilens hastighet är dock central. Det är halt och även om Good gasar för fullt, är det besvärande halt och Ross står så nära bilen att hon omöjligen kan få upp dödlig fart. Och om hon träffade Ross i 10 km/h eller mer, skulle han fara i backen direkt.

Hon kan möjligen ha touchat Ross i promenadfart, 1-5 km/h. Bilen svänger dessutom åt höger.

Om alla bilister som gör såhär i USA ska avrättas på plats, blir det tiotusentals extra skjutningar varje år. Demonstrationer är särskilt intressanta i sammanhanget, eftersom bilister har för vana att plöja igenom dem, när de blir sura.

Ska alla dessa bilister skjutas, point blank?
Citera
2026-01-12, 18:10
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Hon ville iväg när hon blev omringad av hotfulla immigrationsofficerare.

Jag körde för fort på motorvägen i Florida för ett tiotal år sen och blev stoppad av polis. Hade mitt internationella kk med mig och visade upp, då säger "Oh Sweden! Ok, I would of given you a fine, but understand where you're coming from with free speedlimits on the highway...!" No fine for me.
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Misstänker de att hon är illegal invandrare? Eller att det ligger fullt med mexare i bagageutrymmet? Annars förstår jag inte vad hon ska "smita" ifrån.

Jag har faktiskt själv blivit stoppad av amerikansk polis i Arizona. De ville kolla i bakluckan, vilket jag givetvis tillät. De sa att de letade efter mexare och blev både förvånade och glada när de hörde att vi var från Sverige.
Misstänker att vi inte riktigt såg ut som flyktingsmugglare.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
ICE har framför allt gjort bra saker och det är därför de i kommande budget tillförs enorma resurser för att de skall växla upp ytterligare. Glöm inte att det i USA finns mellan 10-20 miljoner personer som är där illegalt. Otroliga siffror! Äntligen tar man tag i det och då är det som förväntat vänsterfigurer som obstruerar. Det kan de göra, men de kommer att få betala ett högt pris. För Renee Good blev priset det högst tänkbara, ett pris som hon dessvärre får betala ihop med sin nu föräldralöse son.
Nja, det blir väl som med DOGE, där USAs mest intelligenta män lyckades spara exakt 0 kronor trots mycket snack.

Egentligen följer detta med ICE mot Somalier ett mönster, där Trump som ju inte är politiker och saknar erfarenhet av staten, tror man kan göra något men det kan man inte. Staten är för stark och lagarna är på statens och medborgarens sida.
Citera
Avstängd
De "gömmer" inget
En brottsutredning går sen till åklagare som ta upp fallet

Här är inte ICE-man misstänkt för brott men man utreder händelsen

Varken federal åklagare eller lokal R eller D kommer INTE ta fallet för bevisbördan ligger på åklagaren som ser att de har inget fall...

Även borgmästaren är KNÄPPTYST nu...för nu fick han mer info som pekar att fallet inte kommer tas upp

Det var inte snälla Agnes som lämmade sina barn till skolan utan var en ICE watch aktivist som bröt så många lagar innan hon dog så blir svårt...mkt svårt för en åklagare ... kommer inte ens få en p-bot

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Varför FBI gömmer utredningen förstår alla. Det jag frågar dig om är JD Vance påstående att federala agenter åtnjuter straffimmunitet. Om du tycker det är bra och om du isf tycker svensk polis ska vara straffimmuna?

Din sektbroder ville inte heller ta i den frågan. Fullt förståeligt.
Citera
2026-01-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej. När FBI tar över en utredning så betyder det inte att personen de utreder har straffimmunitet.

Straffimmumitet innebär att en person inte kan åtalas eller dömas för brott som begås. Vance är tydlig med att federala agenter, som ICE åtnjuter straffimmunitet.

Jag förstår att du försöker finta bort frågan genom att låtsas att ordet betyder något annat än det gör. Det är självklart helt sinnessjukt att ge federala myndighetspersoner den makten. Tacka fan för att man inte bor i USA.
Finns ingen immunitet som är helt fri, låt kungen prova skjuta Trump få du se att det finns ingen immunitet även om han gör det på Drottningholm. Allt hänger på vad o varför.
Citera
2026-01-12, 18:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Han får dock ha lösskägg resten av livet. Men i fängelset hade han dödats så det kanske ändå är att föredra.

Om domstolen kommer fram till att han entydigt är skyldig till dödsfallet så tror jag inte det går spårlöst förbi i USA om Trump benådar. Det finns gränser även i en bananrepublik. Möjligen sista dagen innan Trump avgår.

Fast jag förstår inte varför Trump skulle benåda. Han har dödat en oskyldig amerikan. Hur kan det någonsin vara bra.

Det finns ingen gräns för vem han kan benåda. Bara att kolla vilka han benådat hittills.
Citera
2026-01-12, 18:13
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Vem fan bryr sig. Vill man säga fucking bitch när en galen terrorist precis kört på en så hårt man haltar fram så är det högst berättigat ja. Vore mean words straffbart åker ni anti-ice-terrorister i konzetrationzlager direkt för dom gapar på rätt bra rakt i ansiktet på ice som inte säger ett skit tillbaka.

Här går man händelserna i förväg för griljonnte ggn igen. Han "viftade" inte med sitt vapen fören efter hon börjat gasa med han i sikte, vilket är jävligt imponerande dessutom. Att få upp sitt vapen på sån extremt kort tid och desstuom oskadligöra henne är riktigt imponerande. Transdemonerna som skjuter kristna skolbarn som ber eller freaksen som knappt vet vilken kropp dom föds i har mkt o lära här. Hon såg inte ett dugg skraj ut när han filmade, hon satt o log i mjugg.
Så ologiskt att ICE får håna individer men trebarnsmammor får inte håna ICE. I verkligheten, som du borde besöka ibland, är det tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in