2026-01-12, 17:44
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Jag har medlidande för den här advokaten

Att ha Chrippa som klient (Och med det ha Linnea släpandes efter sig också) kan inte vara kul.

Han bryr sig nog inte nämnvärt, han får sitt arvode oavsett och det är alltid bra att få publicerat som advokat om man förlorar eller vinner, detta spelar ingen som helst roll som advokat. Han borde dock ha rått Chrippa att tagga ner, annars är han verkligen kass. Sen om Chrippa skitit i sin advokats råd. Det är ju inget Ritzer kan rå för.

Vad som däremot är intressant, är situationen med Linneas advokat? Där verkar något skurit sig ordentligt. Linnea ville byta försvare men blev nekad, och hennes advokat dök inte upp sista förhandlings dagen.
Linnea verkar vara en eländig och helt hopplös människa att ha och göra med.
Citera
2026-01-12, 17:45
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Nu är fan det väl fan tid o stänga den här extremt uttjatade tråden?

Ingen tvingar dig att vara här
Citera
2026-01-12, 17:46
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Hahahaha företaget som han satt i rätten idag och sa att han hade en vattentät anställning hos? Kepsarna va bara början på samarbetet det skulle komma mer. Det enda företaget som var villiga att anställa honom och hjälpa honom komma in i samhället igen?
Nä ingen vet. Enligt Chrippa var det en följare. Förmodligen visste inte Christoffer själv fram till i förmiddags då han slängde ihop ett panikartat försvar som advokaten antagligen inte iheller hade kännedom om. "Men han gjorde sitt bästa för att hålla sig inom ramarna för näringsförbudet" Vad ska den stackars advokaten säga, bättre han avböjt att kommentera, blir så jävla pinsamt

Ja precis, den okända kan klart vara han.
Men om någon har swish numret som fanns på sidan kan jag ta fram alla uppgifter. Behöver bara nummer eller org nr så kan jag lösa resten.
Men hemsidan i säg gör ett lagbrott då internet försäljnings hemsidor skall alltid ange org nr på hemsidan enligt lag.
Citera
2026-01-12, 17:49
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
De tar inte avstånd utan förtydligar att det är någon annan som ligger bakom försäljningen av kepsar.
chrippa.nu

"VIKTIGT MEDDELANDE!

P.g.a. omständigheterna från dagens "förhandling", så behöver det klargöras att

denna hemsida ALDRIG har drivits, eller någonsin kommer att drivas, av Chrippa själv.

Vi är alltså ett HELT utomstående företag, HELT utan anknytning till Chrippa.

Med det sagt vill vi vara VÄLDIGT tydliga med att ingenting oseriöst sker från vår sida.

ALLA som köpt/förbeställt kepsen kommer få dom precis som planerat.

Dom ligger alltså under tillverkning i detta nu, och kommer att skickas ut till

SAMTLIGA köpare så snart dom anländer till vårt lager.

Stort TACK för ert förtroende, och era beställningar!"

Dom tar avstånd från målsägande.

Själva uttalandet är oseriöst, ett företag som inte har något med CL att göra skulle bara fortsatt mjölka ur varumärket.
Citera
2026-01-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdsandviken02
Kommer han sitta på klass 3 eller 2 , finns väl nån gräns på antal månader för att få 3:a ?? Är ju en jäkla skillnad på klass 2a med Babbebefolkningen och en 3:a med Rolf o Ulf som kört på fyllan oavsett blir det nog till att vänja sig med gubbar som kollar in snoppen när man ska lämna pissprov i några år, blir nog inte lika mycket "snack" för Crippa Kräfta positiva är ju att nu är Linnea fair game, blir nog många som får sticka in den där
Vanligtvis klass 3 för Eko brottslingar. Men nu ser det ju ut som det gör på anstalter i Sverige idag, det blir i mån av lämplig plats förmodligen. KV gör ju också en bedömning av lämpligaste placering. Tar hänsyn till närheten till dottern osv. Men för Christoffers skulle hade jag nog hoppats på en 2a, blir lugnare för honom. Kan bli stökigt för honom med de attityds problem han har, att sitta på öppen anstalt! Hade jag fått önska hade det blivit Estland! Statsvetaren får sadla om till damer i ngr månader.
Citera
2026-01-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Ja precis, den okända kan klart vara han.
Men om någon har swish numret som fanns på sidan kan jag ta fram alla uppgifter. Behöver bara nummer eller org nr så kan jag lösa resten.
Men hemsidan i säg gör ett lagbrott då internet försäljnings hemsidor skall alltid ange org nr på hemsidan enligt lag.
Jag såg aldrig att swich betalning fanns som alternativ faktiskt. Dock många andra betalningsmetoder
Citera
2026-01-12, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Det enda som kan rädda Chrippa nu, är typ Bibeln ...

Tror det är rätt kört, även med den.
Citera
2026-01-12, 17:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Dom tar avstånd från målsägande.

Själva uttalandet är oseriöst, ett företag som inte har något med CL att göra skulle bara fortsatt mjölka ur varumärket.

Ett bra tips!

Ska kolla om det finns någon kontaktinfo.
Citera
2026-01-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Enligt Chrippa själv i rätten idag, fick dom avbryta den långt planerade dyra resan till Sälen i helgen. Enligt Linnea fick dom underbara sista dagar ihop i Sälen. Hur ska dom ha det?

De har uppenbart två olika upplevelser.
Chrippa orolig.
Linnéa glad.

Nu går hon bananas istället för att helt enkelt varva ner några kilo.

Samtidigt verkar de som avskyr drev starta ett mot Julia.
Citera
2026-01-12, 17:57
Medlem
micke_mans avatar
Chrippa säger att media har svärtat ned hans rykte,Menar han då Bo göran bodin ?
Citera
2026-01-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Jag har medlidande för den här advokaten

Att ha Chrippa som klient (Och med det ha Linnea släpandes efter sig också) kan inte vara kul.

Jag håller med. Men han är visst en följare till Chrippa om jag fattade det rätt.
Citera
2026-01-12, 17:58
Medlem
EnLitenkilles avatar
Vilka härliga nyheter vi fick denna snöiga och kalla måndag
Skål på er alla därute! Nu blir det fest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem