2026-01-12, 17:55
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag vet inte om det är tur eller otur, men du rabblade upp massa nonsens och påstod att dessa nonsens var problemet med samhälllet.

Vilket inget av ditt nonsens alls var.

Att du inte förstår vad jag skriver och hur jag resonerar, betyder inte att det jag skriver och resonerar om är nonsens. Det syns också tydligt i din oförmåga att bemöta vad jag de facto skriver, utan att du istället misslyckas med att försöka vara översittare.

Har du någonting att säga om sakfrågorna?
Citera
2026-01-12, 17:57
Avstängd
Vänd på myntet.

1960 talet mördades 3 civil right people i Mississippi

Lokalpolisen la noll krut på att finna de "de är i Kanada och skrattar över allt ståhej de har orsakat här"

Menar du då att FBI gjorde fel att inte låta de ta del av deras info?? var det "odemokratiskt "

Du är inte kritiskt att Minnesotas polischef stod bredvid Borgmästaren när han sa "get the F out of here"

Låter det opartiskt? Försök ha kritiska ögon när det inte är "ditt lag"

FBI är proffs så behöver inte oroa dig

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Enligt USAs vicepresident har de det. Att de inte är straffimmuna på pappret köper jag men vi såg alla vad som hände med detta fallet, hur FBI stängde ute lokala myndigheter, och vi förstår alla varför. Att straffimmuniten ändå finns där lär bli svårt att förneka tids nog.
Citera
2026-01-12, 17:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Video som analyserar förloppet
https://fb.watch/EAUgVuySkI/?fs=e
Citera
2026-01-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är bara tomma ord. Oskadliggöra hotet? Det är bilen som är hotet. Om han flyttar sig är han inte hotad. Och han har sin pistol och han har sina kompisar som också har pistoler, om det skulle uppstå en ny situation.

Så vad vill man uppnå när man skjuter föraren i en bil på någon meters avstånd?

Ut och bjud gängkriminella i förorten på pizza och kramar med dig.

Han man inte oskadliggjort hotet hade hon parkerat 50m längre bort och fortsatt. ICE kan väl flytta på sig, glo ner i backen och vänta tills hon parkerat bilhelvete lite längre bort så kan dom fortsätta så tills bensinen tar slut eller så kan man bara gripa horkärringen och om det krävs en kula mellan ögonen fine.
Citera
2026-01-12, 17:59
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Om han hindras av att ha mobilen i Höger hand, varför hade han ens mobilen i handen? Som reglementet förbjuder.

Nu slutade det ju någorlunda bra eftersom hans egen film används som bevis mot honom och han kommer att få 45 år i fängelse och det är enda syftet med detta dödsfall. Att få bort honom från gatan.
Han verkar ju ha någon form av immunitet påstår Vance. Immunitet kan ju knappast täcka detta kan man tycka. Hur som misstänker jag att han inte kommer spendera många timmar i fängelse. Om man lyckas fälla honom trots allt blir han väl benådad av Trump ändå. Så han är nog inte särskilt orolig för fängelse. Men han har ju ett liv på samvetet som nog inte känns så bra.
Citera
2026-01-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Att du inte förstår vad jag skriver och hur jag resonerar, betyder inte att det jag skriver och resonerar om är nonsens. Det syns också tydligt i din oförmåga att bemöta vad jag de facto skriver, utan att du istället misslyckas med att försöka vara översittare.

Har du någonting att säga om sakfrågorna?
Vilka är sakfrågorna menar du? Det du skrev är ju rent nonsens:
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Problemet med samhället idag är att en växande skara människor, likt användaren paris24, har fått för sig att ordningsmaktens ingripanden är någon form av tävling, där ordningsmakten ibland vinner och där aktivisterna ibland vinner.

Det är det inte, och det är väldigt illa att vi låtit de här människorna tro att, exempelvis, en ICE-insats är någon form av boxningsmatch där man ger och tar från polisiärt håll och aktivisthåll.

De känner att ordningsmakten har fel, då ska de känslorna ges lika stort utrymme som lagparagrafer.
Har du någon som helst fakta att backa upp detta med?
Citera
2026-01-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Det finns några analytiker som tittat på detta. Att han hamnar där är delvis för att han promenerar dit men också att kvinnan backar och placerar bilen där. En kombination, inte att han själv ställer sig framför bilen.

Första gången hon accelerar kör hon rakt mot honom men slirar. Den andra gången slår hon in i hans vänstra sidan samtidigt som han skjuter.

Den första accelerationen kan klassas som ett dråpförsök och uppfattas just som ett sådant av honom.

ICE deporterade mängder med människor under Obama så det går inte att göra likhetstecken mellan MAGA och ICE. Nej alla ska inte skjutas.

Gasar man rakt mot en beväpnad agent ger man agenten rätt att skjuta. Finns två lagar som ger den rätten. Den som diskuteras mest är rätten att försvara det egna livet men det finns även en som ger agenten rätt att försvara andra människors liv.

Det var han inte. Det är en vänster-fantasi. Något ni inom vänstern hittar på för att demonisera ICE-agenten. Däremot är han såklart färgad av tidigare incident då han släpades med marken.

Det hade såklart kunnat lösas på ett bättre sätt men han agerade korrekt enligt reglerna.

Man ska inte gasa mot beväpnad myndighetspersonal, speciellt om de uppmanar en att stanna. Kvinnan verkar mentalt störd och borde inte få ha körkort eller betraktas som mentalt vuxen.

Det var ett anbitioöst skitinlägg, som bara går ut på att bortförklara ett mord.
Som beväpnad agent, har Ross ett blytungt ansvar i denna situation.
Han ska kolla in kollegans interaktin med Good, kolla hjulen, ställa sig rätt, samspela med kollegan, kolla rattens rörelser, ta hänsyns till det hala underlaget osv.

Han misslyckas med alltihop.

Att man får skjuta innebär fö inte att man ska skjuta.

Skotten stoppade ju inte bilen heller, som åkte åt höger, precis som Good ville innan hon mördades.

Hade hon velat köra över Ross med plattan i mattan, hade bilen farit rakt fram ...
Citera
2026-01-12, 18:02
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag vet inte, men när det gäller ICE har de gjort mycket skit som drabbat oskyldiga.

ICE har framför allt gjort bra saker och det är därför de i kommande budget tillförs enorma resurser för att de skall växla upp ytterligare. Glöm inte att det i USA finns mellan 10-20 miljoner personer som är där illegalt. Otroliga siffror! Äntligen tar man tag i det och då är det som förväntat vänsterfigurer som obstruerar. Det kan de göra, men de kommer att få betala ett högt pris. För Renee Good blev priset det högst tänkbara, ett pris som hon dessvärre får betala ihop med sin nu föräldralöse son.
Citera
2026-01-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du fortsätter ducka frågan om straffimmunitet. Det är ett svar i sig, undergivna sektmongo.

Har du ställt en sådan fråga till mig mongo?
Om du inleder inlägg med skit slutar jag ofta läsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Vänd på myntet.

1960 talet mördades 3 civil right people i Mississippi

Lokalpolisen la noll krut på att finna de "de är i Kanada och skrattar över allt ståhej de har orsakat här"

Menar du då att FBI gjorde fel att inte låta de ta del av deras info?? var det "odemokratiskt "

Du är inte kritiskt att Minnesotas polischef stod bredvid Borgmästaren när han sa "get the F out of here"

Låter det opartiskt? Försök ha kritiska ögon när det inte är "ditt lag"

FBI är proffs så behöver inte oroa dig

Varför FBI gömmer utredningen förstår alla. Det jag frågar dig om är JD Vance påstående att federala agenter åtnjuter straffimmunitet. Om du tycker det är bra och om du isf tycker svensk polis ska vara straffimmuna?

Din sektbroder ville inte heller ta i den frågan. Fullt förståeligt.
Citera
Avstängd
När Putin kom på statsbesök i Finland 2018/2019 (ja efter Krim) sa Finlands president så mkt lovord att jag trodde att han ville böga med Putin

Så vad är din poäng? är Finland en diktatur då? för han lovordar

Hur ofta lovordar inte EU Qatar och KSA?

Så vad är poängen älskling?

Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Se och lyssna själv.
Trump lovordar Xi Jinping, Putin och Kim Jong-un. https://youtu.be/XE3S2_zWEIc?t=338
Citera
2026-01-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Absolut. Än sen? Han sköt henne för vad hon gjorde igår?

En annan kommentar i tråden:

Så jävla efterblivet
Man kartlade att det handla om terrorism när kvinnorna cirkulera runt så mycket, genom detta ville man även checka upp, men kvinnan valde istället o köra på ICE, dvs dessa var redan misstänkta terrorister innan genom deras onormala beteenden.

Man lägger ihop allt i utredningen, även tiden innan dom parkera tvärsöver vägen, långt innan, som den söta Kristi Noem berättade man gjort. Agenten inspektera varför terroristerna just valt denna plats, fanns det andra faror, inte svår o förstå varför han gick runt bilen, det är hans jobb o säkra upp vägen dom ska köra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in