2026-01-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om du inte tror att bilens hastighet är en key factor, så är du bortom all hjälp Herregud.

Så förvånande att du inte ens kan läsa, jag skrev: "Tror du verkligen det bara är bilens hastighet det handlar om?"
Citera
2026-01-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Att vägra lyda order och försöka fly leder till dösstraff i USA? I ett civiliserat land hade hon fått böter. Jag trodde att det bara var mördare och dyl. som blir avrättade i USA. Vad fel jag hade.

Otroligt så okunnig du är, polisen delar inte ut straff, det gör en domstol.
Polisen agerar däremot mot dem som bryter lagen.

Skrämmande att så hur okunnig svenskar är och hur psykiskt förstörda de är av TDS.
Det är verkligen extremt.
Citera
2026-01-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, Sverige är inte en bananrepublik. Poliser som bryter mot regler ska få fängelse eller förlorar sitt jobb. Annars kan de börja de bete sig som idioter.

Trump + ICE hävdar även att lokal polismyndighet inte ska få vara med vid undersökningen, som de annars i princip alltid är inklusive mordet på Kirk och mordförsöket på Trump. Även det en bananrepublik. Man undviker att SÄPO undersöker om SÄPO gjort fel.

De har sett klippen så de vet hur illa det ser ut. Det är därför de varit så extremt defensiva från start.
Citera
2026-01-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ännu en analys som enbart ställer krav på en trebarnsmamma och noll på en utbildad ICE-agent. Ni måste tro ICE är idioter som inte klarar en order. Kanske är det så. Mammor får däremot bete sig som idioter utan att skjutas, det kan vara din mamma.

Denna "trebarnsmamma"har förlorat vårdnaden av två av barnen pga child abuse.
Hon var en fullständigt extrem person på alla sätt så sluta framställ henne som en god mor,

Patetiskt.
Citera
2026-01-12, 12:08
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Du är alldeles för tidigt ute för ett konstaterande att: rent juridiskt gjorde han inget fel, saken kommer hamna i domstol, min gissning utan att kunna det Amerikanska regelverket som är tillämpligt här, Är att han blir fälld för skott nr 2 och 3, på grund av att han då stod vid sidan av bilen, vilket innebär att han sköt trots att faran för ice- agenten var passerad,,!

Enligt JD Vance som är USAs vice president och utbildad jurist så var det självförsvar, tror jag tar hans ord lite mer seriöst än någon som sitter och gissar "utan att kunna det Amerikanska regelverket" no offence.
Citera
2026-01-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Alla som här tycker att det var rätt att skjuta kvinnan är högerextrema (SD?) men SD säger sig vilja ha ett Sverige som på 1950-talet. Fast då sköt man inte bångstyriga kvinnor.

Hur svårt ska det vara att följa polisens order istället för att köra över dem?
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Ja det var ju svar på din fråga så …

Javisst!

Jag har gjort en liten lista på de senaste inläggens "faktabeskrivningar" som man väl inte blir så särskilt klokare av, se nedanför här.

Men är det klarlagt att bilisten satte bilen i rullning och gasade på rätt mot polisen som stod framför bilen och som därigenom såg sig hotad till livet och därför sköt henne genom framrutan mitt i ansiktet så att hon dog? Då är det ju klart självförsvar.

------

Med tanke på hur glad hon såg ut när hon körde mot ICE-agenten

Han ställde sig inte framför bilen. Han hamnade där efter att hon backat i en båge.

En normal person som tvingas agera i nödvärn och avsluta en annan människas liv ypper inte orden "Fucking bitch" sekunden efter. Man traskar heller inte runt som om ingenting och sätter sig i en bil och kör därifrån

I ett moment accelerar hon rakt mot honom men slirar. Därefter vrider hon ratten till höger.

Första gången hon accelerar kör hon rakt mot honom men slirar. Den andra gången slår hon in i hans vänstra sidan samtidigt som han skjuter.

Efter detta går han omkring runt bilen och hamnar vid vänster framlykta. Vad gör han där? Han borde hålla sig till bilens sidor.
Citera
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vad tycker ni om att Vance hävdar att ICE-agenter har full straffimmunitet? Är det bra? Är det nåt ni vill att svensk polis också ska ha?
Det är såklart galet. Finns inte en värld där polisen inte skulle börja tänja på gränsen mer och mer vid en sådan immunitet.
Citera
2026-01-12, 12:11
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Enligt JD Vance som är USAs vice president och utbildad jurist så var det självförsvar, tror jag tar hans ord lite mer seriöst än någon som sitter och gissar "utan att kunna det Amerikanska regelverket" no offence.

Vad säger du om att han hävdar att agenterna har total straffimmunitet?
Citera
2026-01-12, 12:11
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Alla som här tycker att det var rätt att skjuta kvinnan är högerextrema (SD?) men SD säger sig vilja ha ett Sverige som på 1950-talet. Fast då sköt man inte bångstyriga kvinnor.

Var det vanligt att svenska kvinnor försökte köra över poliser på 1950-talet?
Citera
2026-01-12, 12:12
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Nej han sköt tre skott och han laddade pistolen flera sekunder innan så han var beredd på att skjuta.

Om man har olika åsikter och krav för olika personer så är man hjärntvättad ideologiskt och det slutar alltid illa.

Undrar om du märker inte diskrepansen mellan dina åsikter "om man startar sin bil så är det ett mycket allvarligt brott och man riskerar att dödas" och "absolut att man får döda".

En poliskramare på FB, det är inte så vanligt.
Laddade han pistolen i flera sekunder?! Jag skulle tro att den var laddad långt innan dess, med en kula i loppet dessutom.
Citera
2026-01-12, 12:15
Avstängd
Nej vännen min så fungerar inte nödvärn och putativ nödvärn

Han är inte ens misstänkt för brott av vare sig FBI eller annan instans.

Alla poliser som dödar ngn hamnar inte per automatik i domstol för då måste utan tvivel misstänka ligga ett brott som det inte gör och kan inte bevisas att han inte kände sig hotad.

Han är inte ens hörd av en åklagare...

Utan skriver en rapport.

Snart en vecka och inte ens ett knyst

Men vill du envisas att 2 eller 3 skottet är av relevans (nödvärn så får tömma magasinet om du tror att det behövs) så ses vi här 12 feb ok? så du kan erkänna din brist på lagen

😊

Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Du är alldeles för tidigt ute för ett konstaterande att: rent juridiskt gjorde han inget fel, saken kommer hamna i domstol, min gissning utan att kunna det Amerikanska regelverket som är tillämpligt här, Är att han blir fälld för skott nr 2 och 3, på grund av att han då stod vid sidan av bilen, vilket innebär att han sköt trots att faran för ice- agenten var passerad,,!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in