2026-01-12, 16:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"Mörda" och "döda" är samma ord på grekiska, som bibeln skrevs i.
https://www.reddit.com/r/AcademicBiblical/comments/t1zs0y/thou_shalt_not_murder_or_thou_shalt_not_kill_why/?tl=sv
Betydelsen är mörda, inte döda. Och det fattar du själv, du låtsas bara som annat för du är en lögnare.

Citat:
Men du ska inte kalla andra för lögnare.
Är det jobbigt att konfronteras med sanningen?
Citera
Medlem
Citat:
och hennes sista ord i livet var till ICE-man "Jag är inte arg på dig" och ett stort leende.
Vi vet pedofiler/ terrorister o andra kriminella brukar nämna exakt det samma, jag är inte farlig, jag är inte arg osv, jag är guds bästa barn. Tar man en muslim som terrorist kommer Allha förlåta dom för man sprängde oskyldiga människor eller körde över dom med bilen.

Bara detta att hon redan gav sin förlåtelse till ICE agenten innan förklara hon hade för avsikt att döda han.
Citera
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Ja men du får balansera ut det med vad ICE utsätts för också. Skulle du vilja jobba som ICE-agent?
Det är ett högriskyrke.

Ett perfekt "yrke" för den som vill utöva makt och använda våld i skydd av t.ex. nödvärn.

Pedofiler arbetar heller knappast inom äldrevården ...
Citera
2026-01-12, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Javisst!

Jag har gjort en liten lista på de senaste inläggens "faktabeskrivningar" som man väl inte blir så särskilt klokare av, se nedanför här.

Men är det klarlagt att bilisten satte bilen i rullning och gasade på rätt mot polisen som stod framför bilen och som därigenom såg sig hotad till livet och därför sköt henne genom framrutan mitt i ansiktet så att hon dog? Då är det ju klart självförsvar.

------

Med tanke på hur glad hon såg ut när hon körde mot ICE-agenten

Han ställde sig inte framför bilen. Han hamnade där efter att hon backat i en båge.

En normal person som tvingas agera i nödvärn och avsluta en annan människas liv ypper inte orden "Fucking bitch" sekunden efter. Man traskar heller inte runt som om ingenting och sätter sig i en bil och kör därifrån

I ett moment accelerar hon rakt mot honom men slirar. Därefter vrider hon ratten till höger.

Första gången hon accelerar kör hon rakt mot honom men slirar. Den andra gången slår hon in i hans vänstra sidan samtidigt som han skjuter.

Efter detta går han omkring runt bilen och hamnar vid vänster framlykta. Vad gör han där? Han borde hålla sig till bilens sidor.
Har ett par tre till argument från hjonen:

-Världen blev en bättre plats när den fula attackflatan blev skjuten. JoeDough.

-Hon var en dålig mor som borde stanna hemma och ta hand om sina 3 barn istället för att demonstrera. David 1982.

-Hon vägrade lyda order och försökte fly. ZenFinancier.

-Osv. Osv.
Det är ett sånt klientel du diskuterar med. Skadat sekunda gods helt enkelt
Senast redigerad av jonkebonke 2026-01-12 kl. 17:01.
Citera
2026-01-12, 16:56
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Om kvinnan hade uppsåt att köra över agenten - varför svängde hon då ratten till höger när hon körde iväg? För mig är det helt uppenbart att hon avsåg att snabbt köra från platsen men missbedömde situationen. Hennes agerande var vårdslöst och potentiellt farligt men det var fel av agenten att skjuta henne. Vid skottögonblicket befann han sig vid sidan av bilen och skotten gjorde ingen skillnad för hans säkerhet överhuvudtaget. Den enda konsekvensen av hans agerande var att en människa dog i onödan.

Se några av mina tidigare inlägg. Det är en detalj du missar och det är när hon gasar rakt mot honom men sladdar. Detta är innan hon svänger höger.

(FB) Kvinna ihjälskjuten av ICE-agent i Minneapolis (2026-01-07) 7.10

Hon gasar alltså rakt emot honom. Om det är med ont uppsåt eller om hon är en extremt klantig förare får vi nog aldrig reda på. Men det är då han drar pistolen och avfyrar. Medans första skottet går av har hon svängt höger.
Citera
2026-01-12, 16:57
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Kvinnan trampar på gasen för att undvika att bli gripen och hinner knappast uppfatta att agenten drar vapen och skjuter henne. Det är många som leker Fantomen här inne, eller att det verkliga livet har knappar såsom pause, play & rewind.

Det är väl ändå ganska logiskt att han bytt hand? Agentens kollegor utför ett gripande, ingen vet om kvinnan har vapen i bilen så han behöver således vara beredd på detta. Så fungerar polisiärt arbete, eller efterfrågar du rasistiskt eller klassmotiverat tillvägagångssätt där poliser bara är på hugget om de griper svarta, latinos eller WT? Lagen ska väl vara lika för alla, även "soccer moms".

Att han säger (inte skriker) "fucking bitch" kan vara en kombination av chock + adrenalin efter att nästan ha blivit överkörd samt att behöva använda sitt tjänstevapen. Har du aldrig svurit åt någon i trafiken? Samt tyckte hon nog rent allmänt att hon var just en "fucking bitch", det kan jag köpa.
Så han kan ha en adrenalin-chock men inte hon? Jag känner igen det narrativet, hemmamammor ska göra allt perfekt men ICE-män behöver nästan inte klara något alls.

Han skjuter direkt så hon ser nog inte hans vapen. Men det finns högvis med andra beväpnade ICE som närmar sig bilen och som bl.a säger åt henne Gå ut ur bilen. Sedan försöker frun ta sig in men dörren är tydligen låst och i det läget slår det slint för Good som försöker smita hem.

Nej, det förekommer inte normalt att poliser ropar Fucking bitch efter att de skjutit en obeväpnad kvinna i ansiktet och detta kommer att fälla honom.
Citera
2026-01-12, 16:59
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Hon gasar alltså rakt emot honom. Om det är med ont uppsåt eller om hon är en extremt klantig förare får vi nog aldrig reda på. Men det är då han drar pistolen och avfyrar. Medans första skottet går av har hon svängt höger.
Det är ju han själv som placerar sig precis framför bilen, bara sekunder innan hon kör, helt utan anledning och mot hur poliser lär sig att placera sig. Sedan har de i reglementet att direkt gå ur vägen om en bil kommer, inte att skjuta. Och att undvika att skjuta in i en bil pga skaderisken. Hur många brott tänker du tillåta hos ICE-man?
Senast redigerad av Paris24 2026-01-12 kl. 17:02.
Citera
2026-01-12, 17:01
Medlem
Citat:
Är han en Dirty Harry med 100 confirmed kills i tjänsten kommer det fram så småningom.
Blåsa skallen av en liten lesbian är inte tillräckligt alltså.
Citera
2026-01-12, 17:03
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Så han kan ha en adrenalin-chock men inte hon? Jag känner igen det narrativet, hemmamammor ska göra allt perfekt men ICE-män behöver nästan inte klara något alls.

Han skjuter direkt så hon ser nog inte hans vapen. Men det finns högvis med andra beväpnade ICE som närmar sig bilen och som bl.a säger åt henne Gå ut ur bilen. Sedan försöker frun ta sig in men dörren är tydligen låst och i det läget slår det slint för Good som försöker smita hem.

Nej, det förekommer inte normalt att poliser ropar Fucking bitch efter att de skjutit en obeväpnad kvinna i ansiktet och detta kommer att fälla honom.

Var påstod jag att hon inte kan ha haft en adrenalin-chock? Det är klart att hon hade, jag tror verkligheten kom ikapp henne när bilen blev omringad och helt plötsligt blev det inte kul att leka One Battle After Another längre. Jag tänker inte uttala mig om huruvida hon försökte köra över agenten med flit, var likgiltig inför om han träffades av bilen, eller om stressen övertog helt och allt blev för mycket och amygdalan kokade över. Jag är nämligen ingen svartkonstnär som kan läsa tankar hos personer som befinner sig tvärs över Atlanten baserat på ett par videosnuttar.

Återigen, han ropar inte "fucking bitch", isåfall har du överkänsliga öron.
Citera
2026-01-12, 17:04
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
.
Första gången hon accelerar kör hon rakt mot honom men slirar.

Det är framhjulen som snurrar till en kvarts varv när hon lägger om automatväxeln från reverse till drive!

En iakttagelse värd att begrunda!
Citera
2026-01-12, 17:05
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Det är ju han själv som placerar sig precis framför bilen, bara sekunder innan hon kör, helt utan anledning och mot hur poliser lär sig att placera sig. Sedan har de i reglementet att direkt gå ur vägen om en bil kommer. Och i reglementet att inte rak skjuta in i en bil. Hur många brott tänker du tillåta?

Han placerar sig inte helt själv framför bilen utan hon backar och kör fram bilen till positionen. Delvis placerar han sig där, delvis kör hon bilen dit.

Han skall såklart ha reprimand för att han ställer sig delvis framför bilen men då för att han riskerar sin egen säkerhet. Inte för att han blockerar hennes färdväg. Hon skall stanna då myndighetspersoner uppmanar henne att stanna.

Man skall om möjligt inte skjuta in i en bil, däremot får man väga det mot rätten till självförsvar och rätten att skjuta mot någon som man med rimligt tvivel anser utgör fara för andra.

Hans fel tar dock inte bort rätten till självförsvar. Kvinnans skuld är störst i detta fall.

En vuxen människa med körkort skall icke accelerera mot en beväpnad myndighetsperson som står framför bilen. Då är det potentiellt dråpförsök.
Citera
2026-01-12, 17:06
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Var påstod jag att hon inte kan ha haft en adrenalin-chock? Det är klart att hon hade, jag tror verkligheten kom ikapp henne när bilen blev omringad och helt plötsligt blev det inte kul att leka One Battle After Another längre. Jag tänker inte uttala mig om huruvida hon försökte köra över agenten med flit, var likgiltig inför om han träffades av bilen, eller om stressen övertog helt och allt blev för mycket och amygdalan kokade över. Jag är nämligen ingen svartkonstnär som kan läsa tankar hos personer som befinner sig tvärs över Atlanten baserat på ett par videosnuttar.

Återigen, han ropar inte "fucking bitch", isåfall har du överkänsliga öron.
Jag brukar själv använda ordet "säger" om man pratar MED någon och "ropar" om man pratar rakt ut i luften till ingen. Men du kanske är svartkonstnär och vet om han tänker "nu ropar jag inte".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in