Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Hur kan man tjäna så bra som han påstår att han gör och ändå låta sådana skitsummor gå till krono .. man undrar.
(Skitsumma i förhållande till vad han påstår sig tjäna -- för människor med mindre ekonomi handlar det ju om relativt större skuld)
Anjo är ett typiskt exempel på att vissa inte klarar av att ha företag, han tjänar pengar men klarar inte av att sköta företagets ekonomi. Om han, gång på gång, inte betalar in t.ex. skatter i tid, så borde han ju anlita en bokföringsbyrå som sköter detta åt honom. Att ha betalningsanmärkningar är ju inget positivt att ha, varken som företagare eller privatperson.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Rätt stor Skuld ändå sett till hans omsättning.
Förut har det varit struntsummor på ett par tusen, denna blir svårare att betala. Korthuset vacklar
Hur lyckas han hamna där år efter år? Likvidetsproblem uppenbarligen.
Ser man vem skulden är till?
Bra grävt!
Tror snarare på att Anjo är väldigt dålig på att sköta företagets (och sin egen?) ekonomi, han klarar helt enkelt inte av en sån enkel sak som att betala in t.ex. skatter i tid.
Likviditetsproblem kan ju det också vara förstås, med tanke på att varken han själv eller kärringen klarar av att hantera pengar på ett sunt sätt. Exempel Lyxfällan och Lisens privata shopping för pengar som hon skulle betalat in till Skatteverket.
Citat:
Ursprungligen postat av
esett
Ja, det är märkligt, han som bytt revisor och allt, om man nu ska tro på vad han säger
Anjo verkar inte ha någon revisor, hade han haft det så borde det väl framkommit i årsredovisningarna. En revisor sköter väl inte heller betalningar åt ett företag, rätta mig gärna om jag har fel.
Det är Anjo själv som ansvarar för att skatter osv. betalas in, om han inte anlitar en bokföringsbyrå som ska sköta detta. Med tanke på att företaget har hamnat hos Kronofogden vid flera tillfällen, så ser jag det som osannolikt att Anjo anlitar en bokföringsbyrå till att sköta bokföring, rapporteringar och betalningar. Ev. anlitar han en bokföringsbyrå att sköta årsredovsningen.
Oavsett vad, så är det Anjo som har ansvaret och ska se till att företaget sköts enligt lagar/regler, något som han inte verkar göra med tanke på alla betalningsanmärkningar.